Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen, var hos min mormor och åt middag, dvs restaurang:banghead::down:. Jag trodde att vi skulle vara hos henne, inte ut bland folk. Jag tycker visserligen inte alls om att vara ute bland folk vanligtvis, men nu med Corona tycker jag att hon borde ha lite mer vett än att gå ut bland folk:banghead:

Innan det var vi hos hästarna och jag red den galna överladdade självstudsande studsbollen. Mest i skritt men galopperade lite upp för en backe :love:. Och det gick att få stopp (kan ha varit för att det låg hemska stockar vid sidan av vägen) :up:
 
Herregud, jag är typ så nervös så jag skakar efter ett telefonsamtal jag skjutit på alldeles för länge... har äntligen bokat tid hos tandläkaren efter flera år :o

Har inte haft någon tandläkarskräck egentligen, haft tandställning, dragit tänder och allt möjligt. Men sen jag blev vuxen kändes det som att det började det bli så krångligt att gå till tandläkaren, jag fick helt omöjliga tider med kort varsel hem i brevlådan, argt bemötande när jag försökte boka om, skäll för att jag gjorde fel med tandborstning och allt möjligt när jag väl var där, så jag stoppade huvudet i sanden och sa till dem att jag bytt klinik för att de skulle sluta ringa... så vuxet 🙈

Men nu är det utlovade klinikbytet gjort och jag fick tid redan på måndag, så lite stolt är jag :D
Jag håller på att mentalt förbereda mig för detsamma. Har (hade) egentligen inte tandläkarskräck men av olika orsaker har det inte blivit av att jag gått dit. Bland annat pga flytt till ny ort, telefonskräck osv. Nu har det gått FÖR lång tid sen sist (ca 10 år) :o.

Nu är jag livlädd för att gå dit. Orolig för vad dom ska säga osv. Sen vet jag inte riktigt vart jag ska kontakta heller, men tror det blir där det gick att maila för att boka tid och för att dom hade en trevlig hemsida...
 
Kör försiktigt!
Tack! :) Det gick bra att köra.
Inte så mycket djur på vägarna som jag var rädd för (körde (troligen) på rådjur för några veckor sedan så är lite extra spänd efter den upplevelsen).
Var -5 ute så var lite oroad över att det skulle vara halt men var inget jag märkte av så det var skönt.
 
Ligger i sängen och försöker varva ned inför sovdags.

Spelade lite på travet idag och vann hela 205kr (Satsade 5kr på en häst)
Klart bättre än när jag fick 6 rätt på v7 härom veckan (Tack Harry!) och vann hiskeliga 38! kr (satsade 100). :D

Jag spelar för skojs skull någon gång ibland, och brukar inte direkt kolla på statistiken utan spelar mer på "den hästen känner jag igen namnet på" eller "den kusken brukar vinna." :p
Dagens vinst var en: Åh den hästen känner jag igen namnet på iallafall.
 
Jag ligger i sängen. Lyssnar på Flashback forever-podden igen och fnissade högt när de apropå spridning av en Flashback-tråd nämnde att den även dykt upp på ”... den här Buke-fal-os, hur fan uttalar man den sjuka hästsidan? Vi får nästan göra ett specialavsnitt om den. Jävlar vad mycket konstiga diskussioner det finns där”. 😅
Vilket avsnitt? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 534
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp