Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vad allt händer på samma gång. Ännu ett brandlarm, samt har upptäckt 3 olika brister som behöver åtgärdas, det ska upp Facebook event, ska skriva ut massa kompendier, städa ur kylen (har inte hunnit än), det pågår 4 olika viktiga diskussioner på olika ställen, proppen har gått i entrén, något skåp har gått i baklås och samtidigt ska jag försöka jonglera alla studenter som behöver hjälp och det ringer konstant på telefonen. :eek:
Men nu tar jag en 5 minuter paus pga jättetörstig och helt slut. Behöver pusta lite annars lär jag inte hinna med allt på en timme.
 
Passade på att slänga en massa kartonger på återvinningen och behövde desperat en usb 3.0 kabel. (Tack lilla bruna katt :meh:). Tänkte passa på när det inte var mycket folk ute mitt på dagen. Glömde bort totalt att det var lönefredag + black friday. Fruktansvärt mycket folk ute. Nu har jag mat för ett tag framåt och en ny usb sladd som ska gömmas ordentligt.

Inser att Megara gör att jag sparar pengar :D. Ingenting förutom adventsstjärnor kommer in i hemmet. Jag vågar inte ens sätta upp min plastgran om hon skulle börja gnaga på den eller den batteridrivna led slingan.
 
Jösses vad allt händer på samma gång. Ännu ett brandlarm, samt har upptäckt 3 olika brister som behöver åtgärdas, det ska upp Facebook event, ska skriva ut massa kompendier, städa ur kylen (har inte hunnit än), det pågår 4 olika viktiga diskussioner på olika ställen, proppen har gått i entrén, något skåp har gått i baklås och samtidigt ska jag försöka jonglera alla studenter som behöver hjälp och det ringer konstant på telefonen. :eek:
Men nu tar jag en 5 minuter paus pga jättetörstig och helt slut. Behöver pusta lite annars lär jag inte hinna med allt på en timme.
Wow.Så illa har jag nog inte haft det på samma dag..än...

Varit med om brandlarm som gått till följd att brandridå åkte ner o krångla, ca 200 Pers ska ut (inkl. Försvarsminister o Säpo på plats. "Nejdå, ingen fara. Bara köket som inte öppnade luckor så larmet gick pga ångor. Ingen försöker något, bara korkad kock..." )

Innan dess gick säkringar i annan lokal pga överbelastning pga vissa inte lyssnar o gör som dom som vet säger. Har för mig det var annat små krångel hela den dagen.
 
Har precis hämtat sonen från gymnasiet, där han fick köra vissa delar av vägen hem. Vi har sommardäck så det är inte helt optimalt på vissa delar av vägen hem. Och till hans glädje så fick han prova vår stora SUV med automat en rundsväng på gårdsplanen. Lite skillnad från hans 940 (omgjord till A-traktor) och vår opel agila så det blev lite felbedömningar med storleken på vissa ställen, men samtidigt så kommer han inte få köra den så ofta så det gör inget :D
 
Wow.Så illa har jag nog inte haft det på samma dag..än...

Varit med om brandlarm som gått till följd att brandridå åkte ner o krångla, ca 200 Pers ska ut (inkl. Försvarsminister o Säpo på plats. "Nejdå, ingen fara. Bara köket som inte öppnade luckor så larmet gick pga ångor. Ingen försöker något, bara korkad kock..." )

Innan dess gick säkringar i annan lokal pga överbelastning pga vissa inte lyssnar o gör som dom som vet säger. Har för mig det var annat små krångel hela den dagen.
Aldrig bra när brandridåerna krånglar.
Nu upptäckte jag nyss att servern skrivarna går på är offline. Så jag hinner ändå inte skriva ut kompendierna, så det var ju tur :D Där försvann ju i alla fall 20 minuters jobb.
 
Men jag orkar inte med hur fruktansvärt gullig mannen jag lämnade in två klänningar till för att sy om.
Han ringde nyss och typ "Nä asså det blir inte snyggt som vi tänkte kom jag på, jag kan göra si och så i stället, blir mycket finare! Vill du det? Samma pris för det måste vara fint!" :D :love:
 
Längtar redan till nästa helg då vi är i annan stad på jobb. Vårt stamhak där har julfrukost då :d Får packa ner termobyxorna och sitta ute i deras mysiga trädgård (för givetvis kommer det vara en härligt frostig vintermorgon och vi kan se solen gå upp över sjön samtidigt som det inte är ett dugg halt med kryckor och pjäxa! För det har jag bestämt nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp