Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testar nya matkassar- Marley Spoon
Oxmedaljong och varm tomat och paprika sallad, yoghurt dipp
20200930_165049.webp
 
Just nu sitter jag med den "svåraste" frågan på hemtentan, kör fast eftersom litteraturen suger med sina komplicerade ordbajsningar så blir svårt att formulera något konkret skit på frågan. Är typ 1/4 klar på frågan och har iaf som mål att bli klar med skitfrågan idag, när den är färdig kan jag iaf trösta mig med att 3/4 av hemtentan är färdig! Så förhoppningsvis blir sista frågan chill imorgon och tentan redo att skickas in på fredag. Ska käka äppelpaj ikväll så kan iaf trösta mig med det... ;):banana:
 
Zombievarning idag.... Uppe 05.20 klockan skulle ringa 05.45 då färdtjänst skulle avgå mot Lindesbergs Lasarett 06.40... Jag gick ut 06.30 och bilen kom 06.50... Sen 40 minuters resa 4.5 mil, så jag var där halv åtta och hade tid på ortopeden 8.30. Jag kom in 8.15... ute igen 8.25... och trodde det var röntgen o hela baletten så jag hade beställt hemresa 12.00. Men jag var klar då. Så ringde färdstjänsten och hade sån tur att en bil skulle mot Örebro 9.25... Väl hemma, ramlade jag i säng ett par timmar. Jag är fortfarande halvmossig.

Ortopeden som mestadels jobbar i Örebro, sa att nu tar vi röntgen i Örebro och sen snackar vi ihop oss om höft 2 via telefon. Och han höll med mig och övriga om att jag är lutande tornet i Pisa och behöver hjälp, både med rehab och reparation... Och jag berättade att jag hade naproxen efter skada härom året, som jag har som lite akuttablett när inte alvedonen hjälper och det verkar som att jag kommer få det på recept för min kropp, då det ändå är hälsosammare än oxycodon (morfin) som jag snålat med sen i vintras. *Yeääääj* för vettiga läkare. <3
 
Produktiv dag idag minsann! Klockan 9 träff med studiekamrater och bibliotekarie för att gå igenom våra sökblock inför magistern. Avstämning och planering därefter.
Hem och starta upp Crocpot som har fått fixa lite köttgryta, nu har jag tre portioner mat utöver den jag åt upp:)
Var även uppe i stallet och kollade till hästen. Allt lugnt i hagen. Alla skor på plats. Kompisarna gnäggade när vi kom tillbaka ut efter rykt 💕
Jag har även hunnit ta en powernap i soffan och nu ska jag se om jag hittar ytterligare några artiklar att använda i resultate.
 
Stallet, dusch, biblioteket, nagelfix, sömn, salladsinköp och sen en dryg timme tillbaka är jag på jobbet. Hoppas att jag har laddat upp med tillräckligt att göra :D
Jag ska sitta här till 7.15, men förhoppningsvis blir jag löst lite tidigare, och sen ska jag hem, skicka dottern till skolan och sova. Tänkte sova tills hon har slutat skolan så kör vi till stallet då :)
 
Varit hos psykologen. Under tiden hade visst boendestöd varit här vilket jag inte visste att de skulle. De blev oroliga och ringde psyk som har försökt fått tag på mig. Allt hände på en timme.. Har rett ut allt nu, de trodde jag låg död i lägenheten.
Men psykologbesöket var bra.
Jag råkade skrämma upp en tidigare boendestödjare när jag låg och vilade med in-ears i öronen och lyssnade på musik. Glömde bort tiden och hörde inte dörrklockan.
Hon ringde mig och då hörde jag ju telefonen i öronen.
 
Hej,

Troligast har det med mängden brandfarlig vätska som inte får överstiga en viss volym beroende på leveranssättet. Det kan också vara som för handspriten att mängden begränsas då det råder brist på etanol hos producenter/distributörerna pga pandemin.
(jobbar med försäljning av kemikalier till offentlig upphandling)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 019
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp