Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om de fått upprepade chanser att fixa bilen så måste ni ju få det gjort på en annan verkstad och i er ARN-anmälan tar ni även upp det. Be verkstan dokumentera skicket på bromsarna, min verkstad fotade allt och mailade mig bilderna.

Fast om vi lägger ut pengar själva är det ju inte säkert vi får tillbaka dem..

Firman har haft sen 18 december på sig att ge mig en tid på verkstad. De vägrar.
Har kompletterat min ARN med det.
Har fått dokument från verkstan som gjorde servicen med siffror på bromsverkan och så (det säger mig typ ingenting :o ). De pappren har ska skickat kopior på till både ARN och firman.
 
Fast om vi lägger ut pengar själva är det ju inte säkert vi får tillbaka dem..

Firman har haft sen 18 december på sig att ge mig en tid på verkstad. De vägrar.
Har kompletterat min ARN med det.
Har fått dokument från verkstan som gjorde servicen med siffror på bromsverkan och så (det säger mig typ ingenting :o ). De pappren har ska skickat kopior på till både ARN och firman.
Ska du fortsätta köra bilen kommer du bli tvungen att fixa bromsarna oavsett vem som lagar dem.
 
Vi skulle gå upp tidigare idag än igår men än så länge är det bara jag som är vaken. Har startat tvättmaskin, tömt tumlaren och vikt och sorterat den rena tvätten, har tömt diskmaskinen och fyllt med det som stod på bänken, har blandat och blött upp ponnyernas mat, startat en brasa och kokar nu ägg. Plockade också undan alla leksaker igår.

Exet får köpa en robotdammsugare idag. Och mer förvaring. Han bytte iaf däck på släpet utan att jag behövde tjata (ja jag kan själv men har ingen lust) och har fixat trösklarna jag bad om.

Känner mig nästan lite effektiv idag.
 
Jag har ätit frukost (efter att katterna fått frukost, så klart), ska fixa kattlådorna och diska. Det ser ut att bli en solig dag idag också :)
 
Fick en klump i halsen av att se denna tribute...
Över 20 människorhar omkommit, hundratals hem förlorade och estimerat runt 500 miljoner ( !!! ) vilda och tama djur är förlorade :cry:
Och det pågår fortfarande natt och dag..

Jag såg den nyss och grät. Det är så enormt att det är svårt att greppa. Förstå skräcken som alla djur känt. Vidrigt. 💔
 
Klev upp 6.30, släppte ut 5 hästar, mockade och gjorde klart mitt, sen gick jag runt och småpysslade lite, på väg ut med vatten i hagen så får jag sällskap av en liten uggla! :love:
17DAC21C-649C-4EEA-B1E9-86B8E39F8F4E.jpeg

Nu är jag hemma igen och ska hinka lite kaffe innan jag ska hjälpa en kompis att flytta lite möbler.
 
Klev upp 6.30, släppte ut 5 hästar, mockade och gjorde klart mitt, sen gick jag runt och småpysslade lite, på väg ut med vatten i hagen så får jag sällskap av en liten uggla! :love:
Visa bifogad fil 43475
Nu är jag hemma igen och ska hinka lite kaffe innan jag ska hjälpa en kompis att flytta lite möbler.
Oj, så fin :)! Har aldrig sett en uggla i det fria på det viset. Ett par gånger - sent på kvällen - har jag skymtat ugglor. Men då har det varit så mörkt att jag knappt har lyckats se vad det var.....
 
Måste ta tag i mitt skrivande igen idag...... :)

Just nu sitter jag och förvillar mig själv i datum och årtal, vilket är lätt hänt när rotemansarkiv och mantalslängd säger två olika saker, samtidigt som personen saknas i flyttningslängden. Stockholms-släktforskning i ett nötskal, med andra ord......... :arghh:
 
Men så söt! Ser du ofta ugglor?

Första i dagsljus jag sett! :love: Men jag hör dom några gånger varje år.

Kom en stor uggla en gång när jag körde bil som flög strax framför/ovanför, sen har jag sett en i skymningen i en gran när jag varit ute med hunden, men aldrig på såhär nära håll. Jag var bara 1-2 meter ifrån så jag antar att det var första och sista gången jag fick uppleva det.
 
Första i dagsljus jag sett! :love: Men jag hör dom några gånger varje år.

Kom en stor uggla en gång när jag körde bil som flög strax framför/ovanför, sen har jag sett en i skymningen i en gran när jag varit ute med hunden, men aldrig på såhär nära håll. Jag var bara 1-2 meter ifrån så jag antar att det var första och sista gången jag fick uppleva det.

Häftig upplevelse!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 671
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 588
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp