Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom är fina en stund iallafall 😅
D6C0BFB9-76CB-467A-A3DE-7587B0ED212A.webp

Va lite fundersam om mitt immunförsvar är nedsatt meeen nu är en till stallkompis förkyld 😅. Lite frisk luft var skönt; longerade pållan lite grann med :).

Än blåser det halvstorm så det känns som vi behöver småelda hela tiden. Middag; äter krämig kräftsoppa 😋.

Va lite fundersam om mitt immunförsvar är nedsatt meeen nu är en till stallkompis förkyld 😅. Lite frisk luft var skönt; longerade pållan lite grann med :).

Än blåser det halvstorm så det känns som vi behöver småelda hela tiden. Middag; äter krämig kräftsoppa 😋.

Blåser rejält här också! Hade tänkt gå en promenad men skiter faktiskt i det :p

Lyx! Det går ingen el vid ligghallen, aggregatet till staketet går på batteri.

Ja så länge det inte fryser går det utmärkt :up: vi gör ju så nu. Det är om det blir rejält kallt som det blir problem. Jag har inte råd med thermobar och det finns ingen el, och dena ponnyn är väldigt oral så hon skulle nog dissekera om man bygger något isolerat.
Jag har byggt såna här av halvpallar, sätter på lock de nätter det blir minusgrader. Klarar sig bra om man fyller på med lite varmvatten på kvällen och sätter på locket. Funkar faktiskt över förväntan. Fyllde med byggskum.

/B
vatten.webp

Mission Complete!
Lyckades med att fånga in den motsträviga slöj ancitrusen hanen! :banana:
Tog till ett lömskt trick - slangade ur hälften av vattnet i karet (54 liters kar). Så var det lättare att få tag på honom. Släppte i honom i karet där de 2 honorna går, så nu hoppas jag på slöj bebisar:love::love:
Såg i mitt stora kar, så fläktar en ancitrus hane i en grotta, så där lär det bli bebisar snart:love: med
Vet inte vilken hane det är. Har 3 stora hanar där - Lars, Gunnar och Bengt:D

Mission Complete!
Lyckades med att fånga in den motsträviga slöj ancitrusen hanen! :banana:
Tog till ett lömskt trick - slangade ur hälften av vattnet i karet (54 liters kar). Så var det lättare att få tag på honom. Släppte i honom i karet där de 2 honorna går, så nu hoppas jag på slöj bebisar:love::love:
Såg i mitt stora kar, så fläktar en ancitrus hane i en grotta, så där lär det bli bebisar snart:love: med
Vet inte vilken hane det är. Har 3 stora hanar där - Lars, Gunnar och Bengt:D

Skulle vilja se bild på dessa :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025