Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag och mina vänner bestämt oss för att gå på en Halloweenfest efter mycket om och men, och varje år är det långa diskussioner om vilket tema vi ska ha på kostym. Jag tycker vi har massor av kreativa och roliga förslag, tills en säger "Jag har suttit inomhus i 6 månader när jag väl kommer ut vill jag fan komma ut SNYGG inte klädd till POTATIS!"

Legitimt ändå. Jag köper det.
 
Sitter för andra dagen i rad på Espresso House och gömmer mig bakom en dataskärm.
Har jobbat hemifrån i 6 månader nästan, har 10 mil till kontoret, sådet här är den enda sociala kontakten jag får, förutom om jag går till mamma och äter lunch 😂

Tror jag måste fortsätta med det, igår stötte jag på en gammal kompis här så vi tog upp kontakten lite försiktigt på snapchat senare på kvällen.
 
Vi håller på med en ganska rolig svenskauppgift nu. Vi har tillbringat några veckor till att lyssna på sommarprat och reflektera över sommarpraten. Nu skriver vi egna sommarprat som vi ska spela in sen. Det ska inte vara 1.5h (det skulle bli lite jobbigt för läraren att behöva lyssna på så många och långa prat ;)), men allt annat ska vara som ett riktigt sommarprat.

Jag vet vad jag ska skriva om och har massor av idéer i mitt huvud. Men jag vet inte hur jag ska binda ihop allt så att det finns en röd tråd genom allt... men YOLO. Jag har kul i alla fall :D

Mitt enda "problem" eller vad man ska säga är att pratet ska handla om något relaterat till en själv. Och jag ser inte mig själv som en intressant person. Tänk om läraren sitter där och bara: nä, fy fasen vad tråkigt liv godisklubba har!

Jag hoppas inte att det kommer hända, men risken finns ju liksom! :rofl:
 
Undrar hur mkt jag har gått ner i vikt egentligen sen skadan i januari, sjukhustid, samt den här förbaskade pandemin med i stort sett hemmakarantän för att ingen vågar ses... Jag har 46 i jeans i många år, och knappt fått igen knappen... mamma köpte som vanligt 46 och extra långa ben... För första gången på 40 år, måste jag vika upp byxbenen (annars är de nästan under hålfoten) och dra upp jeansen i midjan stup i ett... :p

Well well, inget ont som inte har något gott med sig.

Men idag har jag inte bantat... ananaskassler med ädelost och ris, samt kaffe bullar, kakor och födelsedagstårta hos föräldrarna :D
 
Tryckt i mig middag

5237F784-A876-45BA-97C3-EA184F4A0BA2.webp
 
Bra att du kollade upp det, det brukar krävas för försäkringar och så om det är något nu eller blir något i framtiden. Skönt att nacken verkar okej och hoppas att armbågen läker ut utan strul. :heart

Fick vänta i hundra år i ett litet rum, så kurade ihop mig och sov. :rofl: Läkaren var lite förundrad när han klev in. Men ja, känns bra att han kollat i alla fall. Bara surt att min arm är så bortdomnad och arg. Har PRECIS varit borta ifrån jobbet, så känns väldigt ovärt att vara borta mer.
 
Fick vänta i hundra år i ett litet rum, så kurade ihop mig och sov. :rofl: Läkaren var lite förundrad när han klev in. Men ja, känns bra att han kollat i alla fall. Bara surt att min arm är så bortdomnad och arg. Har PRECIS varit borta ifrån jobbet, så känns väldigt ovärt att vara borta mer.

Haha, lika bra att använda väntetiden till nåt vettigt :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 037
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp