Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart dags att ut och fodra hästar och kolla om värmebaljan verkar funka. Irriterande att det varken syns eller hörs att den är igång (eller så ska det göra det - och då är min alltså INTE igång :nailbiting: )........... Ja, bruksanvisningen/monteringsanvisningen var "något" bristfällig...... :confused::meh:

Snart blir det hemgjord chokladmousse och vispgrädde - mums :d !!
 
Snart dags att ut och fodra hästar och kolla om värmebaljan verkar funka. Irriterande att det varken syns eller hörs att den är igång (eller så ska det göra det - och då är min alltså INTE igång :nailbiting: )........... Ja, bruksanvisningen/monteringsanvisningen var "något" bristfällig...... :confused::meh:

Snart blir det hemgjord chokladmousse och vispgrädde - mums :d !!
Borde lysa en lampa på dosan
 
Snart dags att ut och fodra hästar och kolla om värmebaljan verkar funka. Irriterande att det varken syns eller hörs att den är igång (eller så ska det göra det - och då är min alltså INTE igång :nailbiting: )........... Ja, bruksanvisningen/monteringsanvisningen var "något" bristfällig...... :confused::meh:

Snart blir det hemgjord chokladmousse och vispgrädde - mums :d !!
Ingen lampa som lyser på mina och de funkar, peppar peppar.
 
Äntligen händer det något ang försörjningsstödet och utbetalning till männen. Det var en nyhet på P!.

I alldeles för många kommuner går pengarna in på mannens konto. Han är "registerperson" i familjen. Vilket ger honom kontrollen över pengarna. Samt gör att om man vill göra nsatser för kvinnor så finns inga kvinnor i socialförvaltningarna register.

Att inte ha pengar kan vara helt avgörande för den som vill bryta sig ur ett destruktivt förhållande.
Vet till och med fall där pengarna fortsatt att gå till mannen fastän kvinnan och barnen flytt från hemmet

Nu kommer det upp förslag i riksdagen om ändring.
På tiden.

Det ar helt otroligt att inte varje vuxen individ fatt "egna" pengar i Sverige forran 2020. :banghead:
 
Huvva, idag går det segt att skriva arbete. Har bara fått ur mig en halv sida på flera timmar. Men, det är bättre än inget! Har fortfarande typ två veckor på mig.
 
Ingen lampa som lyser på mina och de funkar, peppar peppar.
Min funkar också :up:!!

Då kommer nästa nybörjarfråga i ämnet..... Hur varmt dricksvatten vill hästar ha? Det ångade om vattnet (i och för sig inte så märkligt när det är nollgradigt) och det kändes riktigt ljummet mot handen. Det är så det ska vara, antar jag? Eller har jag råkat köpa en shettis-jacuzzi.....:rofl:????
 
EFTERRÄTT..... :d:love:
 

Bifogade filer

  • IMG_20200105_181453_975.jpg
    IMG_20200105_181453_975.jpg
    250 KB · Visningar: 7
Jag har släpat julgranen till parken. Hejddåååå!! Blev jävligt blöt och barrig minst sagt.
Nu har jag sopat och fixat undan. Den ungdomliga grannen är hemma igen från Thailand, mer solbränd än någonsin. Hon verkar också ha anlagt en mer sentimental sida och bara: "
"Tänk Törnis att just du blev min granne. Jag menar hade ju kunnat bli VEM SOM HELST, men så blev det just du".

Jag bara ehhhh ja finns ju en par miljarder människor som inte är jag så när du säger det så! Rätt orimligt faktiskt!

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 576
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp