Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat rätt mycket på det. Varför är det så mycket farligare att vara ensam på tex julafton och nyårsafton än Lördag den 31 Maj eller Måndag 10 Juni?

Tråkigt att vara ensam kanske det är, men om det är det en person VILL, varför kan hen inte få vara ensam då? Om Pelle tvingas umgås med släkten på nyårsafton för att det är tråkigt att sitta ensam, ska/kan Pelle då tvinga alla att sluta spela fotboll för att Pelle tycker att fotboll är tråkigt? Precis som att någon vill vara ensam så vill någon annan spela fotboll liksom. Sen kan en ju alltid bjuda in, men tvinga? Nej tack.
Jag var ensam helt frivilligt :)! Första året ingen tillfrågat mig att fira men antar att poletten trillat ner och de fattar att jag ändå skulle säga nej. Eller om jag redan sagt att jag ska vara hemma oavsett.
Aja, tycker hur som helst att det är rätt skönt och så finns face time så är ändå med bitvis fast hemma.
Finns så många andra dagar på året jag heller firar.
 
Skäms fortfarande över gårdagens miss. Jag var i stallet sent på kvällen, åkte sedan till ICA och handlade. Hade dock glömt att jag hade pannlampan på mig, påslagen. (Dock med uruselt batteri så det var mer mysljus, jag märkte det inte ens när jag satte mig i bilen)

Känns jättefint att jag har gått runt där som en idiot med påslagen pannlampa! :up:
 
Skäms fortfarande över gårdagens miss. Jag var i stallet sent på kvällen, åkte sedan till ICA och handlade. Hade dock glömt att jag hade pannlampan på mig, påslagen. (Dock med uruselt batteri så det var mer mysljus, jag märkte det inte ens när jag satte mig i bilen)

Känns jättefint att jag har gått runt där som en idiot med påslagen pannlampa! :up:
Vilket ljushuvud :love:
 
Skäms fortfarande över gårdagens miss. Jag var i stallet sent på kvällen, åkte sedan till ICA och handlade. Hade dock glömt att jag hade pannlampan på mig, påslagen. (Dock med uruselt batteri så det var mer mysljus, jag märkte det inte ens när jag satte mig i bilen)

Känns jättefint att jag har gått runt där som en idiot med påslagen pannlampa! :up:

Hur kul:rofl:
 
Överlevde hårfärgningen
20200102_141320.webp
 
Fast det fryser ju i vattentunnorna, vi har termobar utan värme och där fryser vattnet så fort det är minusgrader.
Jag hugger bort isen när det fryser och fyller på med ljummet vatten en gång/dygn. Mina baljor är en på 80 och två på 90 liter till två halvblod och en shettis. Så länge det är fruset i backen och jag kan köra bil går det bra, värre när det blir lerigt då jag har en backe upp från hagen som jag ibland inte tar mig upp för om jag skulle köra ner, då får jag rulla ut slang istället om kranen inte är frusen.
 
Skäms fortfarande över gårdagens miss. Jag var i stallet sent på kvällen, åkte sedan till ICA och handlade. Hade dock glömt att jag hade pannlampan på mig, påslagen. (Dock med uruselt batteri så det var mer mysljus, jag märkte det inte ens när jag satte mig i bilen)

Känns jättefint att jag har gått runt där som en idiot med påslagen pannlampa! :up:

Jag döör! :rofl:

Påminner om när jag var in på ICA i byhåla där jag jobbar... det var flera som tittade så konstigt på mig. När jag kommer till kontoret visar det sig att jag gjort som vanligt när jag tänker, jag håller några fingrar mot kinden. Problemet var bara att jag jobbar med alunskiffer som är ett svart mög och det var de gamla handskarna, dvs REJÄLT skitiga. Jag var svart i halva ansiktet :cautious:
 
Jag döör! :rofl:

Påminner om när jag var in på ICA i byhåla där jag jobbar... det var flera som tittade så konstigt på mig. När jag kommer till kontoret visar det sig att jag gjort som vanligt när jag tänker, jag håller några fingrar mot kinden. Problemet var bara att jag jobbar med alunskiffer som är ett svart mög och det var de gamla handskarna, dvs REJÄLT skitiga. Jag var svart i halva ansiktet :cautious:
Alltid lika fancy! :D :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp