Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
*wow*

Min pappa svär en hel del när han kör bil, typ "alla är idioter utom jag". När min bonusmamma var hos barnmorskan frågade hon om hon blir slagen av sin partner (min pappa) och hon svarade "nej, men han tycker att jag är en idiot som bilförare" :D

Tror min bonusmammas körskolelärare är rätt svår att slå. Han sa typ "man ska ALDRIG göra så här och så här i trafiken" *gjorde exakt det*. "Man måste ALLTID kolla på vägen, inget fipplande med mobilen. Men TITTA, här är min nya sportbil jag köpte för några dagar sen" *vill att min bonusmamma tittar på hans iPad*. "Glöm för tusan INTE att titta på vägen också!" :cautious:

I mitt och särbons fall törs jag säga att vi är över genomsnittet när det gäller bilkörning. Han lärde sig köra bil på Norrlandsvägar i en bakhjulsdriven Volvo... och kör enormt mycket. Jag kör också väldigt mycket i jobbet, speciellt på vintervägar, och har jobbat som testförare... Vi låter båda illa men tar inte ut det på gaspedalen för det är livsfarligt.
 
Du låter som min sambo! :laugh: Han har typ ständig road rage när andra bilister är i närheten. Han hade en grav aversion mot Volvo-förare som han tycker "prenumererar på vänsterfilen".
Nu har vi 2 Volvo. Det tog emot rejält.. 😅

Du, när livrädda sörlänningar är ute på E4:an under vintern abonnerar jag också på vänsterfilen... i min gamla skrutt-Volvo :D den har mer motor än vad den ser ut att ha :angel: och så länge det skvätter om däcken är det inte halt, dvs jag ligger i laglig hastighet och inte 20 under :meh:
 
I mitt och särbons fall törs jag säga att vi är över genomsnittet när det gäller bilkörning. Han lärde sig köra bil på Norrlandsvägar i en bakhjulsdriven Volvo... och kör enormt mycket. Jag kör också väldigt mycket i jobbet, speciellt på vintervägar, och har jobbat som testförare... Vi låter båda illa men tar inte ut det på gaspedalen för det är livsfarligt.
Menade absolut inte att du och din särbo är dåliga bilförare, ni låter inte riktigt som sånna som skulle ta ut ilska på gaspedalen (även om det finns många som gör det...). Det var mer som någon typ av vidarespinning och inte riktat till dig personligen, men jag borde varit tydligare med det :)
 
Menade absolut inte att du och din särbo är dåliga bilförare, ni låter inte riktigt som sånna som skulle ta ut ilska på gaspedalen (även om det finns många som gör det...). Det var mer som någon typ av vidarespinning och inte riktat till dig personligen, men jag borde varit tydligare med det :)

Tog det inte så heller :D

Jag kan berätta om en lite rolig grej... vi skulle på julbord med mitt jobb och jag körde för att särbon skulle kunna ta sig något starkt till maten. Hans bror ringde medans vi var på väg och då hamnar vi bakom något totalt pucko och jag börjar svära. Hans bror hade gapskrattat och sagt åt honom att "det låter ju som när du kör!" :rofl:
 
Du, när livrädda sörlänningar är ute på E4:an under vintern abonnerar jag också på vänsterfilen... i min gamla skrutt-Volvo :D den har mer motor än vad den ser ut att ha :angel: och så länge det skvätter om däcken är det inte halt, dvs jag ligger i laglig hastighet och inte 20 under :meh:

Hellre att folk tar det lugnt än överskattar sin förmåga och skapar olyckor. Dvs jag irriterar mig inte på långsam körning vid ovant underlag.
 
Tänk att jag alltid lyckas se ut som sju svåra år när det är som mest rullians och jag tror att jag kommer vara själv eller max en person till så är det plötsligt människor överallt.
Såg mig nyss i spegeln och det var då ingen vacker syn.
 
Hellre att folk tar det lugnt än överskattar sin förmåga och skapar olyckor. Dvs jag irriterar mig inte på långsam körning vid ovant underlag.

Fast de skapar livsfarliga situationer. Det är inte bara fråga om långsam körning utan plötsliga tvära inbromsningar utan anledning för att de får panik (tex när det blir enkelfiligt och det är verkligen att be om en sladd om det är halt). Sedan gasar de järnet när det blir dubbelfiligt ign. Är man så rädd för att köra i annat än solsken och torr vägbana är det bättre att inte ge sig ut alls. Inte på större vägar iaf.

Jag är inte bekymrad över långsamma förare. Jag är bekymrad över rädda förare som inte känner bilen och som inte kan bedöma omgivningarna.
 
Jag har varit hästlös i ett halvår. Så skönt att slippa packa höpåsar. Och slippa mocka. Och släpa vatten.

Jag gjorde allt det för första gången igår. Nu säger kroppen åt mig: "UT OCH PACKA HÖPÅSAR". Jag tror att hästar är ett gift :cautious::rofl:
 
Tog det inte så heller :D

Jag kan berätta om en lite rolig grej... vi skulle på julbord med mitt jobb och jag körde för att särbon skulle kunna ta sig något starkt till maten. Hans bror ringde medans vi var på väg och då hamnar vi bakom något totalt pucko och jag börjar svära. Hans bror hade gapskrattat och sagt åt honom att "det låter ju som när du kör!" :rofl:
Tvillingsjälar? :rofl: :rofl:

Nu tänker jag på när pappa hade övertalat mig ut för att övningsköra, vi hade bara kört några få gånger innan och jag tyckte att det var läskigt med allt som heter fart. Pappa tyckte i alla fall att det var dags att gå vidare till motorvägskörning, trots att det hade börjar ösregna. På motorvägen låg en vit skåpbil bakom oss och precis när jag hade kommit upp i "rätt" hastighet och tyckte att det gick okej och att jag hade mer koll på vad jag gjorde fick den vita skåpbilen bakom för sig att köra om. Det tog inte många sekunder så hade han kört om och slängt sig in några få meter framför oss och bromsat rejält för ingen anledning (givetvis utan blinkers, jag var naiv och tänkte att alla alltid använde blinkers - det hade pappas kompis (körskolelärare) bankat in i huvudet på mig sommaren innan). Pappa blev rätt förbannad och sa en noga utvald ramsa bestående av svordomar, sedan sa han "du borde köra om honom nu och tuta på honom och glöm för sjutton inte att peka finger åt honom också" :D (vilket jag givetvis inte gjorde)

Även om vi (jag) inte orsakade en olycka så vill jag inte påstå att det gick något bra heller. Men jag kan ju säga att jag övningskört med mamma och pappas kompis efter det istället :angel:
 
Pratat med psykologen.
Hon: "Jaha, vad har du med dig idag? Du brukar alltid vara så strukturerad, så jag tänker att du får berätta hur du tänkt."
*börjar stolt bläddra i min KBT-anteckningsbok" "Jo. Sen sist vi pratade har jag [insert rant om KBT].
*psykologen flinar orimligt stort*

Det är nog en av de största komplimanger jag fått någon gång (pga har alltid varit den minst strukturerade människan i världen, men jobbar hårt på att ändra det). Sjukt mallig och nöjd med mig själv nu.
 
Fast de skapar livsfarliga situationer. Det är inte bara fråga om långsam körning utan plötsliga tvära inbromsningar utan anledning för att de får panik (tex när det blir enkelfiligt och det är verkligen att be om en sladd om det är halt). Sedan gasar de järnet när det blir dubbelfiligt ign. Är man så rädd för att köra i annat än solsken och torr vägbana är det bättre att inte ge sig ut alls. Inte på större vägar iaf.

Jag är inte bekymrad över långsamma förare. Jag är bekymrad över rädda förare som inte känner bilen och som inte kan bedöma omgivningarna.

Fast du skrev ”och inte 20km under”. Det är vad jag svarade på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 575
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp