Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft kompis över på middag. Sambon behandlade också den mkt långa, mkt starka och grova mannen som också är otroligt paj och spänd i kroppen.
Så osmidig, så stel, nervös och slutar andas etc. Sambon får typ bryta sönder hela sig själv för att någon ska hända i snubbens betongkropp.
Det är på ngt sätt så kul att se den superlugna människan glömma andas och ha ögon som håller på att ploppa ut etc. 😂
 
Tyckte det lät konstigt utanför så jag tittade ut genom fönstret. Det ligger en man vid gungorna utanför, är typ 40, låter som att han har ont och säger då och då hjälp.
Jag hade inte tvekat att gå ut och hjälpa om det inte vore för två saker: Han håller i en batong, och han har två stora hundar, schäfer och en golden retriever. Är paniskt rädd för just schäfrar och golden retrievers.

Har ringt på hjälp i alla fall. Mamma borde komma hem från promenad snart och hon vågar garanterat gå närmre och fråga vad som har hänt.
 
Mannen med hundarna hämtad av ambulans och polis. Enligt mamma såg han påtänd ut och luktade alkohol. Polisen verkar ha tagit hundarna och ambulansen tog mannen. Undrar vad som händer med hundarna sen?

De brukar lämnas till någon form av hundstall om det inte finns någon anhörig som kan ta över ansvaret. (Åtminstone gäller det hundarna som tillhör de intagna på mitt jobb.)
 
Har precis skrivit en typ-labbrapport på 11 minuter :nailbiting: Jag tror inte att den ska bedömas och hoppas inte det. Igår gjorde vi ett litet mini-experiment och idag var det inlämning på labbrapporten/utvärderingen. Inlämningen var kl 17 idag, men eftersom jag inte skrev ner det någonstans så glömde jag så klart bort det. Kom på det för typ 20 min sen när en i klassen skickade ett sms relaterat till något helt annat, så det blev att kasta sig på datorn och skriva ihop något att lämna in.

Nu funderar jag på hur jag ska förklara mig för läraren. Jag vill inte göra det mer komplicerat än det är så troligen kommer jag bara säga som det är, att jag inte skrev ner inlämningen och glömde bort den :o
 
Mannen med hundarna hämtad av ambulans och polis. Enligt mamma såg han påtänd ut och luktade alkohol. Polisen verkar ha tagit hundarna och ambulansen tog mannen. Undrar vad som händer med hundarna sen?
Polisen har hundarna men ringer länsstyrelsen som placerar dom på exempelvis hundpensionat. Där är hundarna en period. Om mannen blir kvar på ladda/i häkte eller liknande tar lst beslut om vad som ska hända med hundarna. Annars får mannen igen hundarna när han är "ute".
 
Femtio sidor läste. Målet är att ha läst igenom och fixat manus senast söndag. Intressant hur man hittar något att fixa VARJE gång..... Jag tror verkligen att man till slut får säga att NU är det klart. Annars blir man nog aldrig färdig......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 019
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp