Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och hatar soffor. Det verkar inte gå att på något enkelt sätt byta benen på soffan, så det går inte att köpa högre och på så sätt göra det lättare att städa under den. När jag kollar på nätet så har alla antingen låga ben eller extremt låga ryggstöd! Vill folk inte sitta bekvämt bakåtlutade och titta på tv eller vad är grejen? Jag vill ha högre ryggstöd än 10cm. Och jag vill kunna städa under soffan. Som jag vill kunna städa! Fyfan.
IKEA har ben till sängar 15cm höga kromade, bara skruva fast.

Det är ganska tråkigt väder :meh:
Nåja, ridhuset var till nytta idag :D Ponnyn ifråga var dock på bushumör. Barnet satt lugnt och skrittade fram och helt plötsligt så kommer bara ett jättebocksprång :bump:
Sen fortsatte ponnyn med att göra sådana bocksprång, skrapa med frambenen som för att lägga sig ner och dra ner huvudet hela vägen med mulen till botten :cautious:
Nåja, det löste sig vartefter och ponnyn avslutade i ordning :)

Alltså mitt liv just nu….

Visa bifogad fil 80580

Jag har absolut förklarat krig nu. Jag och min polare polacken i källaren (en av killarna som jobbar i vårt hus) har hittat ännu ett gemensamt intresse. Först delade vi bara musiksmak nu är vi även på väg att bli professionella råttjägare 😆
Du är mer effektiv råttjägare än mina katter :D

Jag fattar inte att det finns folk kvar att ha ihjäl där! :D :rofl:
Och att det fortfarande flyttar dit folk dessutom :cautious::rofl: Om man redan bor där så okej, men flyttar dit?!

Nu börjar det faktiskt bli lite kallt - och jag är inte frusen av mig. 15.4 i köket som är det varmaste rummet och termometern står på en fönsterbräda över ett element. Hmm. Men jag har varma gosiga fårskinnstofflor och en gammal kofta att burra in mig i. Undrar om jag har stängt av elementen istället för att skruva upp dem? :idea:

Megara är inte glad på mig. Hon ligger under duntäcket på natten och på sin uppvärmda kattsäng som en kåldolme på dagen, förutom när hon äter och går på toa. Och får sin julkalender godis :D

Ja men bouppteckning måste göras och först med alla avdrag och inventeringar innan något arv betalas ut.

Hennes barn har inget med min pappa att göra mer än att det är hennes barn. Det är en redig soppa det här.
Ja det tar ju sin tid tyvärr.

Naturligtvis har inte hennes barn nåt med arvet att göra, däremot verkar hon ju behöva stöd med det praktiska och det borde ju hennes barn kunna hjälpa henne med. Antingen att se till att hon får via samhället eller att själva peppa henne/ta hand om delar av det.

Har påbörjat en 8 veckor lång KBT-behandling online mot depression idag.
Hade någon sagt till mig för ett par år sedan att jag skulle drabbas av depression och dessutom söka hjälp för det hade jag trott att de var fullständigt galna.
Där ser man vilka vändningar livet kan ta.

Förra vintern körde vi utomhusträning i Humlegården. Alltså jag kan inte nog beskriva hur mycket jag saknar det. Det var minusgrader, frusna vantar, knarrande snö under kroppen när vi kastade oss i burpees och sit-ups. Vi körde sånna där pass som man nästan kräktes efteråt, och stapplade hem med träben och kläder som började frysa till is. Folk trodde vi var galna men ärligt talat så hände nåt i mig förra vintern som jag aldrig upplevt förut. Tillfredsställelsen av pusha kroppen så hårt, den där varma långa duschen efteråt, pirret i huden av kyla och värme..

Min kropp bara skriker efter liknande upplevelser just nu, varenda millimeter av mig är rastlös av det här degiga tempot i sista trimestern. Nåväl, får väl bli lite benböj till filmen.. nästa vinter då jävlar.

Workshopen är slut, och jag måste säga att jag faktiskt har haft rätt kul under dessa två dagar :) ! Trevlig ledare och en plattform som gjorde att det nästan kändes mer som ett fysiskt möte än digitalt. Och idag har jag ju suttit hemma också. Tack och lov med den storm som vi har... Snön vräker ner och det blåser rätt bra. Mot slutet av workshopen tappade vi faktiskt en deltagare pga strömavbrott och därigenom wifi-avbrott. Jag var lite rädd för det också, men vi har i princip aldrig strömavbrott - tack och lov! Än så länge funkar allting prickfritt, trots ovädret :up: ! Kommunen gick under eftermiddagen ut med att skolskjutsarna är inställda imorgon bitti - det händer i princip ALDRIG här..... O_o

Har dessutom i gruppchatten med gamla arbetskamrater talat om att jag nog inte kommer på utekvällen de planerat, helt enkelt på grund av att jag inte mår toppen. Nu ramlar det in pm efter pm. Det är därför jag skulle fortsatt skylla på Covid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 763
· Visningar
47 547
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
Svar
1 999
· Visningar
56 276
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30