Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom du själv säger att du stressar mindre och knappt dricker alkohol men det blivit värre med hjärtat bör det nog följas upp igen?

Ja, absolut. Min erfarenhet är bara att tröskeln att få hjälp vid komplexa problem är väldigt hög, eftersom det kräver en del resurser att reda ut. Att jag dessutom har ångestproblematik får mig att tänka att de absolut kommer lägga svaret där ganska fort.

Jag tycker inte att jag stressar på så vis att jag tar det lugnt mycket och är mest hemma utöver arbetet. Men är ju också ödmjuk för att pandemi, rädsla för att blir smittad och smitta andra, inställt bröllop och orolig arbetssituation där vi blöder pengar just nu kan göra sitt. Även om jag kollar på film om kvällarna, så är jag rädd att känslorna kanske ändå är någon annanstans.
 
Ja, absolut. Min erfarenhet är bara att tröskeln att få hjälp vid komplexa problem är väldigt hög, eftersom det kräver en del resurser att reda ut. Att jag dessutom har ångestproblematik får mig att tänka att de absolut kommer lägga svaret där ganska fort.

Jag tycker inte att jag stressar på så vis att jag tar det lugnt mycket och är mest hemma utöver arbetet. Men är ju också ödmjuk för att pandemi, rädsla för att blir smittad och smitta andra, inställt bröllop och orolig arbetssituation där vi blöder pengar just nu kan göra sitt. Även om jag kollar på film om kvällarna, så är jag rädd att känslorna kanske ändå är någon annanstans.
Absolut, ofta måste man ju kämpa för att få till en utredning samt ha tur att träffa rätt läkare som lyssnar och förstår. Har själv varit där med min huvudvärk. Kanske börja med att ringa 1177? Vården har ju gått ut med att man inte ska avstå att söka vård för att man inte vill ”belasta” systemet.
 
Ja, absolut. Min erfarenhet är bara att tröskeln att få hjälp vid komplexa problem är väldigt hög, eftersom det kräver en del resurser att reda ut. Att jag dessutom har ångestproblematik får mig att tänka att de absolut kommer lägga svaret där ganska fort.

Jag tycker inte att jag stressar på så vis att jag tar det lugnt mycket och är mest hemma utöver arbetet. Men är ju också ödmjuk för att pandemi, rädsla för att blir smittad och smitta andra, inställt bröllop och orolig arbetssituation där vi blöder pengar just nu kan göra sitt. Även om jag kollar på film om kvällarna, så är jag rädd att känslorna kanske ändå är någon annanstans.
Jo, men när du vet med dig att de troligen kommer att anta att det är ångestproblematik inledningsvis, är det väl på ett sätt lika bra att sätta igång, eftersom att det säkert kan ta ett tag att komma rätt så att säga. :)
 
Oh så underbart, grått väder idag igen! Bara sjuttitolfte dagen i rad. Eller nått. Tror även min kära häst tröttnat på det här blöta tråkvädret för jag upplever att hon inte rör sig som vanligt i den klafsiga och halkiga hagen så får försöka kompensera det med mer motion/ridning fastän man själv blir trött i helvetesvädret. Nåja. Skulle hästen få motion bara när det är vackert/härligt väder så hade hon vart jävligt försummad den här hösten/så kallade vintern
😝
.
 
Har ingen aning om det enbart kan vara stress eller om det kan vara något annat. Jag har gjort EKG tidigare men vi blev inte klokare. Varit inne en vända innan dess också och då var det mest "undvik alkohol och stress" :grin: Jag tycker inte att jag stressar, eller dricker särskilt mycket alkohol, så jag vet inte vad som är vajsning. Känns som att det är mitt hjärta som främst reagerar på saker och ting? Stress? Hjärtklappning. Ångest? Hjärtklappning. Förkyld? Hjärtklappning. 2020 överlag? Hjärtklappning. Blöööööörk...
Dricker du kaffe? Ett av mina vuxna barn hade en hel del problem med hjärtklappning, men när hon slutade dricka kaffe så försvann problemet helt. Och det var inte så att hon drack mycket kaffe innan heller. Tydligen var hon väldigt känslig för koffein, och det ska enligt den vårdkontakt hon hade inte vara helt ovanligt.

Jag hoppas du får ordning på det. Hjärtklappning är jobbigt.
 
Har ingen aning om det enbart kan vara stress eller om det kan vara något annat. Jag har gjort EKG tidigare men vi blev inte klokare. Varit inne en vända innan dess också och då var det mest "undvik alkohol och stress" :grin: Jag tycker inte att jag stressar, eller dricker särskilt mycket alkohol, så jag vet inte vad som är vajsning. Känns som att det är mitt hjärta som främst reagerar på saker och ting? Stress? Hjärtklappning. Ångest? Hjärtklappning. Förkyld? Hjärtklappning. 2020 överlag? Hjärtklappning. Blöööööörk...

Tänkte bara..Du dricker inte skit som energidryck, typ Redbull??
 
När jag var liten tyckte jag att det var rätt mysigt att glo på när min kusin spelade, men hade aldrig något större sug att spela själv. Känner lite samma nu (fast kollar inte på när folk spelar på youtube, men det känns helt ok irl.)
Första och enda gången jag ägde ett tv-spel som liten så slutade det med att jag blev så frustrerad att även vid den åldern så begrep jag att det inte var något för mig :rofl:
 
Möte nummer ett avklarat. Snart möte nummer två, och sedan ska jag väl försöka äta något innan jag åker iväg till veterinären.

Känner mest att jag inte orkar en så här späckad fredag när jag är så trött. :cautious: Tänker belöna mig sen med att köpa en godispåse :up:
 
... är det inte att vara tidsoptimist? Att man kommer i god tid och måste vänta på andra :cautious:
Nää? Jag har alltid tolkat tidsoptimist = "Nä men jag hinner nog tvätta håret, klä på mig, träna och betala räkningar. Ska ju till tandläkaren först om en halvtimme!" ... och så kommer man för sent för man hinner inte göra alla grejerna man tror på så kort tid?

Jag kan ha fel 🙈
 
När jag var liten tyckte jag att det var rätt mysigt att glo på när min kusin spelade, men hade aldrig något större sug att spela själv. Känner lite samma nu (fast kollar inte på när folk spelar på youtube, men det känns helt ok irl.)
Jag är inget för skräck, men tycker tydligen att det är kul att se andra spela såna spel :confused::cautious:
 
Nää? Jag har alltid tolkat tidsoptimist = "Nä men jag hinner nog tvätta håret, klä på mig, träna och betala räkningar. Ska ju till tandläkaren först om en halvtimme!" ... och så kommer man för sent för man hinner inte göra alla grejerna man tror på så kort tid?

Jag kan ha fel 🙈
Oj! Ja du har rätt 😅
Jag tyckte bara att det lät så konstigt med pessimist till något som vanligen uppfattas positivt, dvs komma i god tid.
Men det är väl pessimistiskt, typ att man tror att vadsomhelst kan hända och därför åker tidigt.. eller är man realistisk? :sneaky::D
 
Oj! Ja du har rätt 😅
Jag tyckte bara att det lät så konstigt med pessimist till något som vanligen uppfattas positivt, dvs komma i god tid.
Men det är väl pessimistiskt, typ att man tror att vadsomhelst kan hända och därför åker tidigt.. eller är man realistisk? :sneaky::D
Haha jag är definitivt pessimist och tar höjd för alla möjliga saker när jag har tider att passa.
Det kan komma en drake och blockera vägen ... osv ;):D
 
:crazy: Måste ge mig in i en skoaffär eller flera med sonen idag för att hitta skor åt ungstackaren, helst plötsligt sköt hans fötter fart och hans egna skor blev alldeles för små. Så just nu använder han pappas skor för att kunna ta sig till skolan. :laugh: Tack och lov är han inte allt för kinkig med skor så det borde gå ganska smidigt att hitta skor åt honom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp