Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyxfällan är för övrigt ett väldigt märkligt namn på det programmet. Det är väl oftast låg/normalinkomsttagare som köper alldeles för mycket take-away, mår inte helt bra och orkar därför inte ta tag i sin ekonomi? Så får de träffa en hurtig "kick-ass coach" (!?) när de kanske egentligen faktiskt skulle behöva riktig samtalshjälp kring varför de lägger locket på i livet. Inget lyx kring det, kan jag tycka. Väldigt märkligt och etiskt tvivelaktigt program.

Och uppföljningen en månad senare. Som en månad är ett problem 😩
 
Har haft en hyfsat produktiv förmiddag med hemtenta och bokning av introduktionskurs för att få börja övningsköra. Har satt en deadline för mig själv, 2022 ska jag köra till ett event i södra Tyskland. Nu ska jag dricka upp lunchkaffet och sen blir det Zoom med extrajobbet innan det blir dags att promenera till IRL-jobbet ^^
 
Vad hände med min effektiva dag?! Började med att sova till 10 när pappa väckte mig och frågade om jag ville äta frukost med honom. Men jag var för trött för att vakna så jag sov vidare till 11. Gick upp typ då och har tittat på något skit-program (nej, inte lyxfällan) sen det. Klockan är typ 13 nu och jag har inte ätit frukost eller påbörjat något av det jag planerat att göra.

Nu ska jag äta frukost i alla fall! :p
 
Bläääää! Fick plötsligt en mindre getinginvasion i sovrummet...Jagat ut 3 stycken otäckingar (jag som är har getingfobi) och stängt fönstret. Kan inte bara äckelvärmen försvinna så man slipper dessa?!??!

Håller med! Nu har vi knappt haft getingar på hela året men sensommaren och det som hittills har varit av hösten har varit fluginvasion! Blir fan knäpp av alla äckliga feta flugor flugor som härjar i fönstret på kontoret när jag jobbar och i taket nere i köket när man sitter och försöker äta i lugn och ro.... Knotten är också hemska! Min knottkänsliga häst klarar sig utan täcke hela säsongen fram tills för nån vecka sen. Värsta tiden för svidknotten är nu. Minusgrader tack! Eller iallafall frostnätter!
 
Är hemma och haft lektion genom teams idag. Kändes lyxigt att inte behöva vakna tidigt och inte passa någon tid till stallet idag heller :D
Har även hunnit jobba lite kort på kontoret idag och tränat en häst. Sedan ikväll (förhoppningsvis innan det blir så mörkt) blir det en uteritt och sen efter det en lektion. Väldigt soft dag med andra ord :)
 
Har friskskrivit mig till fredag. Fick snabb läkartid på vc imorn för bedömning av ev. fortsatt halvtidsjukskrivning, den löper ut nu på fre så fick en annan läkare. Lite nervös blir jag av att träffa en annan nu när jag haft turen att ha en så bra, meeeen måste jag verkligen göra så stor sak av det?!? Egentligen inte. Bara utgå från att det kommer gå bra, varför göra det värre än vad det är lixom?!? Nä det är jag förbaskat less på!

Det är alldeles slående fantastiskt att chefen ännu inte har besvarat mejlet alls över vad som hände i helgen. O_o

Jaja....Har satt en deg på jäsning medan jag äter frukost och dricker kaffe :). Dimman ligger ännu tät ute.
Brukar din chef svara fort annars?
Tänker om det av någon anledning hamnat i skräpkorgen?
 
Mamma syr mycket lagar kläder allt från jeans till jackor och även hästtäcken fixar stolsdynor syr väskor ja allt
Nu började hennes symaskin att krångla en Husqvarna från 1981 så hon fick köpa en ny den gamla var sliten precis överallt
Jag sa till försäljaren att gamla maskinen skulle ha en hedersbegravning för lång och trogen tjänst och jag hoppas nästa maskin också håller i 39 år :)
 
Mamma syr mycket lagar kläder allt från jeans till jackor och även hästtäcken fixar stolsdynor syr väskor ja allt
Nu började hennes symaskin att krångla en Husqvarna från 1981 så hon fick köpa en ny den gamla var sliten precis överallt
Jag sa till försäljaren att gamla maskinen skulle ha en hedersbegravning för lång och trogen tjänst och jag hoppas nästa maskin också håller i 39 år :)
Jag har en antik eldriven stavmixer. Har fått den och den låter fördjävligt men är säkert från 70- eller 80-talet :love:

Edit: har även en modernare Kitchen Aid och den är ju snygg och fyller sin funktion men vill jag att det ska gå fort eller använder kastrull så är mixern BÄST!
 
Corona gör mig till hypokondriker. Jag mår sådär förkylningsruggig idag och snorar lite. I vanliga fall är det bara, suck förkylning, det går över om några dagar bara det bryter ut så jag inte blir sådär halvkass. Nu funderar jag på corona. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 021
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp