Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grått grått grått ute. Sitter inne på jobbet och det är för lugnt :down:
När jag jobbar vill jag ha något att göra hela tiden helst, men inte så mycket att det blir stressigt såklart ;)
 
På väg ut på hundpromenaden ser jag att gräsmattan fortfarande levererar :)
Maktigt stora karl-johansvampar alldeles vid ingången. De största jag sett på tomten.

Rensade och frös in när jag kom hem. 3 liter svamp till frysen!

1601371523426.webp
 
Besök på ortopeden i morgon med röntgen 8.30 och läkarbesök 10.00... Färdtjänsten hämtar mig hemma 06.40. Jag kommer få ta med mig matsäck, då jag inte är nån morgonmänniska och lasarettcaféet inte öppnar förrän 8...

Jag får se vad dagen idag, har att erbjuda. Börjar med stekt äggmacka och rejält med kaffe i alla fall. Vädret är grått, sticklingarna jag petade ner i krukor igår, ser ut som skrutt (men jag hoppas på det bästa och att de vaknar till) Mina få hemodlade tomater är snart dags att provsmaka, de ligger framför mig på köksbordet och rodnar i olika nyanser. :)
 
Bahh

Höll på att åka med huvet före ned i ett minireningsverk :yuck: Tack vare mina blixtsnabba (ok medelmåttiga)reflexer så fick jag tag i kanten och kunde hiva över ena benet lyckades pricka en yta man kan sätta foten på så jag fick stopp. Fastighetsägaren som vart med vart lite imponerad (ok chockad) innan hen började asgarva

Japp. Jag vill hem och duscha i handsprit nu men lite jobb kvar och straxs kundbesök igen.

Inte nog med denna fadäs jag stannade för att ta en promenad med hundarna. Brukar åka upp till brukshundsklubben som ligger precis bredvid jobbet där har de en trevlig promenadslinga.
Just idag hade de värsta brukshundsmötet/träning. Det vimlade av trevliga väluppfostrade schäfrar och där kom jag farandes med rvå små vilddjur som for fram och tillbaks som skållade råttor och närapå fällde mig 2 ggr. Tack gode gud att de iallafall var tysta. Trolla har ju en tendens till att skälla ut andra hundar

Nu ska jag säng i mig lite tidig lunch innan jag ger mig ut igen...om jag vågar...
 
September har blivit sommar igen. Det hander varenda ar, men kanns lika snopet varje gang vi maste satta pa ACn pa natterna igen. Nu ar det 30*C+ igen pa dagarna och sa fort solen gar och lagger sig pa kvallen sjunker temperaturen med 8-10* pa en gang. Dock blir det inte kallt pa natterna fort nog att sova skont sa ACn ar pa igen. Just nu, 6:30 am ar det 16*C, men sa fort solen kommer upp sa blir det varmt igen.
 
Gick och la mig halv sex i morse, yay Tampa och dubbel yay Victor Hedman :bump: gick upp halv åtta och varit på språng hela dagen. Jag blir tokig. Åkte runt på stan i icke-rusningstrafik precis som man ska, men alla verkar strunta i covid. Skulle ta hissen upp eftersom jag kånkade på en massa tungt. Tre människor gick på (liten hiss) jag tog några steg tillbaka för att vänta på nästa, då kliver en fjärde på så de står som packade sillar :banghead:

Sedan var jag säker på att jag glömt golvmoppen jag köpte trots att jag släpat den på tunnelbana och buss. Ringer SL som säger att det kan ta upp till tio dagar innan inlämning. Sitter och väntar ut tre bussar eftersom de bara vänder och åker samma korta bit tillbaka för att se om moppen fanns där. Icke. Kommer hem svärandes över att jag är en idiot och där står moppen :angel: Nattugglan personifierad funderar på att ta en power nap.
 
Först så sa verkstaden att dom ska laga bilen! Nu ringde dom och bara "Ja alltså det kanske blir så att försäkringsbolaget kommer att lösa in bilen, men om du gärna vill ha kvar din bil så kan vi säga det till försäkringsbolaget" Jaha? Klart jag vill ha kvar min bil, har måttade hundburar och allt, men om den är för trasig så spelar det ju ingen roll vad jag vill. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 033
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp