Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under en period hade jag hela skafferiet fullt med krossade tomater. Det lyckades vara extrapris i stort sett varje gång jag var in till affären och jag köpte rent instinktivt. för krossade tomater går ju alltid åt. Men så upptäckte jag att jag hade typ ett dussin förpackningar i skåpet.

Beklagade mig för bror som generat berättade att hemma hos dem fanns det kaffe för flera år framåt.
:rofl:
 
Faktiskt inte det "problemet" här då en burk går åt direkt och dessutom håller de ju öppna bara 1-2 veckor enligt burken :p.
Ja, nej, det är kanske det som är problemet egentligen :angel: Öppnar en, som inte går åt. Köper en ny för säkerhets skull. Hittar en öppnad. När öppnade vi den här då?! Öppnar den nya. MEN sparar den andra (:confused:) och sen står två halva burkar kvar i kylen. Om jag ställer den nya här så vet jag ju att den är nyast (:grin:). And around it goes:o
 
vad ar en "smart home plug"? Jag kanner mig inte alls smart nu:p
En kontakt du sätter i stickkontakten och kopplar upp på wifi. Sen kan du tända och släcka med mobilen eller bygga rätt avancerade scheman med mobilen som bestämmer hur lampan ska tändas och släckas. Ska tydligen finnas någon form av dimmerfunktion också men den har jag inte testat.
Så, en lite mer avancerad timer, men mycket lättare att ställa in än en digital timer, och tickar inte så där infernaliskt som de manuella dito. :D
 
En kontakt du sätter i stickkontakten och kopplar upp på wifi. Sen kan du tända och släcka med mobilen eller bygga rätt avancerade scheman med mobilen som bestämmer hur lampan ska tändas och släckas. Ska tydligen finnas någon form av dimmerfunktion också men den har jag inte testat.
Så, en lite mer avancerad timer, men mycket lättare att ställa in än en digital timer, och tickar inte så där infernaliskt som de manuella dito. :D
Älskar mina
Eleverna är helt fascinerade över att jag kan tända och släcka på mobilen.
(råkade hitta några på rejäl rea)
 
Satte mig för att spela Fool and his Money för att lugna nerverna innan nästa röjning. Men gud i himmelen, är det någon som spelat den? Hopplös!

Först 'lätta' uppgiften är att lägga ett pussel, no prob. När man kommit tillräckligt långt dyker det upp pirater som skjuter i sär det så man får börja från början igen, gaaah. Annat pussel, spela kort utan att ha något humm om reglerna. Eller en (icke)favorit, tryck på en bägare, ord uppenbarar sig, tryck på nästa bägare flera ord uppenbarar sig. Det är bara det att man måste trycka i exakt rätt ordning för att meningen ska visa sig. Tom när man fuskar är det svårt att lösa.
 
Sitter och är nostalgisk över uråldriga datorspel på den tiden då man inte behövde slåss, utan kunde vandra runt och upptäcka. Liksom att grafiken var så begränsad att gameplay faktiskt behövde vara bra.

Älskade LucasArt spelen (Monkey Island ftw!) Journeyman Project och liknande. Funderar var man kunde hitta motsvarande idag.
helt omöjligt att hitta spel som Monkey Island idag eller Day of the Tentacle. Skulle vilja ha en ny Zack McCraken också!
 
Var som alltid himla gott med tacos och så Brunnebys mousserande jordgubbsdryck :d. Nu testar jag plopp chokladboll; helt okej fast plopp är ingen direkt favorit för mig och jag äter helst chokladbollar men skoj att testa :p. Har precis satt mig i badbaljan :love:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 813
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp