Hos oss ocksåDet är lite för lugnt idag också
Jobbat idag, första svängen sen 20/12. Ska jobba imorgon också, men sen är jag ledig i 5 dagar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos oss ocksåDet är lite för lugnt idag också
Trots allt min bakning så är surdegsbröd inte något jag har testat, men faktiskt är sugen på att prova på . Det känns dock som om det är något man måste sätta sig in i och lära sig, och det har hittills inte blivit av.... Men jag kanske har helt fel ???Bakar surdegsbröd
Trots allt min bakning så är surdegsbröd inte något jag har testat, men faktiskt är sugen på att prova på . Det känns dock som om det är något man måste sätta sig in i och lära sig, och det har hittills inte blivit av.... Men jag kanske har helt fel ???
Spännande ! Jag måste testa detta!Jag började med det recept som jag kunde läsa igenom utan att somna (en nördblogg hade SJU! långa inlägg om hur man gör... nä). Det här använde jag: https://www.recepten.se/recept/raagsurdeg.html
När jag matar den numera ger jag den 60g rågmjöl (ekologiskt och stenmalet) och 100g vatten, eller hälften av det om jag inte ska baka. Jag doppar kniven jag rör om med i svensk honung först, jag inbillar mig att den mår bra av det. Jag skakade burken med lite äppelcidervinäger innan också, för att vara helt säker på att det inte är diskmedel kvar. I övrigt kör jag på känsla, "pratar" man regelbundet med sin deg märker man vad som fungerar. Ibland tar jag lite mer rågmjöl, ibland mindre.
PM:a om du vill ha en startdeg, min är i väldigt bra form nu (jag satte den för lite mer än ett år sedan när jag var i Jämtland på jobb).
Edit: Jag hade knappt gjort matbrödsdegar innan så klarar jag det gör vem som helst det!
Spännande ! Jag måste testa detta!
Det största problemet tror jag blir att hitta en varm nog plats som håller 22-28 grader. Kan inte riktigt komma på något sådant ställe i mitt hus sådär på rak arm..... Kanske får låta den bo hos föräldrarna i början. De har VÄLDIGT varma element!
Mina kollegor har städat bort julen. Jag blev grinig
Lyx! Det går ingen el vid ligghallen, aggregatet till staketet går på batteri.Jo det kan jag förstå är knepigare, när min häst stod på lösdrift hade de vattenkopp på väggen med värmeslinga som höll det frostfritt .
Ja så länge det inte fryser går det utmärkt vi gör ju så nu. Det är om det blir rejält kallt som det blir problem. Jag har inte råd med thermobar och det finns ingen el, och dena ponnyn är väldigt oral så hon skulle nog dissekera om man bygger något isolerat.Jag kör vatten till mina i 25-litersdunkar, fungerar utmärkt.
#1375Lyx! Det går ingen el vid ligghallen, aggregatet till staketet går på batteri.
Ja så länge det inte fryser går det utmärkt vi gör ju så nu. Det är om det blir rejält kallt som det blir problem. Jag har inte råd med thermobar och det finns ingen el, och dena ponnyn är väldigt oral så hon skulle nog dissekera om man bygger något isolerat.
Va?#1375
Du menar mitt inlägg här ovan! Visst är det ett så fint välformulerat och svaret på allt vad har att göra med diverse saker!#1375
Haha, nja. Jag råkade kasta om ett par siffror, skulle vara #1357.Du menar mitt inlägg här ovan! Visst är det ett så fint välformulerat och svaret på allt vad har att göra med diverse saker!
Kanske inte så mycket med isolerade baljor att göra däremot
Törs de göra så för dig?!