Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag skulle göra tänkte jag att jag behöver väl inget lugnande. Väl där tog jag tacksamt emot det. I vanliga fall avskyr jag att bli daltad med och om någon skulle prata med mig med bebisröst som om jag vore ett litet barn hade jag blivit vansinnig. Inte där och då dock! 😂
Tyckte det var så otroligt obehagligt och var tacksam över deras extremt överdrivna sätt att tala till patienten. 😅

En kompis som var liten i storlek och mild person fick total panik och höll på att skada både sig och personalen innan de kunde övermanna henne. 😅

Ja, hade jag flippat hade de ju fått lov att göra det. Men jag vet rätt väl hur jag reagerar i sådana situationer så jag törs iaf prova utan.

Min magläkare är fascinerad av att jag aldrig gjort en koloskopi eller magnetröntgen med lugnande :laugh:
 
Vaknade med feber och svullen arm idag efter vaccinationen. 👎
Kände mig stressad och slut och tänkte testa meditera med någon sådan ledd meditation. Kan inte rekommendera att försöka hitta någon inre frid med två busiga unghundar som fräser omkring och leker med pipleksaker, jagar varann och lämnar pipleksakerna på mig alt vill ha hjälp att hålla i ben. 😅
 
På ämnet "-skopier vi minns" så har jag gjort rektoskopi. När läkaren låg och kravlade på britsen med ansiktet halvt inkört mellan mina skinkor (kändes det som i alla fall) för att hitta rätt vinkel så utbrast jag "vilket jäkla jobb du har" varpå han svarar glatt "Äsch, det här är alla tiders! Det är mycket värre för dem som tittar i andra änden, det är där det verkliga äcklet finns!"

Första rektoskopin så hävde jag ur mig: "Men det ser ju inte alls ut som på Dr House!" :rofl: Min läkare garvade :D
 
Ja, hade jag flippat hade de ju fått lov att göra det. Men jag vet rätt väl hur jag reagerar i sådana situationer så jag törs iaf prova utan.

Min magläkare är fascinerad av att jag aldrig gjort en koloskopi eller magnetröntgen med lugnande :laugh:
Pappa, lugna norrlänningen, hade gjort gastroskopi innan mig. Han hade ingen bedövning eller lugnande. Han tyckte ”Det var ju lite obehagligt någon gång. Men ingen fara!”.
Eh.. ok.. I beg to differ..
 
Pappa, lugna norrlänningen, hade gjort gastroskopi innan mig. Han hade ingen bedövning eller lugnande. Han tyckte ”Det var ju lite obehagligt någon gång. Men ingen fara!”.
Eh.. ok.. I beg to differ..

Tyckte inte heller det var så farligt. Inte njutbart direkt dock.

Bara för det så ringde precis lung på Karolinska och kallade mig till bronkoskopi på fredag. Kändes nästan skönt att ba ”TYVÄRR” jag har covid 😜
 
Min far brukade sova hos tandläkaren :D Det var mer än en gång tandis fick väcka honom när han var färdig :rofl:
Min pappa med! 😂
Frågade någon gång vad han är rädd för. Han funderade länge för att komma på ngt annat än förlora nära/kära. Han får svindel. Så höjder är inte så kul. Och sen ”den där maskinen hos optikern som blåser puffar i ögat”. Thats it! 🤷‍♀️

Jag är inte direkt en rädd person. Men min lista är fasen så mkt längre. 😅
 
Lite svårmotiverat att få något gjort idag. Hade en massa pkaner och än så länge gar jag packat upp sänglampan jag köpte till gästrummet igår och gjort en beställning på vinyler jag kanske egentligen inte behövde med ville ha. :laugh:

Helst vill jag nog sova en stund, men då blir det ingen sömn ikväll misstänker jag.

Borde få iväg beställningen på utdrag ur belastningsregistret dock, så jag kan gå in som vikarie på gamla jobbet när semestern är över.
 
Min pappa med! 😂
Frågade någon gång vad han är rädd för. Han funderade länge för att komma på ngt annat än förlora nära/kära. Han får svindel. Så höjder är inte så kul. Och sen ”den där maskinen hos optikern som blåser puffar i ögat”. Thats it! 🤷‍♀️

Jag är inte direkt en rädd person. Men min lista är fasen så mkt längre. 😅

Jag tror nog min far (stabil dalkarl) hade svarat något liknande :heart
 
Tyckte inte heller det var så farligt. Inte njutbart direkt dock.

Bara för det så ringde precis lung på Karolinska och kallade mig till bronkoskopi på fredag. Kändes nästan skönt att ba ”TYVÄRR” jag har covid 😜
Kanske är norrlandsgenen ni delar? 😅

Nja, just njutbart är det väl få som upplever det. Inte direkt att likställa med en suverän massage, god mat, solresa.. :laugh:
 
Fast en sväljer ju inte en lång slang när en äter :D Jag gör alltså hellre 100 koloskopier än en gastroskopi... det var verkligen helt vidrigt.

Men jag kan gärna hoppa över en bronkoskopi också, helt ärligt :cautious:

Gastroskopi gör ONT. Dessutom hade jag ont i säkert en vecka efteråt. Plus att tungan var bedövad länge efter undersökningen. De bedövade bara tungan nämligen. Vad nu det skulle vara bra för. :meh:

Ska nån gång mer göra nåt sånt får de sedera mig.

Har far man nagot "kul" sa man har ingen aning om vad de gor forran man vaknar upp efterat. Mycket tacksamt! Pa grund av min sjukdomsbild brukar de vilja gora bada med nagot/ett par ars mellanrum sa det ar val bast att jag forbereder mig for att det snart kommer igen.:cautious:
 
Har far man nagot "kul" sa man har ingen aning om vad de gor forran man vaknar upp efterat. Mycket tacksamt! Pa grund av min sjukdomsbild brukar de vilja gora bada med nagot/ett par ars mellanrum sa det ar val bast att jag forbereder mig for att det snart kommer igen.:cautious:

Eftersom min enda gastroskopi såg bra ut och jag inte haft några problem som kan härledas till magsäcken har jag sluppit det.

I år eller nästa år har jag "jubileumskoloskopi", är en symtomfri på medicinerna gör de en typ var femte år eller något sådant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp