Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag! Jag jobbade övertid och var därför på en annan avdelning och annan våning än normalt. Sen några särskilda uppgifter som tog både tid och kraft.

Efter jobbet körde jag till stallet och sen på kvällen har jag och dottern ätit kvällsmat och kollat lite på TV.
Nu ska jag sätta igång en film och sen sova. Imorgon ska jag till stallet på morgonen följt av fixa naglarna och sova inför nattjobb.
 
Skulle så gärna kolla den första debatten Biden-Trump men det är bara så fel tid. Kanske nästa gång om jag går och lägger mig vid fem-sex och kliver upp tre?
 
Är väldigt tacksam över att jag skyndade mig för några veckor sen med spanskan. Just nu har jag 4 kapitel kvar och sex veckor på mig. Har mycket prov och andra grejer i skolan, så jag tänker göra två kapitel på tre veckor istället för ett kapitel på en vecka. Och jag har faktiskt tid för det med :up:

Det känns konstigt att JAG är ute i god tid med en grej i skolan. Men det är skönt också :banana:
 
Äntligen i sängen efter mycket intensivt födelsedagsfirande :p Ätit så sjukt mycket choklad!

Meeen just nu har jag en liten dipp i måendet pga ekonomi. Försökt att inte tänka på skiten under dagen så det kommer nu istället. Fan att jag skulle behöva ett jobb mer än någonsin just precis nu när massor av folk fått gå från sina arbetsplatser pga coronan. Blä
 
Idag MÄSTE jag ta mig samman och börja på en - förhoppningsvis - sista läsning/redigering av mitt manus! Nu har det vilat ett par veckor sedan sist, så nu är det det dags att hugga i igen. Jag vill ju att det ska bli KLART!! Längtar efter att få se min bok i tryck..... :)
 
Lille Wilmer hade en dipp i måendet i går kväll, men verkar acceptabelt pigg nu på morgonen och ville gärna ha frukost.

Eftersom jag är en idiot (hur tänkte jag som tyckte det var en bra idé?) så har jag ytterligare ett marsvin som ska kastreras idag. Hon heter Sonja, och har enorma problem med äggstockscystor, så det finns liksom inget alternativ.

Snälla allihopa, håll tummarna för att det går bra!

Sonja är det vita marsvinet på bilden. Bakom henne sitter två av kompisarna: Karin och Luna.
Sonja.webp
 
La mig runt 21 igår men hade ändå kunnat sova några timmar till känner jag. Ska ta lite mer kaffe innan jag måste köra ungarna till dagis och skolan.

Sitter och kollar bilder från olika platser i Norrland och suget att flytta dit växer :love:
 
Lille Wilmer hade en dipp i måendet i går kväll, men verkar acceptabelt pigg nu på morgonen och ville gärna ha frukost.

Eftersom jag är en idiot (hur tänkte jag som tyckte det var en bra idé?) så har jag ytterligare ett marsvin som ska kastreras idag. Hon heter Sonja, och har enorma problem med äggstockscystor, så det finns liksom inget alternativ.

Snälla allihopa, håll tummarna för att det går bra!

Sonja är det vita marsvinet på bilden. Bakom henne sitter två av kompisarna: Karin och Luna.
Visa bifogad fil 57872

Man kan aldrig ha för många marsvin :love: Håller tummar och tår det kommer gå galant!
 
Vee tusan vad som hände. Tidig på jobbet, massor att göra det har bara ramlat n folk. *pust*

Jag är dessutom kissnödig men måste hålla mig tills städerskan är klar. Vet inte men det känns liksom dumt att nyttja toa när hon håller på och städar.
 
Okej när blev det töntigaste man kunde ha under min uppväxt symboler för machokultur och gängkriminalitet? Visa bifogad fil 57866

Debatten om att förbjuda vissa plagg är en annan, men alltså? Det fanns liksom inte att gå till skolan i mjukisbyxor och midjeväska, det var typ det töntigaste man kunde ha på sig.
Är det inte midjeväskorna som är populära nu som åsyftas, som liksom hänger från axeln frampå bröstet. Ser helt förskräckligt ut, står gärna bakom det förbudet ^^ ;)
 
Är det inte midjeväskorna som är populära nu som åsyftas, som liksom hänger från axeln frampå bröstet. Ser helt förskräckligt ut, står gärna bakom det förbudet ^^ ;)
Det är mycket möjligt, men jag ser framför mig ett par säckiga mjukisbyxor och en stor midjeväska på den som inte passade in på skolan. :) Det är just den bilden som krockar något enormt med machokultur. ;)
 
Det är mycket möjligt, men jag ser framför mig ett par säckiga mjukisbyxor och en stor midjeväska på den som inte passade in på skolan. :) Det är just den bilden som krockar något enormt med machokultur. ;)
Jag älskar alla svar på dessa löjliga regler som säger att man borde förbjuda piké eller kostym-liknande plagg på ekonomilinjen på gymnasiet för att förebygga ekobrott 😅🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 022
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp