Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar hur autentiskt det här är egentligen, den här vitsen har jag hört sen 80-talet fast då var det en kanadensisk fyr och US Navy som grälade om vem som skulle lägga om kursen. 🤔
Det är en reklam från början som blev så lyckad att den översatt i flera olika språk. Jaghar sett originalet men kommer inte för mitt liv ihåg vad det är för :)

Kan tänka mig att det var som en rolig historia från böra och att det sedan snappades upp.

Tycker dock den är lika rolig varje gång
 
Nu åker jag och hämtar yngsta dottern! Maken ska hämta upp ica onlineordern så då tar jag ungen :)
Min kväll kommer bestå av först middag, promenad med hästen, lite trädgårdspyssel(ska flytta en förrymd blomma och ta upp dahliorna), natta ungarna och sen krypa ner i sängen och kolla på Bonde söker fru :love: Lugn kväll ändå, bra för mig att ha det så ibland.
 
Varit hos psykologen. Under tiden hade visst boendestöd varit här vilket jag inte visste att de skulle. De blev oroliga och ringde psyk som har försökt fått tag på mig. Allt hände på en timme.. Har rett ut allt nu, de trodde jag låg död i lägenheten.
Men psykologbesöket var bra.
 
Den som skulle prova var tydligen sjuk (jag frågade tio minuter efter bestämd tid) och kom inte in på sidan för att skriva... tur att jag inte tog in hästen iaf så att han skulle behöva stå i stallgången under tiden. Lite irriterad nu.
 
Jag har inte så värst stora problem med att lära mig ord på ett nytt språk. Det sätter sig ganska snabbt för mig, däremot grammatik... jag har alltid behövt extremt mycket tid och övning för det.

Men ett ord fastnar inte, har försökt lära mig det ordet i typ en vecka nu och börjar ana ett visst mönster. Ordet är nämligen "läxor" :cautious: :laugh:
 
Nu är vi hemma! Sonja är trött men har lyckats äta lite gräs för egen maskin. Jag ska stödmata henne om en stund.

Det känns som en smärre sjukstuga här, med två nyopererade marsvin som ska ha smärtstillande två gånger om dagen, och stödmatas däremellan, ifall det behövs.

Tur att jag inte har något bättre för mig.
 
Hade ju tänkt rasta snabeldraken men var mer lockande att spåna på julklappar på nätet istället
😄
.
 
Vågade igår skicka iväg ett mail om en utbildning jag dagdrömt lite om i något år nu, men hela tiden tänkt som "omöjlig". Skrev bara för att få lite mer info, fick svar idag och det lät till en början iaf mycket bättre än väntat... Måste bara ta reda på hur jag löser allt för hundarna. Går det att ordna så kanske jag ska testa ändå :nailbiting: (Har dessutom fördelen att utbildningen jag vill gå i så fall leder till ett yrke där det är lätt att få jobb)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 021
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp