Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är strax halvvägs på min morgonpromenad. Behagligt väder även idag trots att det är lite svalare än igår :)

När jag har kommit hem ska jag ta en snabbdusch innan jag gör mig klar för jobbet. Jobbar 8-17 och sen direkt till stallet.
Dottern är på friidrottsträning så jag ska tömköra en ponny och fylla på höpåsar på egen hand :)
 
Dricker kaffe, försöker vakna, och försöker att inte oroa ihjäl mig. Idag är det dags för lille Wilmer att kastreras, och jag är så fruktansvärt nervös över att det inte ska gå bra.

Snälla allihopa, håll tummarna för Wilmer idag! Han är killen med det svarta ansiktet på bilden. I förgrunden syns kompisen Charlie.
Wilmer-2.webp
 
Nu har jag kört 20 liter lingon till stan. Där lastade jag över dem till avkommans bil. Hen ska köra dem till fd svägerskan.Avkomman har sammanträdenoch sjukhusbesök på agendan. Unnade hen en halvtimme extra sömn så jag körde in bären istället för att hen skulle hämtat dem hos mig. Jag bor åt fel håll i förhållande till vart hen ska.

Hunden var mycket bestämd med att han inte vill bli lämnad hemma när jag skulle iväg så jag lastade in honom i bilen ockå.

Det är dimmigt och gråmulet. Mysigt höstväder. Äter min frukost och dricker stora mängder te. Behövs innan jag ska ut på mårgonens långpromenad.
 
Sjukt trött. Måste gå och lägga mig tidigare ikväll. Maken ska på föräldramöte så jag tänkte att jag duschar och lägger ungarna och efter det duschar och lägger jag mig också 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 037
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp