Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När gick kylen sönder? Mat håller sig förhållandevis länge om kyldörren är stängd.
Förmodligen i onsdags. Det är en studentkyl så den har nog öppnats och stängts typ tusen gånger sedan dess. :D
Kollade in nu och frysen som är i kylen har ju läckt så klart och det är massa vatten i botten, många av matlådorna ser mögliga ut och det är varmt inne i kylen. Men väntar till efter lunch ifall någon har mat med sig i dag. :up:
 
Förmodligen i onsdags. Det är en studentkyl så den har nog öppnats och stängts typ tusen gånger sedan dess. :D
Kollade in nu och frysen som är i kylen har ju läckt så klart och det är massa vatten i botten, många av matlådorna ser mögliga ut och det är varmt inne i kylen. Men väntar till efter lunch ifall någon har mat med sig i dag. :up:

Aha, det var ju värre det. Har ingen av dessa studenter reagerat på att kylen är varm? :confused:
 
Aha, det var ju värre det. Har ingen av dessa studenter reagerat på att kylen är varm? :confused:
Det var en som var där när jag var där och kollade, som sa att hon hade tyckt att det inte var så kallt inne i kylen när hon stoppat in sin mat i onsdags, så det är inte helt säkert att det varit så sedan onsdags.
Men nej, de är ganska sega på att rapportera sådant. Krävs att det är rätt student som upptäcker det. :)
 
Det var en som var där när jag var där och kollade, som sa att hon hade tyckt att det inte var så kallt inne i kylen när hon stoppat in sin mat i onsdags, så det är inte helt säkert att det varit så sedan onsdags.
Men nej, de är ganska sega på att rapportera sådant. Krävs att det är rätt student som upptäcker det. :)

Vilka slashasar! :cautious: Supertrist att behöva kasta så mycket.
 
Det var en som var där när jag var där och kollade, som sa att hon hade tyckt att det inte var så kallt inne i kylen när hon stoppat in sin mat i onsdags, så det är inte helt säkert att det varit så sedan onsdags.
Men nej, de är ganska sega på att rapportera sådant. Krävs att det är rätt student som upptäcker det. :)
Det är alltid den där "Någon" som ska göra det. :meh:
 
En kyl har tydligen pajat så jag ska gå upp och kolla hur illa det är. Lär få slänga all mat i kylen (förutom kanske ketchup och sådant) men väntar nog med slängandet till efter lunch. I fall att!
Gud, var försiktig :nailbiting: Vi har ansvar för att slänga gammal/omarkerad mat i kylskåpet och har satt upp lappar för detta, men du månn tro att folk blir arga ändå :cool:
Och annat folk blir arga om vi inte slänger dem.
You cant win 🤷‍♀️
 
Magen kurrar, nyst av solen lyser rakt in i rummet och klockan börjar dra iväg. Är väl dags o masa sig upp och göra något prodyktuvt, typ dammsuga o plocka lite som jag skulle gjort tidigare i veckan. Och äta något.

Hade tänkt sovmorgon pga sent inatt men telefon har ringt så nu har jag lite extra jobb nästa vecka (tyvärr har en kollegas förälder blivit inlagd pga Covid så kunde inte veta om själv smittad :() och så har jag fått en tv till andra jobbet från en annan (bra att ha till något projekt kanske 🤔).
 
Jahopp så blev det brandlarm mitt i allt och jag skulle ensam styra upp alltihopa 🙈
Det gick dock förvånansvärt bra, tog 6 minuter (alldeles för länge men bättre än normalt) innan de sista utrymde. En person stannade kvar inne :banghead: och jag kommer att rapportera att hen ignorerat blandlarmet.

Fick till och med alla att gå till uppsamlingsstället OCH stanna kvar tills jag sa att det var ok att gå in. Mycket, mycket bättre än innan (då stannade alla precis vid entren och vimsade in och ut för att hämta jackor). Fick kommentaren från brandmännen att det var himla pondus på mig. Tar det som en komplimang :D

Ingen fara med någon eller egendom, var tydligen en högtryckstvätt som orsakat larmet.

Nu ska jag ta itu med den där frysen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp