Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen händer det något ang försörjningsstödet och utbetalning till männen. Det var en nyhet på P!.

I alldeles för många kommuner går pengarna in på mannens konto. Han är "registerperson" i familjen. Vilket ger honom kontrollen över pengarna. Samt gör att om man vill göra nsatser för kvinnor så finns inga kvinnor i socialförvaltningarna register.

Att inte ha pengar kan vara helt avgörande för den som vill bryta sig ur ett destruktivt förhållande.
Vet till och med fall där pengarna fortsatt att gå till mannen fastän kvinnan och barnen flytt från hemmet

Nu kommer det upp förslag i riksdagen om ändring.
På tiden.
 
Känner mej nöjd. Har varit och handlat tvätta och hängt en maskin. Nu har jag bara en promenad kvar på min att göra list idag.
Nu ska jag titta på tokarna som ska åka skidor uppför slalombacken
 
Syr en onesiepyjamas till maken. Tyvärr i likadant tyg som min.. Nåja, jag får leva med att vi matchar pyjamas. Han får en annan färg på dragkedjan i varje fall, alltid nåt. Och jag ska trycka en enhörning på min. Det vill inte han ha, den tråkmånsen.
 
Tvingar mig själv att vänta med avsnitt 3 av Dracula.
Ska vara en God Hustru och röja badrummet. Det ser fördjävligt ut..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 577
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp