Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannen hade lämnat tillbaka sopkvasten (ställt precis utanför min dörr) och en lapp där det stod att jag var omogen för att jag skrev en lapp om hens strösslande med kattbajs och kattsand i porten. 🙄

Bara det att när jag skulle gå ut snubblade jag på sopkvasten och var på väg att ramla ner för stentrappan och slå mig halvt fördärvad. Som tur är landade jag bra och har bara lite ont i en vrist. Blev förbannad eftersom den var så himla strategiskt placerad. Så jag plingade på. Höll på i 5 minuter utan att hen öppnade.
Skrev ännu en lapp, tycker inte om att kommunicera via lappar direkt men grannen verkar sjukt konflikträdd. :banghead:
 
Det där med geografi är inte alltid så lätt :laugh:
82681951-69CB-4839-A2C2-ACC43DCE270F.webp
 
Grannen hade lämnat tillbaka sopkvasten (ställt precis utanför min dörr) och en lapp där det stod att jag var omogen för att jag skrev en lapp om hens strösslande med kattbajs och kattsand i porten. 🙄

Bara det att när jag skulle gå ut snubblade jag på sopkvasten och var på väg att ramla ner för stentrappan och slå mig halvt fördärvad. Som tur är landade jag bra och har bara lite ont i en vrist. Blev förbannad eftersom den var så himla strategiskt placerad. Så jag plingade på. Höll på i 5 minuter utan att hen öppnade.
Skrev ännu en lapp, tycker inte om att kommunicera via lappar direkt men grannen verkar sjukt konflikträdd. :banghead:

Hade hen öppnat hade du kunnat stoppa upp den någonstans. Jävla tramsfasoner! :mad:
 
Vi har faktiskt fått riktigt adventsmysigt i huset, dottern gick igång på att sätta tomtar mellan ytter och inner fönster så nu har vi tomtar och änglar i tre fönster! :) Ljusslinga ute på balkongen och i thujan på gården, första gången den ser riktigt trevlig ut. Jag har inte så mycket till övers för thujor. ;) Mätt och belåten, betalt räkningar och beställt en bunt julklappar på nätet så snart blir det yoga och sen lite kvällsjobb. :)
Jag hade thujor här när jag flyttade in. Plus några groteskt förvuxna prydnadstallar.

Jag har framgångsrikt dödat allihop :devil::devil::devil:
 
Ringde på dörren, ignorerade första ringningen sen ringde det igen, så tänkte ja får väl titta vem det är å säga att jag inte vill ha något.

Då visade det sig att det var grannen som undrade om jag ville ha lite glögg, de hade lite adventsglögg ute på gräsmattan.
Vi stod ute och drack lite glögg med bra avstånd å pratade lite allmänt.

Grannen som ringde på är så imponerad av att jag kör lastbil och kände sig stolt över mig. Hon är så rar. <3
 
Har hållit igång stora delar av dagen, avslutade med att klättra på kvällen. Det var verkligen inte många där vilket var väldigt skönt :)

Vad som är ännu skönare är att jag inte ska jobba imorgon, har semester i en vecka :D Ska passa på att ta mig till Ikea imorgon när de öppnar och köpa några ledlampor, har några trasiga hemma som behöver bytas ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp