Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä. De har varit tillsammans i 3 år och hon är mycket framåt och tar för sig. I fredags satt vi och fikade och hon bad om lov att låna caddy + kärra för nu var hon i renoveringstagen och stackars pv saker skulle ut. Hon köper han skruvar ihop.
Hon har ett stort socialt nät utanför honom med andra kompisar hon ofta hänger med. De har både gemensama och seprata vänner och umgås mycket inom familjen med både hennes och hans familj.

Hade någon annan skrivit det jag skrivit hade jag reagerat likadant som dig :heart

Nu känns det bara konstigt
Många företag tillåter inte utomstående i lokalerna för att inte släppa ut företagsuppgifter. Som t.ex. kunder, omsättning m.m. m.m.

Jag tycker det är både skumt och respektlöst. Man mixar normalt inte privatliv och jobb på det där sättet.
 
Trist att se att en utav mina inspiratörer (föreläsare) verkar ha slagit slint och nu lackar på hur "alla män" svartmålas i media? Ja du, måste vara hemskt jobbigt att vara man :meh: Unfollow.

Alltså, han menar att vi inte kan prata om toxisk maskulinitet om vi inte samtidigt pratar om toxisk feminitet (?) Jag frågade om ett exempel på vad toxisk feminitet skulle kunna vara och får svaret "Bara det att du är så självklar i vad toxisk maskulinitet är men behöver att jag förklarar för dig vad toxisk femininitet är, är en del av den toxiska femininiteten."

:rofl:

Nej jag checkar ut tror jag.
 
Jag hittade ett telefonnummer och kom till sån där telefonsvarare "gäller det blabla, tryck ett" osv. Tryckte mig fram till att det gäller vuxen och rådgivning, sen skulle jag knappa in personnummer och då fegade jag ur och la på :cautious: Vad fan håller jag på med? Och vad fan ska jag göra? :crazy::banghead:
Kan det hjälpa att skriva ner allt du ska säga eller knappa in på ett papper?
Jag har telefonfobi och behöver sitta ensam i ett stängt rum utan några ljud, samt med ett papper där jag skriver ner all information jag kan tänkas behöva och stödpunkter.

Sedan brukar jag ge mig själv en gräns på hur många gånger jag måste försöka den dagen. Alltså "i dag måste jag försöka 3 gånger", för jag fegar också ofta ur innan jag kommer genom det man ska knappa in, eller under tiden jag sitter i kö. Det är skönt att ha den gränsen att efter de försöken behöver jag inte "våldföra" mig på mig själv längre, och gör det lättare att i alla fall försöka mer än en gång. :heart
 
Kan det hjälpa att skriva ner allt du ska säga eller knappa in på ett papper?
Jag har telefonfobi och behöver sitta ensam i ett stängt rum utan några ljud, samt med ett papper där jag skriver ner all information jag kan tänkas behöva och stödpunkter.

Sedan brukar jag ge mig själv en gräns på hur många gånger jag måste försöka den dagen. Alltså "i dag måste jag försöka 3 gånger", för jag fegar också ofta ur innan jag kommer genom det man ska knappa in, eller under tiden jag sitter i kö. Det är skönt att ha den gränsen att efter de försöken behöver jag inte "våldföra" mig på mig själv längre, och gör det lättare att i alla fall försöka mer än en gång. :heart

Det skulle kanske hjälpa med en "stödlapp", men det blir för mycket förberedelser då så då blir det aldrig att jag ringer. Behöver liksom göra det lite på impuls liksom, när jag får feeling.

Jag får se om jag klarar att göra ett till försök lite senare när jag ska till stallet, brukar ringa jobbiga samtal när jag sitter i bilen (parkerad, ingen anledning att oroa sig ;) )
 
Det skulle kanske hjälpa med en "stödlapp", men det blir för mycket förberedelser då så då blir det aldrig att jag ringer. Behöver liksom göra det lite på impuls liksom, när jag får feeling.

Jag får se om jag klarar att göra ett till försök lite senare när jag ska till stallet, brukar ringa jobbiga samtal när jag sitter i bilen (parkerad, ingen anledning att oroa sig ;) )
Bra :) Alla måste ju utforma sina egna system för att ringa samtal (om man inte är en sån där fuskis som bara kan ringa ;))

Kanske kan du skriva stödlappen med det första i alla fall vid ett tillfälle då det inte krävs att du ringer alls?

Jag har 3 stycken stödlappar för 3 olika ställen att ringa till som jag skrev vid ett tillfälle då jag inte behöver ringa. :o
På dem finns först all information om mig som namn, telefonnummer, personnummer mm.
Sen ett litet manus typ: Säg namn, Tala om vad problemet är, Läkaren kommer nog be om personnummer nu (titta överst på lappen), Svara på läkarens frågor, Boka tid, Skriv ner tid (och sist på lappen finns en fyrkant i vilken jag skriver upp datum och klockslag)
Skitfjantigt säkert, men det är enda sättet att jag någonsin ska klara att ringa viktiga samtal och få ut något ur dem när jag väl kommer fram 🙈
 
Alltså, han menar att vi inte kan prata om toxisk maskulinitet om vi inte samtidigt pratar om toxisk feminitet (?) Jag frågade om ett exempel på vad toxisk feminitet skulle kunna vara och får svaret "Bara det att du är så självklar i vad toxisk maskulinitet är men behöver att jag förklarar för dig vad toxisk femininitet är, är en del av den toxiska femininiteten."

:rofl:

Nej jag checkar ut tror jag.
Haha alltså what?! Du måste ju skriva vem det gäller :D
 
Plingade till från Kivra, och FK har planer på att sänka min årsinkomst med 2/3 :eek::eek:
Det saknas en vecka i min CSN-utbetalning för våren 2018, så min handläggare ville ha intyg om mina studier för om jag kan styrka minst 20 veckor på CSN så får jag tillbaka min gamla årsinkomst. Jag får det till 21 veckor med CSN, så håll en tumme att min bevisning är tillräcklig :crazy::(
 
Målat flera timmar och fick sällskap av den ungdomliga grannen som observerade och kom med input. Ibland behövs verkligen ett par nya fräscha ögon som ser saker på ett nytt sätt! Blev några små justeringar som definitivt förbättrade helheten rejält!

(Och nej moderatorn jag vill inte att detta inlägg flyttas till målartråden... )
 
Varit hos sjukgymnast som sa att jag var väldigt överrörlig (därför jag tar väldigt stora steg) och gav några övningar. Hon var trevligt och jag ska träffa henne igen om några veckor när jag gjort övningarna.
Nu äter jag frukost, kanske lite sent men äter iaf första gången nu. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 041
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp