Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom är fina en stund iallafall 😅
D6C0BFB9-76CB-467A-A3DE-7587B0ED212A.webp
 
Va lite fundersam om mitt immunförsvar är nedsatt meeen nu är en till stallkompis förkyld 😅. Lite frisk luft var skönt; longerade pållan lite grann med :).

Än blåser det halvstorm så det känns som vi behöver småelda hela tiden. Middag; äter krämig kräftsoppa 😋.
 
Va lite fundersam om mitt immunförsvar är nedsatt meeen nu är en till stallkompis förkyld 😅. Lite frisk luft var skönt; longerade pållan lite grann med :).

Än blåser det halvstorm så det känns som vi behöver småelda hela tiden. Middag; äter krämig kräftsoppa 😋.

Blåser rejält här också! Hade tänkt gå en promenad men skiter faktiskt i det :p
 
Lyx! Det går ingen el vid ligghallen, aggregatet till staketet går på batteri.


Ja så länge det inte fryser går det utmärkt :up: vi gör ju så nu. Det är om det blir rejält kallt som det blir problem. Jag har inte råd med thermobar och det finns ingen el, och dena ponnyn är väldigt oral så hon skulle nog dissekera om man bygger något isolerat.
Jag har byggt såna här av halvpallar, sätter på lock de nätter det blir minusgrader. Klarar sig bra om man fyller på med lite varmvatten på kvällen och sätter på locket. Funkar faktiskt över förväntan. Fyllde med byggskum.

/B
vatten.webp
 
Mission Complete!
Lyckades med att fånga in den motsträviga slöj ancitrusen hanen! :banana:
Tog till ett lömskt trick - slangade ur hälften av vattnet i karet (54 liters kar). Så var det lättare att få tag på honom. Släppte i honom i karet där de 2 honorna går, så nu hoppas jag på slöj bebisar:love::love:
Såg i mitt stora kar, så fläktar en ancitrus hane i en grotta, så där lär det bli bebisar snart:love: med
Vet inte vilken hane det är. Har 3 stora hanar där - Lars, Gunnar och Bengt:D
 
Mission Complete!
Lyckades med att fånga in den motsträviga slöj ancitrusen hanen! :banana:
Tog till ett lömskt trick - slangade ur hälften av vattnet i karet (54 liters kar). Så var det lättare att få tag på honom. Släppte i honom i karet där de 2 honorna går, så nu hoppas jag på slöj bebisar:love::love:
Såg i mitt stora kar, så fläktar en ancitrus hane i en grotta, så där lär det bli bebisar snart:love: med
Vet inte vilken hane det är. Har 3 stora hanar där - Lars, Gunnar och Bengt:D

Skulle vilja se bild på dessa :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp