Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnat hela natten! Kom världens skur när jag red dressyrpass på ena hästen igår kväll. Vi blev rejält blöta 😂 Men @Hoarfrost du måste ha dansat för tidigt för det kom en liten skur strax efter kl 16 så jag fick i panik slänga in ungarna i traktorn och köra ner balvagnen dit vi blivit lovade att få ställa under allt om det skulle behövas :cautious: Hann komma några droppar i men ingen fara hoppas jag. Så vi fick aldrig vagnen urlastad igår :p

Glad att jag hann ställa ut två tunnor att samla regnvatten i för nu har jag vattningsvatten ett par dagar i alla fall och det behöver inte vattnas mer än i växthuset på ett par dagar nu när det regnade så bra.
 
Kom precis ut på verandan och inser att det sitter en spindel, i storlek med min hand, i taket, 3 meter från mig.....

Vattenslangen är placerad så jag måste gå direkt under spindeln för att nå och sedan spola bort den..... dilemma de lux

Sambon är inte hemma... annars hade han fått fixa det...

Fixat!
Efter att börja spola vatten i taket för att få bort spindeln så dök ytterligare en spindel upp, ännu större. Men spolade iväg den med. Och sedan började jag skrubba taket (ska ju flytta snart så det behövdes göra ändå men hade planerat det för torsdag).

Så halva taket och halva verandaräcket är nu vitt igen. Har hittat ett fantastiskt medel som bara är att spraya på och vänta 30 sek. Ev skrubba lite med en diskborste...

Inte så miljövänligt dock men istället för 6h som förra gången för 1 år sedan så tog detta 1.5-2h
 
Kom till jobbet med dyngsura fötter. Måste verkligen ta tag i att köpa nya skor nu. Jag har inga sommarskor så jag kör på ett par uråldriga löparskor, men de är sönder i hälkappan och ger mig skav, är i tyg, och hål överallt. :cautious:

Går glad i hågen in och drömmer om de torra par strumpor jag vet att jag har i en låda på jobbet, och de torra jobbskorna.

Det regnar in i entrén. 🙄 Nämen så bra då. Upp på taket för att ta bort det värsta från stuprännan (det går en stupränna från ett platt tak in i entren och sedan ut igen, typ det dummaste bygget jag någonsin sett). Borde inte vara på taket då jag är solo här på jobbet men det rinner verkligen in. Får bort lite bråte. Regnar fortfarande in. Spärra av skiten så ingen halkar och slår ihjäl sig (det gjorde jag nästan). Felanmäla.

Men nu har jag i alla fall fått mig ett rejält träningspass, och torra strumpor och skor. Finns ingen bättre känsla än att bli torr om fötterna när de varit blöta i skor i ungefär 2 timmar :love:
 
Regnat hela natten! Kom världens skur när jag red dressyrpass på ena hästen igår kväll. Vi blev rejält blöta 😂 Men @Hoarfrost du måste ha dansat för tidigt för det kom en liten skur strax efter kl 16 så jag fick i panik slänga in ungarna i traktorn och köra ner balvagnen dit vi blivit lovade att få ställa under allt om det skulle behövas :cautious: Hann komma några droppar i men ingen fara hoppas jag. Så vi fick aldrig vagnen urlastad igår :p

Glad att jag hann ställa ut två tunnor att samla regnvatten i för nu har jag vattningsvatten ett par dagar i alla fall och det behöver inte vattnas mer än i växthuset på ett par dagar nu när det regnade så bra.
Haha, f'låt :o Hoppas inget förstördes iaf :)
 
Ferien närmar sig med stormsteg. Alla utvärderingar etc är klara, planeringen inför hösten i princip klar så långt det går att göra. Jag sitter och frukostar lite grann här innan det är dags att logga in och i princip bara dubbelkolla alla listor, samt beställa material och lite sånt inför hösten.

Tittar på ett TED-talk om sexualisering i reklam och hur den påverkar synen på kvinnor och män. Kanske inte så myspysigt på morgonen, men viktigt!

 
Hon kanske undviker dig så du inte blir färdig så snabbt! :rofl: :rofl:
Ja! Jag misstänker nästan det :rofl: :rofl:

Hon har fortfarande inte kommit och kl är nu 09.10! :cautious:
Iofs är det lite tråkigt väder och hon pendlar med både pendel, spårvagn och buss. Så det kan ju vara något stop på vägen. Men jag hittade i alla fall lappen där hon skrivit ner sina inloggningar så jag har i alla fall kunnat fortsätta med det jag gjorde igår! :)
 
Avdelningschefen har fortfarande inte synts till. Det känns inte som att hon bara är "lite" sen pga försening i kollektivtrafiken nu utan mer som att hon också är ledig. Fast i så fall mest troligast sjuk, hon har ju ingen anledning att säga att hon ska vara här kl 8 och sen inte dyka upp 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 967
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 900
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp