Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu
Tycker ni gör rätt. Om ingen orkar bråka kan rövhattarna fortsätta som förut. Att folk ger upp är vad de lever på.
Men försök släppa det på ett personligt plan så du inte dras in gör mycket känslomässigt. Lättare att argumentera för sin sak då med :)
 
Bromsarna är dåliga. Framförallt bak, men verkstan som gjorde servicen tyckte att det var lika bra att byta allt. Det vi begär av bilfirman är att bak ska bytas.
Men fy vad trist. Att bromsarna ska fungera är ju inte mycket begärt och ingen dyr kostnad för firman som sålde bilen.
 
Jadå, den är fullt körbar. Har anmält till både ARN och konsumentverket. Det är minst ett halvårs handläggning hos ARN.. Och problemet är att de "bara" kan säga att företaget bör betala, inte att de ska.
Med tanke på att företaget inte betalat tillbaka en handpenning på 125000 så kan man ju undra. Även om jag åker ner med bilen kommer de inte fixa bromsarna. Nu hade det kommit upp en recension på Google att de , precis som för oss, lovat en service men inte gjort den. Sa att den var gjord men vid riktig service upptäcktes det att ingenting var fixat. Såå, frågan är om man vågar låta dem fixa bromsar. De lär ju inte göra sitt bästa direkt.
Vad är det för företag?
 
Jag förstår det. Men tillåt inte detta att ta för mycket av din ork och energi. Det är det INTE värt!
@sthu
Tycker ni gör rätt. Om ingen orkar bråka kan rövhattarna fortsätta som förut. Att folk ger upp är vad de lever på.
Men försök släppa det på ett personligt plan så du inte dras in gör mycket känslomässigt. Lättare att argumentera för sin sak då med :)

Det börjar ta väldigt mycket energi tyvärr. Funderar på att vänta ut ARN nu och sen dra det till domstol om det behövs.

Men fy vad trist. Att bromsarna ska fungera är ju inte mycket begärt och ingen dyr kostnad för firman som sålde bilen.

De har ju dessutom egen verkstad.. men med tanke på att de "glömde" både byta vinterdäck och serva så kan man väl inte begära för mycket..
Det är Bilkommersen i Växjö.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp