Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har aldrig hört namnet förrän ägaren till landställe där började prata om det. Verkar vara okänt för de flesta vi känner iaf. Jag har fått för mig att du bor i Dalarna?

Okej, ja det gör jag!

Lyssnar på podd och ska bädda rent i sängen - älskar att få lägga mig i en nybäddad säng!

Åh, sen kan du få komma hit o renbädda min om du vill :p :D
 
Håller på och sopsorterar efter helgernas besök.
Någon som vet var jag ska slänga smink dvs plastförpackningar som har haft smink i sig? I vissa tex lipgloss finns ju lite rester kvar jag inte får ur. Nagellack vet jag att jag ska lämna som farligt avfall på återvinningen. Men resten av sminkprodukter?
 
Håller på och sopsorterar efter helgernas besök.
Någon som vet var jag ska slänga smink dvs plastförpackningar som har haft smink i sig? I vissa tex lipgloss finns ju lite rester kvar jag inte får ur. Nagellack vet jag att jag ska lämna som farligt avfall på återvinningen. Men resten av sminkprodukter?
Hudvårdsprodukter räknas iallafall här som farligt avfall.
 
Någon som vet var jag ska slänga smink dvs plastförpackningar som har haft smink i sig? I vissa tex lipgloss finns ju lite rester kvar jag inte får ur. Nagellack vet jag att jag ska lämna som farligt avfall på återvinningen. Men resten av sminkprodukter?

Sminkprodukter etc som inte är slut - farligt avfall.
Toma förpackningar - källsortering (tex plastförpackningar).

Har jag fått lära mig på senare iaf.
Hos Kicks ska det tydligen vara möjligt att lämna in smink etc (som ska slängas), men som jag förstått är det ganska få butiker som tar emot och den som jag har nära till är inte en av dem, så jag har inte grävt mer i det än så.
 
Det är för sorgligt att folk inte kan få vara själva om de nu vill det. Även om det nu är nyår så ska väl en önskan om att få vara ensam respekteras?
Jag fick också höra det ofta av min mormor främst angående jul "Du kan ju inte vara själv på julafton" Varför inte jag är ju själv övriga 364 dagar för att jag vill det dessutom har jag jobbat de flesta jul och nyårshelger och då orkar jag definitivt inte med att vara social
Jag sov mig igenom tolvslaget för övrigt
Jag har funderat rätt mycket på det. Varför är det så mycket farligare att vara ensam på tex julafton och nyårsafton än Lördag den 31 Maj eller Måndag 10 Juni?

Tråkigt att vara ensam kanske det är, men om det är det en person VILL, varför kan hen inte få vara ensam då? Om Pelle tvingas umgås med släkten på nyårsafton för att det är tråkigt att sitta ensam, ska/kan Pelle då tvinga alla att sluta spela fotboll för att Pelle tycker att fotboll är tråkigt? Precis som att någon vill vara ensam så vill någon annan spela fotboll liksom. Sen kan en ju alltid bjuda in, men tvinga? Nej tack.
 
Har fått dille på att försöka hitta ett recept som är snarlikt kebabgrytan vi fick i skolan.. De jag hittar verkar vara tomatbaserade, vilket jag inte vill minnas att den var, eller som en variant av typ korvstråganoff...
 
Ligger i sängen, känns som om jag börjar vända på dygnet lite väl mycket nu... Har åtminstone provat lite kläder och fått klart för mig vad som behöver köpas inför en begravning nästa vecka. Imorgon blir det liten shoppingrunda.
 
Grattis i efterskott @Masqueradee 🎉

Förresten, hur uttalar du ditt användarnamn? Har suttit i säkert tio minuter nu men kommer inte på något rimligt sätt att uttala det på... ursäkta dum fråga :p
 
Jag har funderat rätt mycket på det. Varför är det så mycket farligare att vara ensam på tex julafton och nyårsafton än Lördag den 31 Maj eller Måndag 10 Juni?

Tråkigt att vara ensam kanske det är, men om det är det en person VILL, varför kan hen inte få vara ensam då? Om Pelle tvingas umgås med släkten på nyårsafton för att det är tråkigt att sitta ensam, ska/kan Pelle då tvinga alla att sluta spela fotboll för att Pelle tycker att fotboll är tråkigt? Precis som att någon vill vara ensam så vill någon annan spela fotboll liksom. Sen kan en ju alltid bjuda in, men tvinga? Nej tack.

Jag är med råge vuxen och äger mitt hem... men många omkring mig har problem med att jag är själv (obs, inte ensam) på julafton. Det är helt självvalt, jag är mer än välkommen hos särbon med familj men jag trivs med att ha det så här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp