Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ups. Råkade buda hem en Giant Betta hane...
Denna snygging kommer hem i slutet av januari
Giant hane.webp

Tror att jag har fått flunsan. eller något annat som gör att man snorar och har huvudverk.
Krya på dig!

Här sitter jag och snorar och hostar. Förkyld sen mer än tre veckor tillbaka. Blev lite bättre ett tag, men sen kom nästa virus och så bröt det ut igen :meh: . Tycks ha varit vänlig nog att dela med mig till familjen i julklapp också :angel:.
Ingen feber (enligt termometern, bra mår jag då inte). Får se om sjukhuset vågar ge mig medicin imorgon som planerat eller ej.

Å fy tusan!!
Hur gör de rent bassängen efter något sådant?
Jag hade dött..
Det är enkelt men tar en stund.

Med håv plockar de upp det som går att ta. De tillsätter flockningsmedel som gör att mindre partiklar och hårstrån etc sjunker till botten. De chockklorerar vattnet.
Och sedan slänger de i en sorts robotdammsugare som åker längs botten och tar upp allt som flockningsmedlet fått att sjunka.
När vattnet gått igenom reningsanläggningen tillräckligt länge så är det klart att öppna igen.

Alla övriga ytor spolas omsorgsfullt.
(min nämnd har badhuset inom ansvarsområdet :D )

@Angua
Samma procedur även om "shit happens".
Bajskorvar i vattnet händer. Inte ofta men en del barn klarar inte hålla sig.

(vattenprover tas hela dagarna)

Ska nog ta tag i sovrummet, det är bara det kvar att skrubba (om man bortser från kontoret som ska tömmas men huset är ju inte bara mitt ansvar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka