Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föräldrarna erbjuder sig att köpa hund till mig, vilket är min högsta önskan, för att jag ska må bättre. Men vad ska jag göra med den de gånger jag blir inlagd?
En hund hade fått mig att må bättre, komma ut, ha ansvar för någon och sånt. Men ja..
Har du ett nätverk omkring dig som kan ta hunden om det skulle behövas? Du kanske även ska fundera på en äldre hund som kan vara själv en stund om det tar ett tag för någon att åka och hämta den. Du behöver också tänka på att en hund även gör dig mer instängd, det går inte att dra ut på krogen/restaurangen/ borta festen på samma sätt om hunden inte kan följa med/trivs med att vara med.
Jag tror alltid att hundar är bra för människan men samtidigt så måste man vara ärlig med sina förutsättningar för hundens bästa. Du kan inte börja som volontär på hundstallet? Äh vad dum jag är, det finns bara i Stockholm och skåne, det känns ju lite ospecifkt. Det kan även vara en väg att hitta en hund som passar dig och ditt liv.
 
Har flyttstädat, dottern kom med en mirakelsvamp och hjälpte till .
Herregud så bra den var. Den var bättre än de gamla vanliga medlen jag använde.
Testade Cillit Bang för första gången, blev inte imponerad.
Jag har gått tillbaka till oldschoolgrejer, såpa, ättika och bikarbonat. Herregud vad det är effektivt! Jag gillar ekotipset, där finns det mycket bra tips och trix! Fast vi tog in firma för flyttstädningen, det var rätt skönt! Vi hade mycket att städa i nya huset ändå, den som bodde före sa vi åt att låta bli att flyttstäda för vi skulle ändå renovera i stort sett allt. :)
 
Har du ett nätverk omkring dig som kan ta hunden om det skulle behövas? Du kanske även ska fundera på en äldre hund som kan vara själv en stund om det tar ett tag för någon att åka och hämta den. Du behöver också tänka på att en hund även gör dig mer instängd, det går inte att dra ut på krogen/restaurangen/ borta festen på samma sätt om hunden inte kan följa med/trivs med att vara med.
Jag tror alltid att hundar är bra för människan men samtidigt så måste man vara ärlig med sina förutsättningar för hundens bästa. Du kan inte börja som volontär på hundstallet? Äh vad dum jag är, det finns bara i Stockholm och skåne, det känns ju lite ospecifkt. Det kan även vara en väg att hitta en hund som passar dig och ditt liv.
Ja, har tänkt på allt det. Att vara kortare borta för hundens skull är jag gärna. Och när jag börjar jobba tänker jag hunddagis.
Men ska prata med en vän som har hund om hon skulle kunna vara min backup.

Men som sagt, allt är teoretiskt ännu.
 
Ja, har tänkt på allt det. Att vara kortare borta för hundens skull är jag gärna. Och när jag börjar jobba tänker jag hunddagis.
Men ska prata med en vän som har hund om hon skulle kunna vara min backup.

Men som sagt, allt är teoretiskt ännu.
Du har inte funderar på att vara dagmatte istället, innan du skaffar egen hund? Du är inte låst på samma sätt, ledig kvällar och helger och får ändå komma ut och gå massor + ha ansvar.
 
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet?
20200929_210655.webp


Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.
 
Och där var jag tvungen att gå upp 1h tidigare imorgon för att sambons son kom på att han glömt arbetskläderna här.

Sambon är i Göteborg och jobbar. Det är hans mammas vecka. Mamman är ju tvungen att jobba (har ett dagtidsjobb/kontorsjobb) precis som jag och han var ju bara tvungen att jobba så hon kunde inte åka ut och hämta kläderna. Det får faktiskt min sambo lösa tyckte hon.
(ja tyvärr en vidrig människa som försöker straffa sitt x genom barnen)

Svarade sambons son att idag hinner jag inte (hemma sent) men självklart löser vi det imorgon bitti. Klart han måste ha sina jobbkläder på praktiken Nästa gång han glömmer något hos sin mamma kan hon ju åka ut med till oss när vi har förhinder.... :devil: Helvetet skulle frysa till is innan det skulle hända.

Det här är personen som tar ut yngsta barnet från skolan åker 40 mil enkel resa köper jättesöta kaniner. Kommer hem äldsta barnet kommer hem från skolan och hon håller upp dem och säger titta vilka söta kaniner de är era men ni får inte vara med dem för ni ska åka till pappa. Hej då
Sen sitter hon och skickar massa bilder på kaninerna under hela helgen och att det är sååå tråkigt att barnen inte kan vara med för att de är hos tråkiga pappa som inte skaffar dem kaniner.


Ibland tittar jag på min sambo och undrar hur han någonsin kunde falla för en sån person.. och vad säger det om mig? Sen tänker jag på några av mina x och då jämnar det nästan ut sig :rofl:
 
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866

Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.

Genast kom jag tänka på nördigaste killen i klassen och han bar just detta. Grå mjukisbyxor och en liten midjeväska... 😂 Jättetrevlig och han var faktiskt inte utanför bara annorlunda och ja en tönt :rofl:
 
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866

Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.

Ja, midjeväska signalerar verkligen gängkriminalitet... eller hur @tornblomma :angel: :D
 
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866

Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.
Jag hade mjukisbyxor, och åsikten att skyll dig själv om du tittar på mig (så gör inte det) :angel:
Midjeväska har jag dock aldrig haft, verkar dock praktiskt. Mer praktiskt är dock arbetsbyxor med ordentliga fickor :up:
 
Jag hade mjukisbyxor, och åsikten att skyll dig själv om du tittar på mig (så gör inte det) :angel:
Midjeväska har jag dock aldrig haft, verkar dock praktiskt. Mer praktiskt är dock arbetsbyxor med ordentliga fickor :up:
Jag tror att på många sätt var normen hur man såg ut betydligt hårdare när jag växte upp jämfört med idag, det fanns inte så många ställen att få inspiration ifrån och vi blev en homogengrupp som klädde oss exakt likadant. Jeans var det enda som var godtagbart, helst av rätt märke också. Förutom under en period när vi tjejer skulle ha tjocka strumpbyxor/tights och oversized tröjor. När jag ser på foton från högstadiet så är vi i stort sett en homogengrupp där ingen sticker ut. Tittar jag på barnens klasser idag så finns det så otroligt många olika klädstilar, och många som sticker ut på ett eller annat sätt men ändå inte gör det för de är så många.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 026
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp