Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag smakade en ny glass från Häagen-Dazs: Speculoos caramel biscuit & cream. Mycket god!
Nu ska jag nog kolla på en film :)
IMG_20211009_203651.jpg
 
Spenderat precis hela dagen på en kompis soffa, käkat pizza och slöat framför bra serier.

Nu på väg hem och ska direkt ner i sängen :p min tanke är att göra lite övningsuppgifter och kanske slötitta på något. Men viss/stor risk föreligger att jag somnar inom fem minuter:angel:
 
Jäkla skit, tvättade min standardjacka/kappa (enligt instruktion, det är maskintvätt på den och det har funkat bra innan) och delar av fodret sprack sönder - och tyvärr syns den delen vid kragen när den är på. Det är förvisso en gammal jacka från HM, men jag var nöjd med passformen på den etc. Tycker sällan det är så figurnärapassform på de flesta kappor jackor längre (alltså från ett hyfsat billigt och lättillgängligt perspektiv) så håller hårt i de jag har. Och ska lägligt nog på begravning på fredag... då vill man ju se proper ut. Gillar inte att behöva köpa första bästa pga. kräsen, men kanske kan det döljas med halsduk eller nåt.
 
Min pappas gamla chef lade till mig på FB i somras. Inget konstigt IOM att jag varit med på middagar, bio etc med honom mkt för flera år sedan. Och han är inte typen som skulle ragga så eller öht på mig. Han är trevlig och jag får matinspiration av han och hans frus fantastiska kokkonst.
Han är lite fyrkantig och kan bli lite stel socialt om det inte är inom hans ramar.
Av ngt jäkla skäl så råkar han ofta skicka typ en punkt eller bokstav till mig på Messenger. Och han skäms ju som en hund varje gång och ber översvallande om ursäkt. Och så känner han nog att om han säger så måste han säga ngt mer. Så blir det några stela frågor. Och han är noga med att nämna min sambo ibland. Så att det liksom inte ska kännas som raggningsförsök.
Nu verkar han kommit på hur man återkallar meddelanden IOM att han återkallat nåt de senaste 3 dagarna. Nu har han just återkallat 2 . Vad gör människan? 😂
 
Inte bra att få en idé till en present till mamma sent på kvällen, nu har jag setat med det i ett bra antal timmar 🙈:rofl: hade svårt att lägga ifrån mig det!

Fick nämligen en idé om att göra en fotobok med foton från en Facebook grupp med gamla foton av gamla Stockholm, men att jag tar bara foton av området hon växte upp i - nära där hon bodde och gick i skolan. Lägger till lite text också. Vi är båda medlemmar i gruppen så jag vet att hon har gillat några foton :p tänkte att det kunde vara roligt att ha dem fysiskt också, inte bara online :up:

Hon fyller 70 i år trots allt :love:
(Och min syster fyllde nyligen 50, och jag fyller 30 :D)
 
Och nu ar det dags att ga isang. Klockan ar bara 9 pm, men jag ar trott efter en dag pa en skotsk festival. Mycket trevligt med vilda diskussioner med "scottish descendants" om hur nara slakt vi ar pa grund av vikingar. :p Nu var jag dar pa jobb ... men kul i alla fall.

IMG_2153.jpeg
 
Isande kall morgon med frost i gräset....

Jag har precis lagt en beställning på en barnbok på Bokbörsen. Behöver den till min kurs, och den är så gammal att jag inte hittar den att låna någonstans. Sedan behöver jag ett par böcker till, och den av dem kan jag hitta på en Tradera-annons som går ut i veckan. Den tredje är jätteny. Finns på biblioteket men utlånad länge till. Hittar inga begagnade ex. Så den lär jag få köpa ny, om jag tycker att jag måste ha den. Ett litet pussel detta...... :) Men fyra böcker av sju har jag lyckats låna, så det är ju inte inte så illa ändå :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 813
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp