Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns orimligt att jag ska iväg och jobba heldag nu. Har dessutom tappat rösten pga förkylningen från helvetet. Nåja vilsamt för kollegorna...
 
Idag är jag levande igen. Gårdagen gick i slow motion efter alldeles för mycket gott vin och god mat i gott sällskap.

Känns förtröstansfullt att vi går mot ljusare tider. Året slutade i grått mildväder och stark blåst. Hoppas innerligt att det blir lugnare och ljusare ute. Ekonomin går också mot ljusare tider när lånet sänkt räntan betydligt och amorteringen minskat till en bråkdel.
 
Vi har vänt på dygnet lite onödigt mycket i den här familjen. Maken har i alla fall jobbat de dagar som inte är helgdagar men jag och barnen har sovit alldeles för länge flera mornar :p Det har resulterat i att äldsta dottern somnar väldigt sent på kvällarna för hon är inte trött. Så i morse gick jag upp kl 8 och väckte barnen. En start mot att vända rätt det något i alla fall 😅

Dom kollar tv och jag ska jobba en lite sväng. Måste egentligen inte men tänkte göra några saker så slipper jag det till veckan när jag börjar jobba riktigt igen men har barnen hemma. Skönt att kunna planera sin tid!
 
Fortsätter njuta av ledigheten. En kollega hörde nyss av sig och allt jag kunde tänka var "Leeeeedig!" och så la jag upp fötterna på bordet, lutade mig tillbaka i soffan och klappade ena hunden :angel: Har precis ätit frukost. Ska nog ta en kopp te och naturgodis till efterrätt.
 
Nu har jag vinkat av maken och dottern som har åkt tillsammans med lite andra föreningsmänniskor på tre dagars tävling i Sävsjö. Lite konstigt att inte vara med i år, men det blev enklast så här med hund och son som tycker att det är ganska trist att hänga på tävlingar hela dagarna.
 
Snart kommer syrran på fika, och då ska jag bjuda på mitt första bakverk 2020, det blev en enkel men fantastisk kladdkaka med kolagrädde :love:

DDE9638D-2143-4B42-B1C9-E58DA1B74C8A.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp