Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min är garanterat en glad jävel... lite för glad ibland :cautious:

66103893_440304073221770_5796653165356073082_n.jpg
Tror att det är en han! :meh:
 
Handlat mera ljus på rean på ikea så nu har jag till nästa säsong med
Var in på Plantagen oxå, köpte amaryllis för 5-10 kr st
 
Riktigt praktförkyld. Svidande hals, näsan rinner och är igenproppad på samma gång och feber så man fryser och svettas om vart annat. Tredje förkylningen den här vintern, sluta! Antagligen ganska bra att det bara är katten som ser mig hasa runt i en gammal kofta och gnälla. Men tycker ingen annan synd om en så får man göra det själv. :angel:

Katten btw gör det definitivt inte, det här med empatiska djur som känner av sinnesstämning och när en tvåbening behöver tröstas har gått henne förbi :mad:
 
Testade min förkylning (att ha i linser då) och ländryggen med årets första ridtur (och ridning) en kort sådan; runt halvtimmen i skritt och lite galopp och det gick bra så planen är att friskskriva mig till måndag :). Saknar ju snön och minusgraderna men det var ändå riktigt härligt; pigg och härlig häst, solen sken och vi stannade till och lyssnade lite på vågorna som slog :).

Fick skylla mig själv; hade hästen lös i stallgången medan jag tog av mig hjälm och säkerhetsvästen i sadelkammaren...När jag kom ut igen hade pålla klippt både äpplet och apelsinen....Smask sa hon!
 
Riktigt praktförkyld. Svidande hals, näsan rinner och är igenproppad på samma gång och feber så man fryser och svettas om vart annat. Tredje förkylningen den här vintern, sluta! Antagligen ganska bra att det bara är katten som ser mig hasa runt i en gammal kofta och gnälla. Men tycker ingen annan synd om en så får man göra det själv. :angel:

Katten btw gör det definitivt inte, det här med empatiska djur som känner av sinnesstämning och när en tvåbening behöver tröstas har gått henne förbi :mad:
Hon har varken förlåtit fotot eller glömt värmeslingorna i golvet och bästisen. Kan göra vilken katt som helst långsint.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp