Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha herregud, sa till en person att det ringer någon stans men att jag inte vet vart. Plus att jag har telefonfobi (det är inte där mina särskilda behov ligger ;)). Personen bara "äsch, bry dig inte om det. Det är lugnt. De vidarekopplas till SOS" :D :confused:

Så om jag ringer förvaltningen som ansvarar för lokaler och ingen svarar, kopplas jag alltså till SOS? Det låter ju som en något drastisk återgärd 😅
 
Haha herregud, sa till en person att det ringer någon stans men att jag inte vet vart. Plus att jag har telefonfobi (det är inte där mina särskilda behov ligger ;)). Personen bara "äsch, bry dig inte om det. Det är lugnt. De vidarekopplas till SOS" :D :confused:

Så om jag ringer förvaltningen som ansvarar för lokaler och ingen svarar, kopplas jag alltså till SOS? Det låter ju som en något drastisk återgärd 😅
I en lägenhet jag bodde i, hade sos hand om felanmälningar som inkom utanför vanlig arbetstid.
 
Haha herregud, sa till en person att det ringer någon stans men att jag inte vet vart. Plus att jag har telefonfobi (det är inte där mina särskilda behov ligger ;)). Personen bara "äsch, bry dig inte om det. Det är lugnt. De vidarekopplas till SOS" :D :confused:

Så om jag ringer förvaltningen som ansvarar för lokaler och ingen svarar, kopplas jag alltså till SOS? Det låter ju som en något drastisk återgärd 😅
Exempelvis hisslarm kan vara vidarekopplade till SOS så de har inte bara hand om urakuta saker som kräver ambulans, polis eller brandkår utan kan även vara första kontakten på sånt som inte handlar om liv eller död.

Som tillägg till @grodan21 kommentar så gällde hissarna även på kontorstid (iaf där jag fastnade :D)
 
I en lägenhet jag bodde i, hade sos hand om felanmälningar som inkom utanför vanlig arbetstid.
Exempelvis hisslarm kan vara vidarekopplade till SOS så de har inte bara hand om urakuta saker som kräver ambulans, polis eller brandkår utan kan även vara första kontakten på sånt som inte handlar om liv eller död.

Som tillägg till @grodan21 kommentar så gällde hissarna även på kontorstid (iaf där jag fastnade :D)
Ja, så kan det säkert vara på vissa ställen. Men vi ansvarar för att se till att kommunen betalar hyran för de lokaler mm de hyr, och alltså inte äger. Vi har inget som helst ansvar över felanmälningar, hisslarm eller liknande.

Tror med andra ord inte att det är något som SOS behöver blanda sig in i. Tänker att kommunen inte direkt är ute efter stor-fight ;)

Jag trooor att personen menade att samtalen vidarekopplas till kommunens växel. Det låter som en lite mer rimlig återgärd :)
 
Tror att jag mötte på "vanliga" folk innan. Var ute med hundarna och skulle gå över en väg, fortsätta på vägen jag gick. I ett litet villaområde, nästan noll trafik. Så kom det en låda puttrandes (även kallad bil) och stannade. Jag tänkte att den stannar väl bara lite och kör vidare sen, men den stod kvar. Dålig parkeringsplats.
Tror att dem i bilen var runt 15-20 år, en typ vinkade. Jag sa hej och gick runt bilen, en av dem svarade och verkade lite förvånad över att jag kunde prata :cautious:

Slutsatsen om dem är att de antagligen är "vanliga" folk och därmed sociala. Även möjligt att dem ville visa upp bilen och att det var häftigt att köra låda. Tyvärr är jag fel människa att prata med.

Mötte även en liten men ganska stor lastbil på en smal väg. Jag håller in hundarna till kanten och stannar, så att den ska komma förbi. Men den stannar och så hoppar det ner en människa. Min reaktion: vad sysslar du med?! :rage:
Nog för att jag har bra koll på hundarna, men jag vet även att de stora kan hugga utan att förvarna tydligt. Han hoppade helt enkelt rätt ner i flocken :meh: Innehållandes bland fler två rottweilerkorsningar (med mycket vakt). Känns ju smart? Inte alls.
Det kom fram att han undrade över vägbeskrivning, så det fick han. Om den stämde är jag dock inte säker på, men ungefär. Finns kartor också.

Men varför inte bara öppna dörren? :idea:
 
Sladden återfådd av purken kollega. Som för övrigt är chef och alltså kanske inte rätt person att bråka med. Men nu har jag sladden i alla fall. :cautious:
Bråka på! Även chefer måste få veta när de gör fel eller är orimliga. Min ena chef hade bett om ursäkt i en vecka om hen tagit med sig min laddare och min andra chef hade fixat fram en ersättningsdator om det hade varit en smidigare lösning för alla än att komma in igen.
 
Åh,vi tyckte vi var smarta som for in till stora affären nu på förmiddagen, maken flexade lite och jag är föräldraledig så vi tänkte passa på när alla andra jobbar... Tji fick vi, det var massor av folk kl 10 en onsdag :banghead: Men förmodligen bättre än i em och såklart skönt att få det gjort!

Jag hängde på låset till bolaget. När jag kom ut 20 min senare var det kö på utsidan och de släppte bara in när någon gick ut. När jag 40 min senare klev ut från Ica var det likadan kö där!
Hoppas verkligen inte att jag behöver komplettera med något 🙈
 
Fick migränkänning på lunchen så fick åka hem. Tog huvudvärkstabletter och har sen sovit som en sten. Vaknade nu och är helt groggy men det värkar faktiskt som att migränet har gett sig.

Vet faktiskt inte varför jag fick det den här gången. Sambon köpte gravidtest som jag ska ta för jag har inte haft det sen jag var gravid och innan det fick jag det bara om jag var sjukt stressad vilket jag inte är.
 
Nu är jag på den nivån att jag rensat ut garderoben i ca 5 timmar. Hittar massa fynd tex en jävla massa skor jag glömt att jag hade

93604A6E-4DE0-4F2D-9DF2-8F4C3D24DD6E.jpeg
 
Fyfan vad jag är nöjd med mig själv. Bra jobbat Törnis! Snart åtta timmar senare har jag gått igenom garderoben, vinglat på stegar, rensat lådor... sen har jag dammat, dammsugit, torkat lister, stuckaturer och nu avslutade jag med att torka golvet med linoljesåpa. Det doftar ljuvligt! :love:
Halvligger nu i schäslongen och njuter av känslan av ordning och reda. Garderoberna är färgsorterade, vinterskorna står i skoblock i överskåparna, allt har sin plats.

Skar upp lite buffelmozzarella med färsk basilika, tomat och pinjenötter och ska nu njuta av detta med ett glas vin!

F5DE1A7F-F7A4-4A99-88C7-916D1C80472B.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 090
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 967
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 899
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp