Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du ett nätverk omkring dig som kan ta hunden om det skulle behövas? Du kanske även ska fundera på en äldre hund som kan vara själv en stund om det tar ett tag för någon att åka och hämta den. Du behöver också tänka på att en hund även gör dig mer instängd, det går inte att dra ut på krogen/restaurangen/ borta festen på samma sätt om hunden inte kan följa med/trivs med att vara med.Föräldrarna erbjuder sig att köpa hund till mig, vilket är min högsta önskan, för att jag ska må bättre. Men vad ska jag göra med den de gånger jag blir inlagd?
En hund hade fått mig att må bättre, komma ut, ha ansvar för någon och sånt. Men ja..
Jag har gått tillbaka till oldschoolgrejer, såpa, ättika och bikarbonat. Herregud vad det är effektivt! Jag gillar ekotipset, där finns det mycket bra tips och trix! Fast vi tog in firma för flyttstädningen, det var rätt skönt! Vi hade mycket att städa i nya huset ändå, den som bodde före sa vi åt att låta bli att flyttstäda för vi skulle ändå renovera i stort sett allt.Har flyttstädat, dottern kom med en mirakelsvamp och hjälpte till .
Herregud så bra den var. Den var bättre än de gamla vanliga medlen jag använde.
Testade Cillit Bang för första gången, blev inte imponerad.
Ja, har tänkt på allt det. Att vara kortare borta för hundens skull är jag gärna. Och när jag börjar jobba tänker jag hunddagis.Har du ett nätverk omkring dig som kan ta hunden om det skulle behövas? Du kanske även ska fundera på en äldre hund som kan vara själv en stund om det tar ett tag för någon att åka och hämta den. Du behöver också tänka på att en hund även gör dig mer instängd, det går inte att dra ut på krogen/restaurangen/ borta festen på samma sätt om hunden inte kan följa med/trivs med att vara med.
Jag tror alltid att hundar är bra för människan men samtidigt så måste man vara ärlig med sina förutsättningar för hundens bästa. Du kan inte börja som volontär på hundstallet? Äh vad dum jag är, det finns bara i Stockholm och skåne, det känns ju lite ospecifkt. Det kan även vara en väg att hitta en hund som passar dig och ditt liv.
Bara man har tänkt igenom och har en vettig plan så brukar det fungera!Ja, har tänkt på allt det. Att vara kortare borta för hundens skull är jag gärna. Och när jag börjar jobba tänker jag hunddagis.
Men ska prata med en vän som har hund om hon skulle kunna vara min backup.
Men som sagt, allt är teoretiskt ännu.
Du har inte funderar på att vara dagmatte istället, innan du skaffar egen hund? Du är inte låst på samma sätt, ledig kvällar och helger och får ändå komma ut och gå massor + ha ansvar.Ja, har tänkt på allt det. Att vara kortare borta för hundens skull är jag gärna. Och när jag börjar jobba tänker jag hunddagis.
Men ska prata med en vän som har hund om hon skulle kunna vara min backup.
Men som sagt, allt är teoretiskt ännu.
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866
Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.
Och där var jag tvungen att gå upp 1h tidigare imorgon för att sambons son kom på att han glömt arbetskläderna här.
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866
Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.
Helvetet vilken pissdag...
Jag hade mjukisbyxor, och åsikten att skyll dig själv om du tittar på mig (så gör inte det)Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866
Jag tror att på många sätt var normen hur man såg ut betydligt hårdare när jag växte upp jämfört med idag, det fanns inte så många ställen att få inspiration ifrån och vi blev en homogengrupp som klädde oss exakt likadant. Jeans var det enda som var godtagbart, helst av rätt märke också. Förutom under en period när vi tjejer skulle ha tjocka strumpbyxor/tights och oversized tröjor. När jag ser på foton från högstadiet så är vi i stort sett en homogengrupp där ingen sticker ut. Tittar jag på barnens klasser idag så finns det så otroligt många olika klädstilar, och många som sticker ut på ett eller annat sätt men ändå inte gör det för de är så många.Jag hade mjukisbyxor, och åsikten att skyll dig själv om du tittar på mig (så gör inte det)
Midjeväska har jag dock aldrig haft, verkar dock praktiskt. Mer praktiskt är dock arbetsbyxor med ordentliga fickor
Ja, midjeväska signalerar verkligen gängkriminalitet... eller hur @tornblomma