Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag "Jo men jag måste verkligen börja prioritera friskvårdstimmen bättre, ska till och med boka in den i kalendern".
Jag den aktuella tiden: ingen friskvård, prioriterar annat och 15 min lunch. :cautious: jag är visst oförbätterlig i både prioriteringar och arbetsbelastning. Dessutom regnar det, men en liten promenad borde väl hunden få.
 
Sån. Jävla. Skitdag.
Blev inkallad på möte med chefen i morse. Då har några kollegor gått ihop sig och sagt till honom att jag inte jobbar ordentligt och betedde mig oacceptabelt för någon dag sedan. Det jag hade gjort då var att sticka hem på lunch lite tidigare än planerat för att jag hörde hur de stod och högt snackade skit om mig, och blev så upprörd och ledsen att jag helt enkelt inte klarade av att vara kvar den kvart extra som jag egentligen skulle ha behövt för att få klart mina uppgifter (gjorde dem efter lunchen istället). Hur de hade betett sig nämnde de såklart inte öht för chefen...

Iaf så slutade det med att jag och chefen satt i evigheter och pratade om allt, jag berättade hur jag upplevde det och han ska ta ett snack med dem. Han sa även att han ser mig som extremt duktig på så många olika sätt att jag knappt kunde ta in allt bra han sa. Men ja, jag blev så utmattad mentalt av allt att jag inte klarade av att stanna kvar. Vi ordnade så att jag kunde åka hem istället vilket jag också gjorde efter att ha pratat lite med en snäll kollega som kom för att kolla hur det var med mig.

Nu har jag iaf ätit bra lunch, gått långpromenad med hundarna och fixat te och kladdkaka. Men ja. Vilken jävla grej. Jag hade tänkt nämna för chefen hur de andra pratade och så när han väl kommer till kontoret så vänds allt mot mig istället, utan att jag ens haft en aning om att andra på något sätt är missnöjda. För det var tydligen "massor av småsaker", men jag fick inte veta speciellt många av de småsakerna och ingen tar det med mig heller. Kommunikationsbrist är så underbart ibland... :down:
 
Sån. Jävla. Skitdag.
Blev inkallad på möte med chefen i morse. Då har några kollegor gått ihop sig och sagt till honom att jag inte jobbar ordentligt och betedde mig oacceptabelt för någon dag sedan. Det jag hade gjort då var att sticka hem på lunch lite tidigare än planerat för att jag hörde hur de stod och högt snackade skit om mig, och blev så upprörd och ledsen att jag helt enkelt inte klarade av att vara kvar den kvart extra som jag egentligen skulle ha behövt för att få klart mina uppgifter (gjorde dem efter lunchen istället). Hur de hade betett sig nämnde de såklart inte öht för chefen...

Iaf så slutade det med att jag och chefen satt i evigheter och pratade om allt, jag berättade hur jag upplevde det och han ska ta ett snack med dem. Han sa även att han ser mig som extremt duktig på så många olika sätt att jag knappt kunde ta in allt bra han sa. Men ja, jag blev så utmattad mentalt av allt att jag inte klarade av att stanna kvar. Vi ordnade så att jag kunde åka hem istället vilket jag också gjorde efter att ha pratat lite med en snäll kollega som kom för att kolla hur det var med mig.

Nu har jag iaf ätit bra lunch, gått långpromenad med hundarna och fixat te och kladdkaka. Men ja. Vilken jävla grej. Jag hade tänkt nämna för chefen hur de andra pratade och så när han väl kommer till kontoret så vänds allt mot mig istället, utan att jag ens haft en aning om att andra på något sätt är missnöjda. För det var tydligen "massor av småsaker", men jag fick inte veta speciellt många av de småsakerna och ingen tar det med mig heller. Kommunikationsbrist är så underbart ibland... :down:

Men fy vilka dryga kollegor!:mad::mad: Det där när folk har ”massor av småsaker” att klaga på men inte kommer på en enda konkret sak är bara så fult. Mobbing!!
Men det kändes som att chefen var på din sida?
Vad jobbar du med?
 
Hjälp, blev lite överkörd av en annan anställd men gick tillbaka till kontoret och satte på radion igen så jag känner mig bättre redan.
Nu är det bara en hög rek brev som jag ska ta itu med... :cautious:
 
Men fy vilka dryga kollegor!:mad::mad: Det där när folk har ”massor av småsaker” att klaga på men inte kommer på en enda konkret sak är bara så fult. Mobbing!!
Men det kändes som att chefen var på din sida?
Vad jobbar du med?
Jobbar som brevbärare. Har noterat senaste tiden att det känts som om några av de andra inte är lika hjälpsamma som vanligt och att det är mer stelt, men inte kunnat sätta fingret på något specifikt och försökt jobba på som vanligt. Nu har jag iaf fått förklaringen till varför... Jag fick veta EN av de småsakerna när jag pratade med chefen sedan (först var det chefen och en annan kollega, och det var den kollegan som sa att det var "massor av småsaker"), men den saken har ingen direkt verklighetsförankring och OM det ändå ligger något i det, så är det en sak som i princip samtliga på kontoret gör likadant (inkl de som klagat på mig nu) så tja... Chefen är helt klart på min sida.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp