Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar allvarligt på att försöka komma igång med löpningen igen, som läkaren sa; det är bättre att få lite träningsvärk än att gå och vara utmattad.

Kan ju iallafall byta om till träningskläder, dottern ska på simträning och en timmes väntan där kan ju bli en löppromenad i stället :idea:

Att det ska vara så jäkla svårt att komma igång när man lagt av med en bra vana.
🏃‍♀️🏃‍♀️:mad:
 
Fortsatt trevlig första advent på er alla :love:.

Blev väckt av hankatten som verkligen ville ut vid 7...Släppte ut bägge katterna och somnade om till 9, så mysigt att vakna utvilad brevid älsklingen och så äta frukost i lugn och ro med första advenstljuset tänt :heart. Sen blev det stallet några timmar, helt underbart att lämna mobilen i bilen medan jag fixade och bara njuta av nuet <3. En timmes härlig ridtur i alla gångarter blev det med, med en julluva och tränsbjällror på pållan, mys hihi <3.

Nu snurrar en maskin tvätt och så ska jag snart laga lasagne, får vi se vad jag mer hinner göra idag, tänker inte ha några måsten utan småpyssla med det som behövs bara.
 
Har haft ångest för några misstag på förra jobbet.
Sån där ångest som får en att känna sig värdelös. Idag när jag var iväg med sonen och övningskörde, samt sedan sprang några kilometer så har jag börjat acceptera att mina misstag skett pga felaktig information från kollegor som jag trott varit sant, mycket stress på jobbet där jag bla som helt ny personal skulle introducera vikarie samt att försöka hjälpa sonen via sms samtidigt som jag skulle jobba. Under sjukskrivningen så bestämde jag mig för att säga upp mig, och jag slapp uppsägningstiden pga förstående chefer även om de inte vet hela sanningen. Bara fragment.
 
Fin! Har du byggt?
Jag försökte bygga Eiffeltornet en gång i Minecrafts första år (fick alltså farma precis allt) men det blev fult och blev ett gigantisk båt i stället :D Som senare brann ner, och sedan fick bli ett rymdskepp som hade crashat.
Haha, jag hade ”ifyllnadstjänst” dvs mina vänner sa var jag skulle pluppa ut röda block. Första gången jag spelade så hade fullt sjå med att navigera :angel:
041E915C-6FAF-4027-B40C-B2EC9176F837.webp

Den här brann givetvis i slutet av kvällen :D
 
Kom iväg till åvs vid kl 15. Hade med mig papper, plast och metall. När jag stod där och slängde plast så kom en rumänsk kvinna och hjälpte mig att slänga pappersförpackningarna. :) :heart Hon brukar tigga här vid huset som jag bor i och jag brukar ge henne pantflaskor. Hon är så söt.
 
Haft en bra första advent! Frostigt, lite snö och några minusgrader ute hela dagen :love: Gick upp vid 8 och åt frukost med familjen sen gick jag ut och motionerade hästarna. Först en tur med yngsta islandshästen och sen en på den äldsta med shettisen som handhäst och hunden springandes med.
Sen åkte maken iväg och ungarna åkte åt olika håll så jag blev ensam😅 Åkte till stan för att handla spån och salt sen bytte jag om till jaktkläder och tog med hund och bössa till skogen för att kolla efter rådjur. Mycket spår men såg inga djur. Men oj så fint det är i skogen:love: Svårt att smyga i frost dock😅

Sen var jag snäll mot ungarna och städade åt marsvinen (vi hjälps alltid åt annars) och sen fixade jag klart hästar och kaniner för idag. Tack vare att jag fixade den andra timergrinden igår får dom kvällsmat via den ena kl 21 och nattmat via den andra kl 02 så jag behöver inte gå ut till dom förrän vid kl 6 i morgon.

Nu blir det snart middag och sen ska jag träna!
 
Vi har faktiskt fått riktigt adventsmysigt i huset, dottern gick igång på att sätta tomtar mellan ytter och inner fönster så nu har vi tomtar och änglar i tre fönster! :) Ljusslinga ute på balkongen och i thujan på gården, första gången den ser riktigt trevlig ut. Jag har inte så mycket till övers för thujor. ;) Mätt och belåten, betalt räkningar och beställt en bunt julklappar på nätet så snart blir det yoga och sen lite kvällsjobb. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp