Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser ni ofta böcker?
Snart har julen passerat och jag har inte läst en endaste bok hittills. Fattar inte vart tiden bara försvann.
Tolv månader har vi framför oss.
Tio böcker under året vill jag läsa (12 st känns lite väl ambitiöst, 10 är mer realistiskt).
Fixar jag detta tro?

Läste mycket när jag var yngre; får skylla på att man hade mindre måsten och mer tid då samt denna jävla mobil och dataskärm som stjäl tid. Men nu är det slut med det. Ska dra ner på det väldigt mycket samt ge fan i mobilskärm (ja även data om det inte handlar om streama film, inte kolla sociala medier) från kl. 20 då jag veeeet hur störd min sömn blir! Sååå nu om kvällarna när tid finnes ska jag hädanefter läsa istället! Har två biografier att börja med iaf; peder fredricson och Marie Fredriksson :).
 
Var fortfarande soligt när jag red men mulnade på så funderade på om det skulle börja snöa och jodå! Så nu kom två kissar in från snöfallet i full galopp :P.
 
Jag har bott i Danmark i 13 år och Gamle Ole (den klassiska stink-osten) är något jag aldrig vänjer mig vid. Om någon erbjuder mig en skiva brukar jag ursäkta mig med att jag inte är tillräckligt integrerad :p :up: .
Haha. Nä gamle ole är lite väl extrem för mig med. Åt den gärna som barn dock. Nu säger släktingar att jag äter "barnost". Tar de mildaste milda ;)
 
Jag har inte orkat göra något alls i dag. Slötittat youtube och spelat lite. Inte klätt på mig och inte borstat tänderna. Jag hade massa smågrejer planerade i dag :meh:
Har dock lyckats äta :up:
Nu känner jag mig uttråkad, men vill/orkar inte göra något. Vill att tiden ska gå fortare så jag kan gå och lägga mig. Morgondagen är kanske bättre.
Det finns EN grej jag verkligen måste orka göra dock, äta mitt p-piller. Men jag har inte orkat gå till badrummet och äta det.
Känns som att klockan är typ tolv på natten? orkeslös som bara den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 577
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp