Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan man nu också (vandra runt och upptäcka utan att slåss). Finns en uppsjö helt fantastiska sådana spel. Har tips om du skulle känna dig sugen :)

Ja tack! Älskar lite småkluriga spel där man i lugn or ro kan vandra runt och lösa problem/gåtor - vad som gjorde Myst så fantastiskt var ju just det där att man färdades mellan olika öar och miljöer och njöt av att upptäcka inte bara för att driva spelet framåt.

Började med Journeyman Project 3: Lost in Time och visst är grafiken skrattretande dålig med dagens mått, men själva spelet håller än med råge, och är som en interaktiv roman i ordets rätta bemärkelse.

Day of the Tentacle var helt bonkers och jag älskade den, liksom The Dig som började livet som en tv episode/film av Spielberg. Bara att i Day of the Tentacle för att förhindra radioaktiva muterade tentakler att ta över jorden måste du resa till 1700-talet, gräva ner en flaska vin, för att sedan resa 200 år i framtiden så du kan gräva upp den (vinäger) för att sedan resa tillbaka igen så Benjamin Franklin kan använda den på ett experiment för att framställa ett batteri.

Mitt absoluta bästa spel någonsin var dock Cliff Johnsons The Fool's Errand som var en serie av ord och logikpussel byggt runt berättelsen om en fool som vandrar runt för att söka efter de sju förlorade skatterna. Det var/är djävulusiskt svåra logik och hjärnpussel som jag satt i säkert ett halvår med.

Nostalgi here we come!
 
Sovmorgon och sen stallet i solsken :) Jag och 27-åringen tog en skogspromenad med varsin ponny.
Den livsfarliga hingsten lufsade på som en hund modell större :rofl: Den yngre förmågan hade lite myror i brallan men följde snällt efter hingsten.
I skogen mötte vi ett pensionärspar med två barnbarn. De fick lov att klappa på hingsten som älskar barn och således står som gjuten i marken och låter sig bli beundrad :p

Vi har dessutom kunnat konstatera att lillebror tycker att storebror faktiskt är väldigt häftig och vill gärna umgås. Storebror är inte riktigt lika imponerad men tar sitt uppdrag på allvar :D

Efter stallet körde vi till Citygross för att köpa en grillad kyckling. Vi hittade betydligt fler saker inklusive fem nyheter från min lista :banana:
Väl hemma har jag duschat och vi har lagat god mat samt satt igång tvättmaskinen. Om en liten stund ska jag hänga upp tvätten och sen lägga mig i soffan. Kanske en powernap innan fotbollen?

IMG_20211009_135423.jpg
 
Städar lite och konstaterar:
När man kommer på på tisdag att man ska köpa några fler av de där bra ljusen. Så man har åtminstone 6 st. Och på torsdag samma vecka kommer på att man ska köpa några fler av de där bra ljusen. Så man har åtminstone 6 st.Visa bifogad fil 77908
Så jag känner igen mig!
Jag är duktig på att glömma bort att jag nyss köpt vardagliga ting (som ljus eller servetter) och nappar på "fina erbjudanden" som jag stöter på i affärer. Resultat: jag har mängder med ljus och servetter. :o
 
Köpte kilklackar till mitt ena dåliga ben. Sjukgymnasten sa att jag skulle prova det.
Köpt skalade pumpa, solros och sesamfrön, så nu har jag mixat ner dem till landisarna. Gör gröt på mixen + lite kalkpulver och fiskflingor.
Matat fåglarna ute, de äter som hästar...
Packat medicinlådan.
Ska städa 200a efter maten
 
Städat selkammaren idag 🙈🤣 Gick inte gå där inne pga av allt skit som låg överallt .. Min Pappa är gillar att spara på saker 😉 Men nu åkte massor av gamla grejer i sopen. Tog hela förmiddagen i anspråk 😅

Sen ringde grannen, de jagar ju för fullt just nu men en Björn har flyttat in på området cirka 500 meter ifrån vårt stall. Den har en älg den tuggar på, den gick knappt 40 meter ifrån grannen som satt på sitt älgpass.

Så inga lösa hundar och alla hästar får gå in när de blir mörkt. Olustigt den har aldrig varit så långt nere tidigare utan hållit till i gruvområdet där den fångats på deras övervakningskameror flera gånger. Nu har den flyttat till andra sidan av skogen 🐻 Helst får den gå och sova nu tycker jag 🙈
 
Ja tack! Älskar lite småkluriga spel där man i lugn or ro kan vandra runt och lösa problem/gåtor - vad som gjorde Myst så fantastiskt var ju just det där att man färdades mellan olika öar och miljöer och njöt av att upptäcka inte bara för att driva spelet framåt.

Började med Journeyman Project 3: Lost in Time och visst är grafiken skrattretande dålig med dagens mått, men själva spelet håller än med råge, och är som en interaktiv roman i ordets rätta bemärkelse.

Day of the Tentacle var helt bonkers och jag älskade den, liksom The Dig som började livet som en tv episode/film av Spielberg. Bara att i Day of the Tentacle för att förhindra radioaktiva muterade tentakler att ta över jorden måste du resa till 1700-talet, gräva ner en flaska vin, för att sedan resa 200 år i framtiden så du kan gräva upp den (vinäger) för att sedan resa tillbaka igen så Benjamin Franklin kan använda den på ett experiment för att framställa ett batteri.

Mitt absoluta bästa spel någonsin var dock Cliff Johnsons The Fool's Errand som var en serie av ord och logikpussel byggt runt berättelsen om en fool som vandrar runt för att söka efter de sju förlorade skatterna. Det var/är djävulusiskt svåra logik och hjärnpussel som jag satt i säkert ett halvår med.

Nostalgi here we come!
:D

Nu ska vi se...

Prominence, väldigt likt Myst men på ett övergivet rymdskepp.
Quern - Undying thoughts, ser ut och är som myst.

Broken Age - från double fine som gjorde Grim Fandango, helt underbart, inte riktigt lika svårt kanske men ändå. För övrigt var jag med och designade några små grejer där :angel:

Machinarium - supergulligt och klurigt.

The vanishing of Ethan Carter - lösa mysterier med massa backstory.

What Remains of Edith Finch - inte så svårt och klurigt men himla fin story!

The Painscreek killings - föll pladask för den, vill inte skriva för mycket för risken att spoila.

Finns mer men jag vill inte att hela vgv tråden ska bli vsjs (vad ska jag spela) tråden :p
 
Haha mina grannar kom nyss och hade köpt orimligt dyra årgångsviner och ba ”törnis låt oss spela lite historiska kunskapspel och lyssna på fransk barockmusik”.
DE OFFRAR SIG VERKLIGEN :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 811
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp