Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Teams-mötet gick bra och vi fick höra chefens hund skälla :D Jag tog då tillfället i akt att tala om att jag hade kastat ut katten i förebyggande syfte :angel: :rofl: (vi är rätt informella inom företaget och jag har haft kontakt med chefen innan han blev chef och han är tämligen avslappnad).
 
Jag ska snart göra bronkoskopi. Är INTE direkt taggad. Gastroskopi känns ändå på ngt sätt mer logiskt. I matstrupen ska ju saker ner. I luftstrupen … mindre logiskt.

Fast en sväljer ju inte en lång slang när en äter :D Jag gör alltså hellre 100 koloskopier än en gastroskopi... det var verkligen helt vidrigt.

Men jag kan gärna hoppa över en bronkoskopi också, helt ärligt :cautious:
 
Fast en sväljer ju inte en lång slang när en äter :D Jag gör alltså hellre 100 koloskopier än en gastroskopi... det var verkligen helt vidrigt.

Men jag kan gärna hoppa över en bronkoskopi också, helt ärligt :cautious:
Gastroskopi gör ONT. Dessutom hade jag ont i säkert en vecka efteråt. Plus att tungan var bedövad länge efter undersökningen. De bedövade bara tungan nämligen. Vad nu det skulle vara bra för. :meh:

Ska nån gång mer göra nåt sånt får de sedera mig.
 
Gastroskopi gör ONT. Dessutom hade jag ont i säkert en vecka efteråt. Plus att tungan var bedövad länge efter undersökningen. De bedövade bara tungan nämligen. Vad nu det skulle vara bra för. :meh:

Ska nån gång mer göra nåt sånt får de sedera mig.

Jag hade inte ont så länge men hade mer eller mindre panik hela undersökningen pga kräkreflexen (inget lugnande, jag tvingade mig själv att klara det).

Min hulda mor var sky high när de gjorde det på henne, min moster hade fnissat åt henne när hon hämtade henne efteråt (jag var så liten att jag inte hade körkort) :D
 
Fast en sväljer ju inte en lång slang när en äter :D Jag gör alltså hellre 100 koloskopier än en gastroskopi... det var verkligen helt vidrigt.

Men jag kan gärna hoppa över en bronkoskopi också, helt ärligt :cautious:
Gastroskopi är fruktansvärt. Får kväljningar bara jag tänker på det.
Det var så skönt att de inte hittade något fel hos mig för då slapp jag göra det igen.
Usch.
 
Har gjort gastroskopi två gånger. När jag var 15-16 år och 26 år. Fick inget lugnande, bara bedövningsspray i svalget. Det var ju ingen trevlig upplevelse direkt men det gick att genomlida, så inte så farligt ändå. Gick tack och lov extremt fort båda gånger!
Men hade rejäl magknip på kvällen när gasen passerade i tarmarna.
 
På ämnet "-skopier vi minns" så har jag gjort rektoskopi. När läkaren låg och kravlade på britsen med ansiktet halvt inkört mellan mina skinkor (kändes det som i alla fall) för att hitta rätt vinkel så utbrast jag "vilket jäkla jobb du har" varpå han svarar glatt "Äsch, det här är alla tiders! Det är mycket värre för dem som tittar i andra änden, det är där det verkliga äcklet finns!"
 
Ja, det är nog ingen som njuter av en gastroskopi. Men det är relativt, och dessutom subjektivt, jag ger det typ 7-8 på en tiogradig obehagsskala. :meh: Och sett i sitt sammanhang är gastroskopi en väldigt bra undersökning, det får man inte glömma. Den är generellt sett snabb, ofarlig, billig och kan ge tydliga svar på somliga viktiga frågor.
 
Jag hade inte ont så länge men hade mer eller mindre panik hela undersökningen pga kräkreflexen (inget lugnande, jag tvingade mig själv att klara det).

Min hulda mor var sky high när de gjorde det på henne, min moster hade fnissat åt henne när hon hämtade henne efteråt (jag var så liten att jag inte hade körkort) :D
När jag skulle göra tänkte jag att jag behöver väl inget lugnande. Väl där tog jag tacksamt emot det. I vanliga fall avskyr jag att bli daltad med och om någon skulle prata med mig med bebisröst som om jag vore ett litet barn hade jag blivit vansinnig. Inte där och då dock! 😂
Tyckte det var så otroligt obehagligt och var tacksam över deras extremt överdrivna sätt att tala till patienten. 😅

En kompis som var liten i storlek och mild person fick total panik och höll på att skada både sig och personalen innan de kunde övermanna henne. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp