Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åkte till jobbet och lyckades paja min bil. SUCK på den. :meh::arghh:

Vi har en stolpe där koden till grinden in till jobbet sitter. Så jag taggade min tagg där och slog in koden, lyckades tappa nyckelknippan taggen sitter på så behövde köra fram 1,5 meter så jag kunde öppna dörren. Kör fram, öppnar dörren, lägger i vad jag tror är Parkering, men lyckades visst lägga i Neutral. Så när jag hoppar ur och ska hämta nyckeln rullar ju bilen bakåt. Dörren åker rakt in i stolpen och böjs åt fel håll så hela framskärmen är inbucklad dessutom.

Tur att jag har helförsäkring, men ändå. 4.000:- i självrisk på vagnskada. :banghead:

Fast å andra sidan. Sen jag fick mitt körkort har jag väldigt lite saker på mitt samvete, så det är väl dags nu.
 
läste e rapport om kinas intåg i Sydafrika!
Kina köper 80% av alla råvaror.
Öppnar stora köpcenter.
och öppnar fabriker för att kringgå tullar i resten av kontinenten.
Jupp om ni tänker kolonial taktik så träffar du rätt.
var inte bra för är inte bra nu.
 
Bakar bröd :) ! Nytt recept, så det ska bli kul att se hur det blir!

Bröden blev bra och goda! Sirapslimpa :up:

A377BECC-EDAF-4DE9-A2B1-FE80378A937E.jpeg
 
Har åkt hem med särbon... ursäkta till er sörlänningar som kan köra bil men kan f-n alla andra stockholmare låta bli E4:an norr om Gävle på vintern! :arghh:

Vi har sett så mycket idiotier så det finns inte. Inkl ytterligare en idiot i en XC60 som inte fattade vad hens bil klarar som gasrunkade KONSTANT ("ojoj, det är halt och en fil, jag pallnitar för att sedan woho det är två filer så jag gasar upp till 10 km under tillåten hastighet)! Och nej, det var inte samma som jag råkade ut för när jag åkte norröver, det var olika färg. Men vi körde på i bättre fart än hen och vi satt i en liten framhjulsdriven pytte-C4:a :cautious:

Dagens Darwin award blev dock delad. Den gick till alla de totala puckona som tyckte "ojoj, det är HAAAALT så vi kan inte gasa" under större delen av en tvåfilig sträcka... för att sedan KASTA sig ut i vänsterfil precis vid skylten som talade om att om 400m blir det enkelfiligt :up: Vi trodde f-n inte våra ögon.

Särbon svor faktiskt mindre än mig när jag åkte upp ändå. Han är väl inte så eldfängd ;)

Du låter som min sambo! :laugh: Han har typ ständig road rage när andra bilister är i närheten. Han hade en grav aversion mot Volvo-förare som han tycker "prenumererar på vänsterfilen".
Nu har vi 2 Volvo. Det tog emot rejält.. 😅
 
Har åkt hem med särbon... ursäkta till er sörlänningar som kan köra bil men kan f-n alla andra stockholmare låta bli E4:an norr om Gävle på vintern! :arghh:

Vi har sett så mycket idiotier så det finns inte. Inkl ytterligare en idiot i en XC60 som inte fattade vad hens bil klarar som gasrunkade KONSTANT ("ojoj, det är halt och en fil, jag pallnitar för att sedan woho det är två filer så jag gasar upp till 10 km under tillåten hastighet)! Och nej, det var inte samma som jag råkade ut för när jag åkte norröver, det var olika färg. Men vi körde på i bättre fart än hen och vi satt i en liten framhjulsdriven pytte-C4:a :cautious:

Dagens Darwin award blev dock delad. Den gick till alla de totala puckona som tyckte "ojoj, det är HAAAALT så vi kan inte gasa" under större delen av en tvåfilig sträcka... för att sedan KASTA sig ut i vänsterfil precis vid skylten som talade om att om 400m blir det enkelfiligt :up: Vi trodde f-n inte våra ögon.

Särbon svor faktiskt mindre än mig när jag åkte upp ändå. Han är väl inte så eldfängd ;)
*wow*

Min pappa svär en hel del när han kör bil, typ "alla är idioter utom jag". När min bonusmamma var hos barnmorskan frågade hon om hon blir slagen av sin partner (min pappa) och hon svarade "nej, men han tycker att jag är en idiot som bilförare" :D

Tror min bonusmammas körskolelärare är rätt svår att slå. Han sa typ "man ska ALDRIG göra så här och så här i trafiken" *gjorde exakt det*. "Man måste ALLTID kolla på vägen, inget fipplande med mobilen. Men TITTA, här är min nya sportbil jag köpte för några dagar sen" *vill att min bonusmamma tittar på hans iPad*. "Glöm för tusan INTE att titta på vägen också!" :cautious:
 
Har åkt hem med särbon... ursäkta till er sörlänningar som kan köra bil men kan f-n alla andra stockholmare låta bli E4:an norr om Gävle på vintern! :arghh:

Vi har sett så mycket idiotier så det finns inte. Inkl ytterligare en idiot i en XC60 som inte fattade vad hens bil klarar som gasrunkade KONSTANT ("ojoj, det är halt och en fil, jag pallnitar för att sedan woho det är två filer så jag gasar upp till 10 km under tillåten hastighet)! Och nej, det var inte samma som jag råkade ut för när jag åkte norröver, det var olika färg. Men vi körde på i bättre fart än hen och vi satt i en liten framhjulsdriven pytte-C4:a :cautious:

Dagens Darwin award blev dock delad. Den gick till alla de totala puckona som tyckte "ojoj, det är HAAAALT så vi kan inte gasa" under större delen av en tvåfilig sträcka... för att sedan KASTA sig ut i vänsterfil precis vid skylten som talade om att om 400m blir det enkelfiligt :up: Vi trodde f-n inte våra ögon.

Särbon svor faktiskt mindre än mig när jag åkte upp ändå. Han är väl inte så eldfängd ;)
De där idioterna ser jag varje dag jag pendlar till jobbet, det är fan laglöst i Sthlmsområdet och jag fattar inte var alla körlektioner tar vägen när någon får körkortet, det måste varit någon annan som kört upp än de som kör!
 
läste e rapport om kinas intåg i Sydafrika!
Kina köper 80% av alla råvaror.
Öppnar stora köpcenter.
och öppnar fabriker för att kringgå tullar i resten av kontinenten.
Jupp om ni tänker kolonial taktik så träffar du rätt.
var inte bra för är inte bra nu.
Kina är rätt läskiga på det viset, de köper upp enormt mycket, behandlar lokalbefolkningen som slavar, skövlar stora områden och lämnar ödeläggelse efter sig. Något de sysslat i många år med redan men som skapat lite rubriker i media.
 
Vaken alldeles för tidigt och väcker även Jinns (ofrivilligt). Men det är svårt att inte väcka någon som sover på en.
Nu har hon fått sin frukost nr 1 och vi har förflyttat oss till soffan istället. Här är det varmt och gosigt under luftvärmepumpen, men kanske ska starta en brasa oavsett 🤔
 
Jahapp, nu var det sista lediga dagen (BUHU..... ;) ) ! Den kommer förmodligen att spenderas i stillhet. Jag borde åka och handla inför veckan, så det lär jag väl kanske göra, men annars blir det nog mest soffhäng, tänker jag. Jag filar ju på min inlämningsuppgift, som faktiskt har tagit riktigt bra form nu.... När man väl kläcker strukturen, så tycker jag att det mesta brukar falla på plats :up: !
 
Har satt en drös klammer (sån i plast, gjord för ändamålet) för att sätta fast en sladd längs golvlisten igen. Den sitter redan med såna, men längs ett par "sektioner" har den lossnat helt från listen och då blev ena katten lite för intresserad av att vara där och peta (vilket jag inte gillar, vill inte att sladden eller katten ska skadas. Det är sladden till telefonjacket, så inget dom jag kan ta bort eller så.). Dags att fortsätta med dagens att göra-lista: städa, gå promenad, fixa veckans matlådor, lägga upp lite annonser, tvätta..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 575
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp