Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ups. Råkade buda hem en Giant Betta hane...
Denna snygging kommer hem i slutet av januari
Giant hane.webp
 
Tror att jag har fått flunsan. eller något annat som gör att man snorar och har huvudverk.
Krya på dig!

Här sitter jag och snorar och hostar. Förkyld sen mer än tre veckor tillbaka. Blev lite bättre ett tag, men sen kom nästa virus och så bröt det ut igen :meh: . Tycks ha varit vänlig nog att dela med mig till familjen i julklapp också :angel:.
Ingen feber (enligt termometern, bra mår jag då inte). Får se om sjukhuset vågar ge mig medicin imorgon som planerat eller ej.
 
Å fy tusan!!
Hur gör de rent bassängen efter något sådant?
Jag hade dött..
Det är enkelt men tar en stund.

Med håv plockar de upp det som går att ta. De tillsätter flockningsmedel som gör att mindre partiklar och hårstrån etc sjunker till botten. De chockklorerar vattnet.
Och sedan slänger de i en sorts robotdammsugare som åker längs botten och tar upp allt som flockningsmedlet fått att sjunka.
När vattnet gått igenom reningsanläggningen tillräckligt länge så är det klart att öppna igen.

Alla övriga ytor spolas omsorgsfullt.
(min nämnd har badhuset inom ansvarsområdet :D )
 
@Angua
Samma procedur även om "shit happens".
Bajskorvar i vattnet händer. Inte ofta men en del barn klarar inte hålla sig.

(vattenprover tas hela dagarna)
 
Ska nog ta tag i sovrummet, det är bara det kvar att skrubba (om man bortser från kontoret som ska tömmas men huset är ju inte bara mitt ansvar).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp