Lena Furberg
Trådstartare
Jag kan precis känna hur det måste ha varit!!! Tack för att du berättade - dessa älskade, älskade hundar!!!Beklagar...vår underbara vän somnade in i vintras. Det kom helt oväntat. Han slutade bara äta, ville inte ligga ner utan stod bara och flåsade så vi åkte in. Veterinären lyssnade på hans hjärta som lät bra, men ultraljudet visade nåt helt annat. Hon har aldrig sett ett så stort hjärta. Sambon bara rasade ihop på golvet. Vidare till ett annat sjukhus där han höll på att somna in. Vi ringde min sambos pappa som var hans bästa vän men vi kunde inte hålla honom i liv så länge till. Jag stod med syrgasen, barnen fick säga hej då över telefonen, vi bestämde oss att ge sprutan. Precis då kommer pappan in och vår fina vän får nån slags kraft och vänder sig om och tittar på honom. Tårarna bara rinner..
Det fanns inget att göra. Han visade sig ha cancer i hela hjärtat.
Jag visste inte hur jag eller vi skulle överleva. Jag hatade att våren var påväg.
Låg bara i sängen hela dagarna. Jag jobbar natt och är själv hela dagarna när familjen är på skola och jobb. Ensamheten går inte att beskriva. Han var alltid vid min sida, min bästa vän som också hjälpte mig att väcka mig när jag hade lågt blodsocker (typ 1 diabetes) han tröstade barnen när dom var ledsna.
Men dagarna gick och man lärde sig leva med sorgen...alla minnen överallt, sorgen kom över mig hela tiden. Jag började se det som att han fick ett bra och snabbt avslut. Nu finns bara dom positiva minnena kvar.
Det kommer att kännas bättre. ♥♥♥Men vet hur fruktansvärt det är. Ett enormt hål.
En vän sa att det kommer kännas bättre när vi får hem askan, att han kommer hem. Vi tänder ett ljus bredvid hans urna. Och så kändes det. Även om han finns med oss ändå. Jag drömde mkt om honom...fina drömmar där vi gick bland vattenfall.
Nu har vi köpt en ny valp, och det finns inget rätt och fel hur länge man ska vänta. Det är inte fråga om att ersätta, tänker man nånsin så om människor?
Men nu är det någon som kommer och hälsar när man kommer hem, ligger vid sin sida. Tycker att det har fyllt känslan av tomrummet...men saknaden efter vår fina kommer alltid finnas där.