Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror du måste det. Eller sälj bilen? Var det inte Arn som hade lång handläggningstid? Eller är detta en konsumentverkets-grej? Kan ni köra bilen?

Jadå, den är fullt körbar. Har anmält till både ARN och konsumentverket. Det är minst ett halvårs handläggning hos ARN.. Och problemet är att de "bara" kan säga att företaget bör betala, inte att de ska.
Med tanke på att företaget inte betalat tillbaka en handpenning på 125000 så kan man ju undra. Även om jag åker ner med bilen kommer de inte fixa bromsarna. Nu hade det kommit upp en recension på Google att de , precis som för oss, lovat en service men inte gjort den. Sa att den var gjord men vid riktig service upptäcktes det att ingenting var fixat. Såå, frågan är om man vågar låta dem fixa bromsar. De lär ju inte göra sitt bästa direkt.
 
Sitter på jobbet och förfäras över hur dåligt den svenska

Det är bra att ni ringer polisen, men ibland är det bättre att göra en anmälan till sociala myndigheter. Kanske behöver hon hjälp och stöd, eller till och med ett LPT (tvångsvård). Polis kan ju absolut hjälpa till med det, men om det inte funkat än så länge, byt taktik.
Tror alla grannar har lite olika taktik. Har ringt psyk en gång, polis verkar vara någon annan grannes taktik.
 
Jo. Men jag har inte råd att lägga nästan 6000 på den, och speciellt inte när det går på garantin..
Har du fått mer än ett pris på att laga bromsarna? Kostar det 6000 kr överallt? Den väldigt bra privata lilla firman som jag lagar min bil hos har mycket rimliga priser, jämfört med de stora märkesverkstäderna. Det kanske är bra att kolla runt lite, om du inte redan har gjort det?
 
Hm kände mig typ deppig när jag vaknade...söndagsångest tror jag..inget jag känt på länge 🙃.

Nåja; ut i solen nu; femte dagen i rad med sol! Helt fantastiskt! 😀.
 
Har du fått mer än ett pris på att laga bromsarna? Kostar det 6000 kr överallt? Den väldigt bra privata lilla firman som jag lagar min bil hos har mycket rimliga priser, jämfört med de stora märkesverkstäderna. Det kanske är bra att kolla runt lite, om du inte redan har gjort det?

Förmodligen är den lilla lokala billigare. Men grejen är att jag inte vill lägga ut pengar när det går på garantin.
 
Har jobbångest trots en dag till med ledighet
Kommer bli bra bara jag kommer dit.
Solen sken nyss och jag dricker kaffe.
Har ätit frukost.
Behöver städa klart idag då mäklaren kommer på fredag och det även kan förekomma visningar av lägenheten för uthyrning
 
Förmodligen är den lilla lokala billigare. Men grejen är att jag inte vill lägga ut pengar när det går på garantin.

Jag har inte riktigt hängt med i er bilköpshistoria, men slitna bromsar som går på garanti..? Är det en väldigt ny bil med få mil så att slitaget är onormalt eller hade ni någon särskild garanti från försäljaren?
 
Jag har i typ 1,5 timme hjälpt VB med nöjdförklaringar. Kul att kunna vara till hjälp :)
Dessutom är det idag min fredag och jag har sett till att även 25-åringen är ledig imorgon :D
 
Jag har inte riktigt hängt med i er bilköpshistoria, men slitna bromsar som går på garanti..? Är det en väldigt ny bil med få mil så att slitaget är onormalt eller hade ni någon särskild garanti från försäljaren?

Vi har fått garanti från bilfirman att bilen ska vara i bra skick samt servad. Det står i kontraktet. Den visade sig vara varken servad eller i bra skick. Att bromsarna var dåliga kan vi omöjligt se själva. Dessutom lovade de att leverera bilen, men det slutade med att vi fick åka och hämta den själva.

Ni gjorde ett misstag när ni köpte bilen. Lär er av det, laga bromsarna och gå vidare med livet. Du vill ändå inte att verkstaden ska laga bromsarna, så varför tjatar du på dom om det?

Just nu är det en ren principsak. De ska inte komma undan med att blåsa oss på över tio tusen, vilket det kommer landa på efter service och bromsbyte.
 
Nu äter jag frukost efter en långpromenad med damerna. Snart är det dags att hjälpa morsans partner att slänga soffa :banana: (soffan hos morsan är väldigt gammal och så trasig att vi lagt filtar över vissa dynor för att det ska gå att sitta i den... I eftermiddag kommer en ny!)
 
Tro mig, jag har provat alla sätt som går, jag fick till och med hjälp av "Men lilla gumman det är väl bara att vrida om nyckeln" men han dröp av efter att ha gått bet. Men när maken kommer då går det så bra. 🙄😫
En gång hade jag ett gammalt hänglås som man var tvungen att hålla i handen på ett visst sätt för att kunna låsa upp. Höll man det fel så klickade låset när man vred på nyckeln. Skumt lås.
 
Klev upp 6.30, släppte ut 5 hästar, mockade och gjorde klart mitt, sen gick jag runt och småpysslade lite, på väg ut med vatten i hagen så får jag sällskap av en liten uggla! :love:
Visa bifogad fil 43475
Nu är jag hemma igen och ska hinka lite kaffe innan jag ska hjälpa en kompis att flytta lite möbler.
En bekant hittade en uggleunge på biltaket en gång när hon skulle till jobbet så hon fick ta makens bil i stället. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp