Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen händer det något ang försörjningsstödet och utbetalning till männen. Det var en nyhet på P!.

I alldeles för många kommuner går pengarna in på mannens konto. Han är "registerperson" i familjen. Vilket ger honom kontrollen över pengarna. Samt gör att om man vill göra nsatser för kvinnor så finns inga kvinnor i socialförvaltningarna register.

Att inte ha pengar kan vara helt avgörande för den som vill bryta sig ur ett destruktivt förhållande.
Vet till och med fall där pengarna fortsatt att gå till mannen fastän kvinnan och barnen flytt från hemmet

Nu kommer det upp förslag i riksdagen om ändring.
På tiden.

Känner mej nöjd. Har varit och handlat tvätta och hängt en maskin. Nu har jag bara en promenad kvar på min att göra list idag.
Nu ska jag titta på tokarna som ska åka skidor uppför slalombacken

Syr en onesiepyjamas till maken. Tyvärr i likadant tyg som min.. Nåja, jag får leva med att vi matchar pyjamas. Han får en annan färg på dragkedjan i varje fall, alltid nåt. Och jag ska trycka en enhörning på min. Det vill inte han ha, den tråkmånsen.

Tvingar mig själv att vänta med avsnitt 3 av Dracula.
Ska vara en God Hustru och röja badrummet. Det ser fördjävligt ut..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka