Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad fasen, då kan jag verkligen tänka mig att de borde ha egna åsikter och viljor. Absolut ingen kritik mot dem, jag förstår hur vanan kan sätta klorna i en plus att det gäller en förälder. Usch så tråkigt dock!

De kan inte önska sig saker som mamman skulle aldrig komma på tanken att ta? :devil:
yngsta ska få en disney mugg med lilo och stich som hon älskar och grabben ska få en rakapparat. tror inte att hon vill använda något av det.
 
Har jobbat som en tok med nya produkter. Blev tvungen att akut-fota lite produktbilder hemma ikväll. Dåligt eller fel ljus överallt!
När sambon kom in i köket hade jag staplat två vita hyllor framför ett vitt köksskåp och ställt upp skrivbordslampor på stolar överallt, sladdar eeeverywere! Och en hund som ville upp på stolarna och vara med. 🐶🙄
Bästa var att jag ställt en stekpanna med handtaget utåt på köksskåpet, hängt en ficklampa där som jag också tejpat fast i rätt läge. :laugh:
Blev det bra? Hell no!
Får göra i dagsljus sen.. :cautious:
 
Låte
Har jobbat som en tok med nya produkter. Blev tvungen att akut-fota lite produktbilder hemma ikväll. Dåligt eller fel ljus överallt!
När sambon kom in i köket hade jag staplat två vita hyllor framför ett vitt köksskåp och ställt upp skrivbordslampor på stolar överallt, sladdar eeeverywere! Och en hund som ville upp på stolarna och vara med. 🐶🙄
Bästa var att jag ställt en stekpanna med handtaget utåt på köksskåpet, hängt en ficklampa där som jag också tejpat fast i rätt läge. :laugh:
Blev det bra? Hell no!
Får göra i dagsljus sen.. :cautious:
Låter ambitiöst, intressant och innovativt! 7/10 :D
 
Kollade väderleksprognosen och insåg precis att det bara är två veckor kvar till jul. Klart.se påstår just nu att det ska snöa massor då. Hann bli sur över att jag inte skulle kunna ta promenad med hundarna i dagsljus om det snöar (pga jobb) innan jag insåg att det var just på julafton och att det därför kommer bli lätt att ta långpromenad i dagsljus då :p
 
Knådar man med händerna (som i gamla dar) behöver inte smöret tempereras, det uppnår rätt temp medans man blandar det med mjölet och övriga torra ingredienser (blir till en lagom, rätt tempererad lätt sammanhållen smulig massa) Fortsätt sedan att använda händerna när tex ägg och andra våta ingredienser tillsätts så känner du även degens konsistens och vet när den blir lagom. Om köksmaskin används har man i princip ingen kontroll alls då allt enbart går på mått, och faktorer som ingrediensernas dags fukthalt mm inte kan räknas in fören i utbakningen vilket ofta inte ger ett optimalt resultat.
Jag gör inte jäsdegar för hand.
Om jag gör exempelvis en mördeg gör jag alltid den för hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp