Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är en snabbsväng hos särbon (utan kisse, grannen är kattvakt). Trevligt att träffa särbon men längtar efter kisse...

Vägen var full av idioter... speciellt puckot i en sprillans ny XC60 som tyckte det var en bra idé att ligga i 63 på 90-väg... Längs E4:an! :arghh: :banghead:

Det är inte halt även om temperaturen sjunkit eftersom vägen är saltad till döds och det skvätter om däcken :grin:

Edit: Hatar 1+2 väg också :cautious:
 
Har också goda erfarenheter av att göra surdeg från grunden, nu har jag inte bakat superregelbundet men när jag gjort så har det bara blivit bra!

Ett tips om det är lite kallt i huset (här är det sällan några 25 grader vintertid) är att använda en sån där liten elektrisk värmematta som man kan ha till frösådder. Sätter man en burk med fördegen där några timmar så brukar den vara pigg och glad - eller, så glad en surdeg nu kan vara - när det är dags att baka.

Min är garanterat en glad jävel... lite för glad ibland :cautious:

66103893_440304073221770_5796653165356073082_n.jpg
 
Herregud.
Läser DN om en "jaktolycka".
"– Det är ett jaktlag med tre män från Danmark och olyckan skedde när de avslutade jakten. En person satt i förarsätet på en bil, och när de andra två lade in sina vapen i bagageluckan gick skott av och träffade mannen i ryggen, säger Patric Fors, presstalesperson hos polisen i region syd. "

Mannen i förarsätet blev svårt skadad.
Var har man gjort av hjärnan om man hanterar ett laddat vapen i bakluckan på en bil?
 
Herregud.
Läser DN om en "jaktolycka".
"– Det är ett jaktlag med tre män från Danmark och olyckan skedde när de avslutade jakten. En person satt i förarsätet på en bil, och när de andra två lade in sina vapen i bagageluckan gick skott av och träffade mannen i ryggen, säger Patric Fors, presstalesperson hos polisen i region syd. "

Mannen i förarsätet blev svårt skadad.
Var har man gjort av hjärnan om man hanterar ett laddat vapen i bakluckan på en bil?
Grov vårdslöshet kan väl aldrig klassas som olycka, hur gärna ägaren till geväret än vill det?
 
Vi har städat hela huset riktigt ordentligt. Plockat undan och dammat och städat bort julen. Heja oss!

Däremot hittade vi inte våtmoppen. Den är puts väck, finns ingenstans. Begriper inte hur man tappar bort en mopp i en lägenhet på 77 kvadrat.
Tror vi har ett spöke som lägger gafflar i besticklådan, dammar (för det var nästan inget damm alls trots att vi typ aldrig dammar) och snor moppar..
Jag vill också ha ett spöke som dammar O_o
 
Herregud.
Läser DN om en "jaktolycka".
"– Det är ett jaktlag med tre män från Danmark och olyckan skedde när de avslutade jakten. En person satt i förarsätet på en bil, och när de andra två lade in sina vapen i bagageluckan gick skott av och träffade mannen i ryggen, säger Patric Fors, presstalesperson hos polisen i region syd. "

Mannen i förarsätet blev svårt skadad.
Var har man gjort av hjärnan om man hanterar ett laddat vapen i bakluckan på en bil?
Jag kan inte låta bli att undra lite över jaktutbildningen i Danmark, det är inte första gången jag hör om danskar i olika "olyckor" eller misstag. :cautious:
 
Herregud.
Läser DN om en "jaktolycka".
"– Det är ett jaktlag med tre män från Danmark och olyckan skedde när de avslutade jakten. En person satt i förarsätet på en bil, och när de andra två lade in sina vapen i bagageluckan gick skott av och träffade mannen i ryggen, säger Patric Fors, presstalesperson hos polisen i region syd. "

Mannen i förarsätet blev svårt skadad.
Var har man gjort av hjärnan om man hanterar ett laddat vapen i bakluckan på en bil?

Inte första gången utländska jägare som jagar i Sverige skiter i reglerna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/jagare-atalas-for-mordforsok-mot-joggare

Alla jägare jag känner är extremt noga med att plundra vapnet. Speciellt hemma, vi hade en man som vådasköt sin far till döds för några år sedan :cry:
 
Jag kan inte låta bli att undra lite över jaktutbildningen i Danmark, det är inte första gången jag hör om danskar i olika "olyckor" eller misstag. :cautious:

Eller norskar, som i artikeln jag länkade till. Fågeljakten i Norrland är helt sinnesrubbad, det är många norska jägare som plundrar områden helt och skiter fullständigt i kvoten man får skjuta. Jag säger inför licensierade jaktguider som du måste anlita om du ska jaga i Sverige. Bryter du mot reglerna ska du aldrig få sätta din fot i Sverige med jaktvapen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp