Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först så sa verkstaden att dom ska laga bilen! Nu ringde dom och bara "Ja alltså det kanske blir så att försäkringsbolaget kommer att lösa in bilen, men om du gärna vill ha kvar din bil så kan vi säga det till försäkringsbolaget" Jaha? Klart jag vill ha kvar min bil, har måttade hundburar och allt, men om den är för trasig så spelar det ju ingen roll vad jag vill. :laugh:
Visst spelar det roll vad du vill och om det är ok med f-bolaget att reparera den istället för att lösa in den så gör de det, annars kan du ju får betala en del av reparationen själv istället och istället för nya delar att verkstan kan hitta begagnade att sätta in så håller de kostnaden nere.

När jag smällde med ett rådjur i 100 km/h blev bilen rätt ordentligt tilltygad i framskärm och front, men jag sa att jag inte ville lösa in den utan fick den reparerad. :)

Grannen körde i diket med sin gamla och välvårdade, lågmilade, bil och på papperet var den nog inte värd många tusenlappar, men de valde att reparera den istället för att lösa in som f-bolaget ville. Det blev billigt och bra med begagnade reservdelar.
 
Lille Wilmer är hemma! Acceptabelt pigg, men ganska vinglig, men han har både tiggt godis och ätit gräs med god aptit. Nu sover han under pallen.

Charlie är jätteglad över att Wilmer är hemma, men tycker vi kan plocka bort det dumma gallret.
Charlie-Wilmer.webp
 
Önskar att det någon gång gick att planera sin jävla resa med SL, men nej. Antingen är bussarna skitsena eller så fullsatta att de inte släpper på någon, eller så dyker de inte upp alls. Men det är klart, det löser sig sääääkert när de höjer biljettpriset nästa gång... Fan alltså. Jag måste skaffa bil. Orkar inte med att inte ens kunna planera när jag ska kunna handla mat och få middag.
 
Jag har precis ätit en kass nödmiddag, dricker vin, är orolig och besviken över utebliven telefonkontakt med min läkare, tittar på Estonia-dokumentären och känner: :cry:.

Hoppas på att kunna sova i natt. I morgon är planen att träffa en vän efter jobbet. Det var väldigt länge sedan, så det ska bli kul att ses igen och catcha up lite.
 
När man fastnar på youtube och går från Madonna till Dire Straits till Queen till Abba till Meatloaf(!) till Lion Sleeps Tonight till Nancy Sinatra till Judy Garland till Jeremy Jordan (Let It Go) till Moulin Rouge till Chris Rea till Aretha till Sam Cooke, Otis Redding, Willie Nelson, Temptations till Bob Marley till Linkin Park till Jonathan Groff till Joan Baez till Metallica...

Nu ska jag sluta, om bara en video till :angel:

Undrar vad youtube använder för algorithm för att föreslå artister/sånger?
 
När man fastnar på youtube och går från Madonna till Dire Straits till Queen till Abba till Meatloaf(!) till Lion Sleeps Tonight till Nancy Sinatra till Judy Garland till Jeremy Jordan (Let It Go) till Moulin Rouge till Chris Rea till Aretha till Sam Cooke, Otis Redding, Willie Nelson, Temptations till Bob Marley till Linkin Park till Jonathan Groff till Joan Baez till Metallica...

Nu ska jag sluta, om bara en video till :angel:

Undrar vad youtube använder för algorithm för att föreslå artister/sånger?
Ser ut att vara en av mina spellistor... :o
Madonna är dock malplacerad :angel:
 
Vad är det för fel på människor?

Jag skulle gå i rulltrappan vilket jag alltid gör - gratis motion och kommer fram snabbare etc.
En man står bredbent i rulltrappan så att jag inte kan komma förbi.
Han vänder sig om och bara "Du ska inte passera här!"
Trött som jag var och utan lust att tjafsa med en två meter lång kraftig man, med bikerkostym (supercoolt ju) och mikropeniskomplex säger jag helt enkelt bara "Nähepp" och står kvar bakom. Det var tydligen inte reaktionen han ville ha då följande dialog sker:
Han: "Du får inte gå förbi!"
Jag: "Nej, du sa det."
Han: "Jag tänker inte släppa förbi dig!"
Jag tittar på honom och ser förmodligen mest trött ut.
Han: "Du skulle bara våga försöka gå förbi"
Jag: "Ok."
Han: "Inte ens om du frågar"
Jag: "Ok."
🤷‍♀️ :confused:

Nåja nu sitter jag och äter lite och sippar på ett av mina nya teer. :)
 
Vad är det för fel på människor?

Jag skulle gå i rulltrappan vilket jag alltid gör - gratis motion och kommer fram snabbare etc.
En man står bredbent i rulltrappan så att jag inte kan komma förbi.
Han vänder sig om och bara "Du ska inte passera här!"
Trött som jag var och utan lust att tjafsa med en två meter lång kraftig man, med bikerkostym (supercoolt ju) och mikropeniskomplex säger jag helt enkelt bara "Nähepp" och står kvar bakom. Det var tydligen inte reaktionen han ville ha då följande dialog sker:
Han: "Du får inte gå förbi!"
Jag: "Nej, du sa det."
Han: "Jag tänker inte släppa förbi dig!"
Jag tittar på honom och ser förmodligen mest trött ut.
Han: "Du skulle bara våga försöka gå förbi"
Jag: "Ok."
Han: "Inte ens om du frågar"
Jag: "Ok."
🤷‍♀️ :confused:

Nåja nu sitter jag och äter lite och sippar på ett av mina nya teer. :)
O_o:confused::rage::down::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 026
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp