Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sålde båda mina hästar i somras, men nu har jag ridit två gånger på en vecka, jag har minsann skaffat mig en medryttarhäst :love: han är stor och grön, men mycket snäll. :D
En sån?
1578247552793.png
 
Skönt att dagen snart är över.Vaknade aningen illamående och kände mig seg. Hade ont lite överallt.

Fick sin förklaring senare. Har suttit på toa en hel del idag. Sushirestaurangen var tydligen inte helt ok......
Ska nog hålla mig till lagad mat i fortsättningen. Och andra matställen.
Matförgiftning alltså? Sånt ska man väl egentligen anmäla till kommunen? :yuck:
 
Bakar bröd :) ! Nytt recept, så det ska bli kul att se hur det blir!


Och lagade innan det god middag med ”rensa kyl/frys”-läge, hittade smördeg och kycklingfilé i frysen, hade en halloumi, mangoraja och philadelphiaost i kylen. Stekte kycklingen i bitar, rörde ner philadelphiaost och mangomaja i stekpannan. Skivade halloumi och la på smördegen och täckte med kycklingröra, sen in i ugnen. Blev RIKTIGT gott! Frasigt med den fluffiga smördegen och krämigt av såsen :up:

DD058D5C-5E26-4B2F-8F7B-207ED7B048C6.jpeg
 
Pappa var sugen på fudge och jag ville göra något så vi har gjort fudge. Vi vet inte om det blev bra eller dåligt, den ser ut som kola och innan vi skar den var den så hård att det lät typ donk om man slog den mot diskbänkens kant (ja, vi testade, vad annars? :D :rofl:).
Men gott var det i alla fall, fast vi har nyss ätit middag så min mage kan inte ta emot något mer just nu. I alla fall inte om planen är att behålla allt :angel:
 
Pappa var sugen på fudge och jag ville göra något så vi har gjort fudge. Vi vet inte om det blev bra eller dåligt, den ser ut som kola och innan vi skar den var den så hård att det lät typ donk om man slog den mot diskbänkens kant (ja, vi testade, vad annars? :D :rofl:).
Men gott var det i alla fall, fast vi har nyss ätit middag så min mage kan inte ta emot något mer just nu. I alla fall inte om planen är att behålla allt :angel:
Akta TÄNDERNA :eek::nailbiting::D !!
 
Gör min favoritsyssla.
Sitter i soffan med en bok, ett glas vin, soft musik och Skägget intill mig :love:
Och så har sonen kommit hem från fjällen :heart

Visa bifogad fil 43513
Åhhh ….. Skägget ...:love:…...
Har haft ett eget Skägg med precis rätt (=samma) färg men han dog för drygt 10 år sedan.
Minns hur skägget killade på näsan när han luktade på den...…


Mycket fin bild för övrigt :)
 
Tjohooo! Har en heldag planerad imorgon. Älskar att inte vara dödssjuk!!!
Ska äta lyx-lunch på Riche och därefter gå till Kungliga Operan på balett! Därefter ska jag dricka drinkar med lite löst folk. Fett att jag är på banan igen! :banana:
 
Tjohooo! Har en heldag planerad imorgon. Älskar att inte vara dödssjuk!!!
Ska äta lyx-lunch på Riche och därefter gå till Kungliga Operan på balett! Därefter ska jag dricka drinkar med lite löst folk. Fett att jag är på banan igen! :banana:
Ta det lite lugnt nu bara. Tänk dig att du vore en häst. Man brukar köra långsam igångsättning efter skada och sjukdom....... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 576
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp