Visst spelar det roll vad du vill och om det är ok med f-bolaget att reparera den istället för att lösa in den så gör de det, annars kan du ju får betala en del av reparationen själv istället och istället för nya delar att verkstan kan hitta begagnade att sätta in så håller de kostnaden nere.Först så sa verkstaden att dom ska laga bilen! Nu ringde dom och bara "Ja alltså det kanske blir så att försäkringsbolaget kommer att lösa in bilen, men om du gärna vill ha kvar din bil så kan vi säga det till försäkringsbolaget" Jaha? Klart jag vill ha kvar min bil, har måttade hundburar och allt, men om den är för trasig så spelar det ju ingen roll vad jag vill.
När jag smällde med ett rådjur i 100 km/h blev bilen rätt ordentligt tilltygad i framskärm och front, men jag sa att jag inte ville lösa in den utan fick den reparerad.
Grannen körde i diket med sin gamla och välvårdade, lågmilade, bil och på papperet var den nog inte värd många tusenlappar, men de valde att reparera den istället för att lösa in som f-bolaget ville. Det blev billigt och bra med begagnade reservdelar.