Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här växer det nytt grönt gräs på MÅNGA ställen...... :crazy:

Har har de planterat vete (havre?) efter sista skorden. Det ar redan 2-3 dm hog nu. Antingen blir det den mycket tidig forsta skord i ar eller sa fryser val elandet om vi far en riktigt koldknapp.

Vilken kattras är smartast?

Definitivt Siameser. Jag avlade nagra kullar i min ungdom och det var helt otroligt vad en kull kunde hitta pa. :cautious:

Nu ar jag vaken till en solig och dag med 10*C. Ledig i dag och i morgon innan skolbuss korandet startar igen. I dag har jag en hel del att gora. Forst ska jag forsoka installera en "Japansk toa-sits" vilket gor att det blir en inbyggd bide i toaletten. :D sedan har jag lite smapyssel innan vi ska bort ikvall.
 
:arghh: Maken har den bra bilen, jag har en skrotbil och en vardagsbil/arbetsbil hemma. Arbetsbilen brukar vara trevlig, igår gick den fint, idag var den död. :( Skrotbilen hatar mig så den försökte jag inte ens med.
Nåja vi får väl hålla oss hemma i morgon. 😔
 
Sitter och skriver min andra uppgift. En uppgift i en kurs om utvecklingsarbete. Jag har valt att skriva om lärares arbetsmiljö och varför lärare är överrepresenterade bland sjukskrivna. Uppgiften är inte direkt svår att skriva - jag har en del att säga i ämnet om vi säger så! :angel:
Men när man börjar bena i det och rada upp vilka problemen är, och vilka konsekvenserna blir för eleverna och för svensk skola så är det rent skrämmande att tänka på.
 
Skrotbilen har hatat mig länge 🙈 Den har vägrat att låta mig vrida om nyckeln och när maken kommer går det bra. Så den går jag inte i närheten. Vardagsbilen gillar mig däremot, men tydligen inte batteriet.

WAY back when hade vi en gammal R4 (med paraply krycka till vaxelspak :cautious:) dar jag drog ur nyckeln och hela laset foll ihop. Maken lyckades pilla in nyckeln igen och installerade sedan 3 "switchar" som man startade med. Han ar dock inte alltid sa raktankande sa de tva som kopplade ihop elen (sa att saga) stod at olika hall nar man holl ner den som talade om for startmotorn att starta. 😂
Bilen i fraga gick i flera ar till och var den enda bil vi aldrig kande att man behovde lasa. Ingen manniska i varlden som inte fatt noggranna instruktioner kunde starta den.🤣
 
Herregud.
Läser DN om en "jaktolycka".
"– Det är ett jaktlag med tre män från Danmark och olyckan skedde när de avslutade jakten. En person satt i förarsätet på en bil, och när de andra två lade in sina vapen i bagageluckan gick skott av och träffade mannen i ryggen, säger Patric Fors, presstalesperson hos polisen i region syd. "

Mannen i förarsätet blev svårt skadad.
Var har man gjort av hjärnan om man hanterar ett laddat vapen i bakluckan på en bil?
Situationen blev inte bättre av att skytten tydligen är i 80-årsåldern.
 
Min morfar var dansk. Något han Inte gav upp efter flytt till Sverige var osten. Han hade den med ÖÖÖÖVERALLT. Inklusive jobbet. Hans kollegor jävlades med honom så de tog osten (tror han hade den i plastlådor så den skulle lukta mindre), satte koppel på den och hängde ut genom fönstret/satte fast i bordet etc tills han kom in på raster och ropade typ "AKTA!!! DEN RYMMER!!" när han klev in i fikarummet :p
Jag har bott i Danmark i 13 år och Gamle Ole (den klassiska stink-osten) är något jag aldrig vänjer mig vid. Om någon erbjuder mig en skiva brukar jag ursäkta mig med att jag inte är tillräckligt integrerad :p :up: .
 
😲
Skrotbilen har hatat mig länge 🙈 Den har vägrat att låta mig vrida om nyckeln och när maken kommer går det bra. Så den går jag inte i närheten. Vardagsbilen gillar mig däremot, men tydligen inte batteriet.
Du Kan inte vrida om nyckeln?
Har du testat att vrida ratten före så hjulen står rakt? Och vrida om låååångsamt och inte som på en vanlig bil
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp