Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser ni ofta böcker?
Snart har julen passerat och jag har inte läst en endaste bok hittills. Fattar inte vart tiden bara försvann.
Tolv månader har vi framför oss.
Tio böcker under året vill jag läsa (12 st känns lite väl ambitiöst, 10 är mer realistiskt).
Fixar jag detta tro?
Jag borde egentligen läsa mer, men orken räcker verkligen inte till! Kan inte hålla koncentrationen för ljudböcker heller, så jag lyssnar på mycket poddar, perfekt att bara kunna blunda och lyssna.
 
Jag borde egentligen läsa mer, men orken räcker verkligen inte till! Kan inte hålla koncentrationen för ljudböcker heller, så jag lyssnar på mycket poddar, perfekt att bara kunna blunda och lyssna.
Ja poddar är smidigt! Lyssnar en del vid tex mockning och annat. Ibland musik och ibland någon podd.
Märkligt att det ska ta emot så mycket att läsa böcker :(
Jag tänker att om man har lyckats ta sig över några sidor och kommit in en bit att det är lättare sen att fortsätta?
 
Läser ni ofta böcker?
Snart har julen passerat och jag har inte läst en endaste bok hittills. Fattar inte vart tiden bara försvann.
Tolv månader har vi framför oss.
Tio böcker under året vill jag läsa (12 st känns lite väl ambitiöst, 10 är mer realistiskt).
Fixar jag detta tro?


Heja heja, det fixar du!

Jag läser mycket och har alltid gjort. På sistone har jag dock haft otur med att hitta bra böcker, men hoppas på nya, friska vindar nu 2020!
 
Läser ni ofta böcker?
Snart har julen passerat och jag har inte läst en endaste bok hittills. Fattar inte vart tiden bara försvann.
Tolv månader har vi framför oss.
Tio böcker under året vill jag läsa (12 st känns lite väl ambitiöst, 10 är mer realistiskt).
Fixar jag detta tro?
BORDE läsa mer, för jag gillar ju det egentligen! Men så mycket annat - jobb, släktforskning, djuren, osv - kommer "i vägen".....
 
Läser ni ofta böcker?

Jag brukade älska att läsa. Jag läste fort och mycket och ofta. Men pga utmattning är det sällan som jag förmår att göra det numera. Jag har svårt att ta till mig informationen, är slut i huvudet och har svårt att hålla fokus. Så nej, tyvärr inte längre. Nu har jag en hög böcker (fina ridhandböcker, en om hästmassage, en om hovar...bl.a) och en bunt hästtidningar som jag köpt de senaste två åren (?) utan att öppna ännu. Men nån dag ska jag läsa dem!
 
Äntligen färdig med veckans laboration. Tror jag råkade göra en sak "för tidigt" i redovisningen, men skrev några rader om det bara. Det skulle ju ändå göras.
Nu är det verkligen dags att sova, svider i ögonen.
 
Jag blir VANSINNIG på min granne. Störningsjouren har varit här två gånger nu, men hon vägrar öppna dörren. Samma sak är det de gånger polisen varit här, hon vägrar öppna och står precis i hallen när låssmed brytit upp dörren som ett j*vla fån. Polis kommer ca 1 till 2 gånger per år, vi ringer jouren 1 till 2 gånger i månaden. Förstår inte hur hon får bo kvar!!
Fine, hon har psykiatriska problem, men varje gång hon mår bättre slutar hon med medicinen och detta händer (musik på HÖG volym i timmar, saker som välter i lägenheten, hon kastar saker från fönstren osv..), men bara för att hon har problem så ska hon väl inte få störa såhär?!
 
Sitter på jobbet och förfäras över hur dåligt den svenska
Jag blir VANSINNIG på min granne. Störningsjouren har varit här två gånger nu, men hon vägrar öppna dörren. Samma sak är det de gånger polisen varit här, hon vägrar öppna och står precis i hallen när låssmed brytit upp dörren som ett j*vla fån. Polis kommer ca 1 till 2 gånger per år, vi ringer jouren 1 till 2 gånger i månaden. Förstår inte hur hon får bo kvar!!
Fine, hon har psykiatriska problem, men varje gång hon mår bättre slutar hon med medicinen och detta händer (musik på HÖG volym i timmar, saker som välter i lägenheten, hon kastar saker från fönstren osv..), men bara för att hon har problem så ska hon väl inte få störa såhär?!
Det är bra att ni ringer polisen, men ibland är det bättre att göra en anmälan till sociala myndigheter. Kanske behöver hon hjälp och stöd, eller till och med ett LPT (tvångsvård). Polis kan ju absolut hjälpa till med det, men om det inte funkat än så länge, byt taktik.
 
Bromsarna är dåliga. Framförallt bak, men verkstan som gjorde servicen tyckte att det var lika bra att byta allt. Det vi begär av bilfirman är att bak ska bytas.
Om de fått upprepade chanser att fixa bilen så måste ni ju få det gjort på en annan verkstad och i er ARN-anmälan tar ni även upp det. Be verkstan dokumentera skicket på bromsarna, min verkstad fotade allt och mailade mig bilderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 671
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 588
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp