Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag har aldrig hört namnet förrän ägaren till landställe där började prata om det. Verkar vara okänt för de flesta vi känner iaf. Jag har fått för mig att du bor i Dalarna?
Lyssnar på podd och ska bädda rent i sängen - älskar att få lägga mig i en nybäddad säng!
Brännbart.Håller på och sopsorterar efter helgernas besök.
Någon som vet var jag ska slänga smink dvs plastförpackningar som har haft smink i sig? I vissa tex lipgloss finns ju lite rester kvar jag inte får ur. Nagellack vet jag att jag ska lämna som farligt avfall på återvinningen. Men resten av sminkprodukter?
Ok. Jag tänkte att de som har förpackningar av plast ska vara i plast? Men kanske inte ?Brännbart.
Hudvårdsprodukter räknas iallafall här som farligt avfall.Håller på och sopsorterar efter helgernas besök.
Någon som vet var jag ska slänga smink dvs plastförpackningar som har haft smink i sig? I vissa tex lipgloss finns ju lite rester kvar jag inte får ur. Nagellack vet jag att jag ska lämna som farligt avfall på återvinningen. Men resten av sminkprodukter?
Jag har funderat rätt mycket på det. Varför är det så mycket farligare att vara ensam på tex julafton och nyårsafton än Lördag den 31 Maj eller Måndag 10 Juni?Det är för sorgligt att folk inte kan få vara själva om de nu vill det. Även om det nu är nyår så ska väl en önskan om att få vara ensam respekteras?
Jag fick också höra det ofta av min mormor främst angående jul "Du kan ju inte vara själv på julafton" Varför inte jag är ju själv övriga 364 dagar för att jag vill det dessutom har jag jobbat de flesta jul och nyårshelger och då orkar jag definitivt inte med att vara social
Jag sov mig igenom tolvslaget för övrigt
Jag har funderat rätt mycket på det. Varför är det så mycket farligare att vara ensam på tex julafton och nyårsafton än Lördag den 31 Maj eller Måndag 10 Juni?
Tråkigt att vara ensam kanske det är, men om det är det en person VILL, varför kan hen inte få vara ensam då? Om Pelle tvingas umgås med släkten på nyårsafton för att det är tråkigt att sitta ensam, ska/kan Pelle då tvinga alla att sluta spela fotboll för att Pelle tycker att fotboll är tråkigt? Precis som att någon vill vara ensam så vill någon annan spela fotboll liksom. Sen kan en ju alltid bjuda in, men tvinga? Nej tack.