Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick precis besked om att jag kommer få betalt för mina övertidstimmar, eventuellt upp till 200 timmar, men åtminstone 150 timmar (att jag sedan har ytterligare 130 timmar från hösten 2019 som jag aldrig kommer få ut försöker jag tänka bort). Helst skulle jag så klart inte ha behövt jobba alla extra timmar, men nu när det ändå är gjort så ser jag fram emot en fin slant att sätta in på fjällstugekontot.
 
Aldrig bra när brandridåerna krånglar.
Nu upptäckte jag nyss att servern skrivarna går på är offline. Så jag hinner ändå inte skriva ut kompendierna, så det var ju tur :D Där försvann ju i alla fall 20 minuters jobb.
Brandridåer är djävulens påfund. Iallafall den vi har som är helt felplacerad. Har kostat fastighetsägaren multum i reperationer och är ett stort hatobjekt hos många parter.
Jag hoppas den krånglar igen så någon plockar bort den i ren frustration. :angel:
 
Har äääntligen nått fram till helgen efter en arbetsvecka som jag aldrig trodde skulle ta slut. Det har blivit övertid varje dag den här veckan också och jag vet fortfarande inte hur vi ska få klart alla projekt i tid till deadline 15 december. Nåja, jag försöker att inte stressa för mycket över det just nu. Och nu är det långhelg minsann, tack för det St Andrew som ger oss en röd dag på måndag! :D

Har sjunkit ner i soffan med ett löjligt stort glas rödvin och en skål linschips, nyduschad efter dagens yogapass. Väntar på att sambon ska jobba klart (work/life balance i det här hushållet är inte helt bra denna vecka) så att vi kan beställa indiskt till middag :d :d :d
 
Äter godis och kollar på youtube. Jag hittade en kanal häromdagen, Variety, som har en serie Actors on actors där två skådespelare (olika i varje avsnitt) samtalar och typ intervjuar varandra. Känns mera jämlikt och intressant att se folk som är intresserade och kunniga intervjua andra som inom samma område. :up:
 
Laddade upp en bild på instagram på min lastbil när jag lossar. Oftast brukar jag få runt 30-40 gilla, just den här bilden verkade snabbt bryta det. 134 gilla nu när jag precis var inne och kollade en annan sak. För mig är det ”mindblowing” då jag inte tycker bilden i sig är så fotogenisk men men. 🙈
Brukar va dom bilder jag själv tycker är ”meh” som får mest gilla men de jag verkligen gillar å lägger upp får inte alls lika mycket gilla. Vet inte va det är som gör att det blir så. 😅
 
Jag har lastat in de nya däcken i bilen, burit in 17 kg kattmat i huset och rotat reda på motorvärmarsladden till bilen och kopplat in den så jag har en varm bil när jag ska åka till jobbet i morgon.

Nu två mackor senare och två muggar glögg ska jag strax ta in hundarna och göra kväll, klockan ringer 04:30 i morgon när jag ska sätta igång värmaren och sen lägga mig en stund till, så jag har gott om tid på mig att köra lugnt och försiktigt till jobbet.
 
Fått besked om att jag troligen kommer att ha en fixad VFU plats samt att jag enligt hon som är ansvarig för mitt upplägg angående studiedagar snällt mailat och sagt att jag får disponera min dagar som jag och min chef vill utan att hon har synpunkter på det. Så, det innebär att jag numera har 80 av 120 timmar ordnade. Resten går nog att lösa genom att jag kör VFU annars lediga dagar. Tjo!

Nu ska jag bara klara mig igenom Covidavdelning fom 7/12 och troligen 4v framöver.
 
Och 3h senare har jag fortfarande inte fått gjort något alls :grin:

Varför kan jag inte bara göra det jag ska och sen ha resten av tiden till... vad som helst? :cautious:

NU ska jag faktiskt sätta fart. Återkommer om 3h igen... :laugh:
Det blev ingen uppföljning igår. Men jag började faktiskt plugga, somnade dock snabbt. Lite för snabbt, så snabbt har jag nog aldrig somnat innan :D

Ska göra ett nytt försök idag... :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 383
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp