Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låga huspriser? :idea:
Det är nog ett drömjobb att vara mäklare i Midsomer, så länge du inte blir ihjälhuggen med en fårsax eller så av en hemlig brorson till den rika herrgårdsägaren i Badgers Drift som har en affär med herrgårdsägarens fru (brorsonen alltså, inte herrgårdsägaren. Det vore ju bara konstigt, en affär med sin egen fru. O_o) som mördar 2 människor till bara för att upprätthålla statistiken.

Men det är ju allt lite underhållande ändå att se en ung Orlando Bloom bli ihjälstucken med en högaffel så här 20-ish år senare, måste jag säga.

Morr.
Butiken där jag handlar har ju slutat sälja Oddlygoods havredryck. Idag frågade jag och en av cheferna påstod att de slutat göra den och ersatt den med barista-varianten.

Jag kollade Oddlys hemsida och de har visst kvar den i sortimentet :rage:
Nu får jag leta runt efter nån annan butik i stan som säljer den. Vägrar köpa oatley om jag inte måste.

Sitter och hatar soffor. Det verkar inte gå att på något enkelt sätt byta benen på soffan, så det går inte att köpa högre och på så sätt göra det lättare att städa under den. När jag kollar på nätet så har alla antingen låga ben eller extremt låga ryggstöd! Vill folk inte sitta bekvämt bakåtlutade och titta på tv eller vad är grejen? Jag vill ha högre ryggstöd än 10cm. Och jag vill kunna städa under soffan. Som jag vill kunna städa! Fyfan.
Ställ soffan på tegelstenar. 😁

Meeen nu är det dags att sova igen.

Barnets pappa fick kallelse till VC efter att de på sjukhuset kollat igenom hela undersökningen (han var in akut pga ont i rygg/lungor) som gjordes tidigare i höstas, där de berättade att lungorna var fina men tydligen finns det ngt i både lever och njurar som behöver undersökas vidare.

Så nu börjar den cirkusen igen och jag orkar egentligen inte 😑

Åh vad gullig du är som frågar! När du skrev satt jag nog och hyperventilerade i något hörn någonstans och försökte att inte ha sönder något :angel: Det gick med andra ord jättedåligt, ingen dök upp på hela dagen, jag fick lägga 1,5h på att ringa runt och sitta i diverse telefonköer och resultatet är att leveransen kommer att ske imorgon istället. Jag hade alltså kunnat stanna hemma i sängen hela dagen trots allt, vilket var vad min kropp hade behövt. Nu har jag dock haft det goda omdömet att sjukskriva mig imorgon (dock inte utan dåligt samvete), så nu får chefen och tillika ägaren av företaget lösa det här själv. Jag har redan gjort betydligt mer än de betalar mig för :p
Förra vintern körde vi utomhusträning i Humlegården. Alltså jag kan inte nog beskriva hur mycket jag saknar det. Det var minusgrader, frusna vantar, knarrande snö under kroppen när vi kastade oss i burpees och sit-ups. Vi körde sånna där pass som man nästan kräktes efteråt, och stapplade hem med träben och kläder som började frysa till is. Folk trodde vi var galna men ärligt talat så hände nåt i mig förra vintern som jag aldrig upplevt förut. Tillfredsställelsen av pusha kroppen så hårt, den där varma långa duschen efteråt, pirret i huden av kyla och värme..

Min kropp bara skriker efter liknande upplevelser just nu, varenda millimeter av mig är rastlös av det här degiga tempot i sista trimestern. Nåväl, får väl bli lite benböj till filmen.. nästa vinter då jävlar.
Låter som att du skulle gilla crossfit! Just snö kan det i och för sig vara ont om, men det görs ofta i kalla lagerlokaler och framkallar inte sällan kräk-känslor blandat med en faslig massa adrenalin och endorfin :love:

Åh vad gullig du är som frågar! När du skrev satt jag nog och hyperventilerade i något hörn någonstans och försökte att inte ha sönder något :angel: Det gick med andra ord jättedåligt, ingen dök upp på hela dagen, jag fick lägga 1,5h på att ringa runt och sitta i diverse telefonköer och resultatet är att leveransen kommer att ske imorgon istället. Jag hade alltså kunnat stanna hemma i sängen hela dagen trots allt, vilket var vad min kropp hade behövt. Nu har jag dock haft det goda omdömet att sjukskriva mig imorgon (dock inte utan dåligt samvete), så nu får chefen och tillika ägaren av företaget lösa det här själv. Jag har redan gjort betydligt mer än de betalar mig för :p

Låter som att du skulle gilla crossfit! Just snö kan det i och för sig vara ont om, men det görs ofta i kalla lagerlokaler och framkallar inte sällan kräk-känslor blandat med en faslig massa adrenalin och endorfin :love:
Fy vilket elände!! Hoppas de förstår vad du har genomlidit idag… se till att ta hand om sig själv imorgon ❤️

Jag har till slut landat hemma i sängen och försöker lägga den här dagen bakom mig. Sambon skämde bort mig med hemlagad svampsoppa och nybakat surdegsbröd när jag kom hem. Efter det samt en lång varm dusch känns allt mycket bättre. Nu tänker jag inte göra ett enda dugg mer på hela dagen, bara vila och ha det mysigt 😊

Jag tror jag skulle älska det! Utomhus :D Nej jag tror att jag verkligen skulle gilla det oavsett, riktigt tuff träning är verkligen something else. Men att kombinera det med frisk luft och vilt väder är en helt ny kärlek. Jag tror det påminner mig om långa kalla dagar i stallet. När fötter och fingrar frös, man släpade hö i timmar, mockade hagar och red tills benen tillslut var spagetti. Tog bussen hem i mörkret, långdusch och sen kröp ner i soffan med en kopp te :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 762
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar