Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mjaha... En kollega var och snodde laddsladden till min dator tydligen. Min dator dör om 30 minuter.
Ska skriva till hen att hen får lämna tillbaka omedelbums och att jag faktiskt också behöver dator för att jobba. Har hen glömt laddsladd till sin får hen väl snällt åka hem och hämta skiten och inte ta min :banghead:

Är förövrigt hungrig men samtidigt lite illamående. :cautious:
 
Har fönstret öppet på kontoret och hörde grannarna prata så jag kikade ut. Då försöker dom locka på en kanin, MIN kanin... :cautious: Jäkla kanin som alltid lyckas smita på något sätt. De andra stannar snällt inne jämt. Dom har liksom en "bur" på 50-60 kvadrat med massa roligt i plus att jag hägnat in x antal kvadrat utanför med kompostgaller så dom ska få lite mer gräs. Nope, inte nog stort tydligen...
 
Idag mår jag verkligen skit. Supertrött, total avsaknad av aptit, stressad och orolig över massa saker med Försäkringskassan och min handläggare som inte går att få tag på/få svar av, vill inte lämna hundarna ensamma för länge men har samtidigt massa saker att göra i stallet + måste handla och hämta ett paket men har dagen till ära extra svårt med att ge mig ut bland folk eftersom jag känner mig extra ful och äcklig idag + är orimligt rädd att svimma pga trött och yrslig :banghead: :banghead: :banghead:
Ingen idé att åka förbi stallet och stödpussas med hästarna heller eftersom det spöregnar, så ser de mig kommer de bara ge mig dåligt samvete för att de inte får komma in. Töntar :cautious:
 
Kollegan som snott sladd "råkade" åka hem med den :banghead:

Då får du åka tillbaka med den sa jag. Kollegan gnäller direkt om att han ska åka iväg och fira midsommar och måste komma iväg nu och det blir köer.

Synd, sa jag. Det är bara för dig att lösa det så jag får min sladd i dag innan 16:00.


:devil::o
 
Jahopp. Avdelningschefen har fortfarande inte synts till. Nu är kl 13.20. Hon sa att vi skulle ses idag kl 08.00... jag har gett upp hoppet om att hon kommer in till kontoret idag.

Har gått runt och frågat alla som är på kontoret idag om de vet vart avdelningschefen är. Ingen har en aning för alla andra hade också hört att hon skulle komma kl 8 idag. Nyss kom en kvinna och frågade efter henne och jag känner mig överlycklig över att inte vara den enda på det här kontoret som undrar vart i hela världen hon är :bump:


Nu är jag klar med uppgiften jag skulle hålla på med. Fick höra av en annan på kontoret att de planerade att jag skulle vara klar med den om ca en vecka från nu och inte efter tre dagar. Har också ätit och tittat på städaren i typ en timme. Frågade om jag fick hjälpa hen, hen sa att jag nog inte vet hur man torkar golv så jag fick snällt titta på. Men hen kunde väl visat mig?! Jag är rastlös :laugh:

Tillägg: Någon snäll själ (troligen den som i vanliga fall sitter här) har lämnat en laddare här som passar till min mobil :love:
Tillägg 2: Jag avskyr alltså att torka golk. Dammsuger hellre... jag är alltså mycket uttråkad 😅
 
Kollegan som snott sladd "råkade" åka hem med den :banghead:

Då får du åka tillbaka med den sa jag. Kollegan gnäller direkt om att han ska åka iväg och fira midsommar och måste komma iväg nu och det blir köer.

Synd, sa jag. Det är bara för dig att lösa det så jag får min sladd i dag innan 16:00.


:devil::o

Go you! Om man är så idiotisk/självisk/inkompetent att man helt sonika snor en kollegas sladd då har man inte rätt att gnälla på konsekvenserna. Inte ditt problem att det blir köer. Sladden ska tillbaka, alt om han inte orkar med det och du är extremt snäll så får han swisha dig pengar så du kan köpa en ny.
 
Handlat klart allt inför midsommar. Gott (och klokt) att inte trängas imorgon.
Nu har jag krachat i en solstol på altanen.

Åh,vi tyckte vi var smarta som for in till stora affären nu på förmiddagen, maken flexade lite och jag är föräldraledig så vi tänkte passa på när alla andra jobbar... Tji fick vi, det var massor av folk kl 10 en onsdag :banghead: Men förmodligen bättre än i em och såklart skönt att få det gjort!
 
Känns lite som att jag lever på kaffe och choklad nu för att hålla orken uppe det sista innan semestern. Men idag orkade jag låta bli chokladen (hittills i alla fall :angel:) och tog en skål med melonbitar och vindruvor istället. Känns som att jag kan behöva äta bättre för att hålla orken uppe, men choklad är ju förrjävvla gött på ren värmländska :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 967
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 900
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp