Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag skulle göra tänkte jag att jag behöver väl inget lugnande. Väl där tog jag tacksamt emot det. I vanliga fall avskyr jag att bli daltad med och om någon skulle prata med mig med bebisröst som om jag vore ett litet barn hade jag blivit vansinnig. Inte där och då dock!
Tyckte det var så otroligt obehagligt och var tacksam över deras extremt överdrivna sätt att tala till patienten.
En kompis som var liten i storlek och mild person fick total panik och höll på att skada både sig och personalen innan de kunde övermanna henne.
På ämnet "-skopier vi minns" så har jag gjort rektoskopi. När läkaren låg och kravlade på britsen med ansiktet halvt inkört mellan mina skinkor (kändes det som i alla fall) för att hitta rätt vinkel så utbrast jag "vilket jäkla jobb du har" varpå han svarar glatt "Äsch, det här är alla tiders! Det är mycket värre för dem som tittar i andra änden, det är där det verkliga äcklet finns!"
Pappa, lugna norrlänningen, hade gjort gastroskopi innan mig. Han hade ingen bedövning eller lugnande. Han tyckte ”Det var ju lite obehagligt någon gång. Men ingen fara!”.Ja, hade jag flippat hade de ju fått lov att göra det. Men jag vet rätt väl hur jag reagerar i sådana situationer så jag törs iaf prova utan.
Min magläkare är fascinerad av att jag aldrig gjort en koloskopi eller magnetröntgen med lugnande
Pappa, lugna norrlänningen, hade gjort gastroskopi innan mig. Han hade ingen bedövning eller lugnande. Han tyckte ”Det var ju lite obehagligt någon gång. Men ingen fara!”.
Eh.. ok.. I beg to differ..
Pappa, lugna norrlänningen, hade gjort gastroskopi innan mig. Han hade ingen bedövning eller lugnande. Han tyckte ”Det var ju lite obehagligt någon gång. Men ingen fara!”.
Eh.. ok.. I beg to differ..
Min pappa med!Min far brukade sova hos tandläkaren Det var mer än en gång tandis fick väcka honom när han var färdig
”den där maskinen hos optikern som blåser puffar i ögat”.
Min pappa med!
Frågade någon gång vad han är rädd för. Han funderade länge för att komma på ngt annat än förlora nära/kära. Han får svindel. Så höjder är inte så kul. Och sen ”den där maskinen hos optikern som blåser puffar i ögat”. Thats it!
Jag är inte direkt en rädd person. Men min lista är fasen så mkt längre.
Kanske är norrlandsgenen ni delar?Tyckte inte heller det var så farligt. Inte njutbart direkt dock.
Bara för det så ringde precis lung på Karolinska och kallade mig till bronkoskopi på fredag. Kändes nästan skönt att ba ”TYVÄRR” jag har covid
Det är kanske som jag och morfin. Jag fick många osynlig besökare i rummet.Jag reagerar inte så bra på lugnande så jag undviker det
Det är kanske som jag och morfin. Jag fick många osynlig besökare i rummet.
Den maskinen är lite ondskefull faktiskt
Faktiskt! Man tror man är beredd varje gång och så ba *........POFF!!!*
Fast en sväljer ju inte en lång slang när en äter Jag gör alltså hellre 100 koloskopier än en gastroskopi... det var verkligen helt vidrigt.
Men jag kan gärna hoppa över en bronkoskopi också, helt ärligt
Gastroskopi gör ONT. Dessutom hade jag ont i säkert en vecka efteråt. Plus att tungan var bedövad länge efter undersökningen. De bedövade bara tungan nämligen. Vad nu det skulle vara bra för.
Ska nån gång mer göra nåt sånt får de sedera mig.
Har far man nagot "kul" sa man har ingen aning om vad de gor forran man vaknar upp efterat. Mycket tacksamt! Pa grund av min sjukdomsbild brukar de vilja gora bada med nagot/ett par ars mellanrum sa det ar val bast att jag forbereder mig for att det snart kommer igen.
Det är lite som en tränare som liksom inte var rädd för ngt. Alla andra i Sthlm skickade dit alla de farligaste hästarna. Han kunde se på naturkatastrof på tv och utbrista:”Varför händer ingen sånt här? Fatta vilket äventyr!”.